אנחנו כל הזמן שומעים על הכנסה נוספת או פסיבית ועל דרכים להרוויח כסף באינטרנט, עד שלפעמים לא ממש ברור מה נכון ומה לא.
אז הנה דרך בדוקה להרוויח לפחות 16 אלף שקל בחודש, מכתיבה של מאמרים איכותיים (כולל נוסחת כתיבה פשוטה שתעזור לכם לכתוב לפחות אלף מילים, בלי לשבור את הראש).

יש הרבה דרכים לעשות כסף באינטרנט ולספק לעצמכם מקור להכנסה נוספת, או אפילו הכנסה פסיבית אם תשקיעו בכך את הזמן הנחוץ. במדריך זה נדבר על דרך ספציפית אחת: כתיבת תוכן, תחום שיש לו ביקוש גבוה יחסית גם בימינו עמוסי הווידאו וכלי ה-AI השונים.
מכיוון שאני עוסק בתחום התוכן מאז 1999, וכן בקידום אתרים מאז 2008 – צברתי מספיק ידע וניסיון כדי לדעת מה עובד ומה לא. אני כותב עבור הלקוחות שלי עשרות מאמרים מדי חודש, והתוכן הזה מאפשר להם (בין היתר) להתברג בתוצאות גוגל ולקבל יותר לקוחות ויותר הכנסות.
מן הסתם המדריך הזה מתאים רק לאנשים שיש להם רצון ויכולת לכתוב טקסטים (או לצלם סרטונים, שהם לא פחות אפקטיביים וגם עליהם ניתן לגבות כסף). אופציה נוספת היא לייצר שלד של מאמר באמצעות AI, ואז לעבור עליו, לתקן ולשדרג את מה שצריך (אחרת התוכן עלול להיות מוטעה או בעייתי). זה בהחלט יקצר לכם את זמן העבודה, בלי לוותר על התשלום שתקבלו.
רגע לפני שמתחילים – אני יוצא מנקודת הנחה שכבר יש לכם כמה לקוחות שרוכשים מכם את השירות. אם עדיין אין לכם לקוחות, תוכלו לפרסם את עצמכם במגוון דרכים.
קבלו 3 שלבים קלים ופשוטים ליישום, שיעזרו לכם להרוויח לפחות 16 אלף שקל בחודש מכתיבת תוכן.
שלב 1 – מחקר מקדים
כדי ליצור מאמר מקצועי ומושקע בלי לשבור את הראש בחיפוש נושאי כתיבה, פשוט בודקים מה עובד עבור אחרים.
נניח שאתם צריכים לכתוב מאמר בנושא טבעונות. כדי להבין מה אתם הולכים לכתוב, צריך קודם כל לגבש נושא כלשהו לכתיבה. אז במקום לנסות להמציא את הגלגל מחדש, פשוט חפשו את הנושא בכלים המתאימים: גרף ביקושים בגוגל טרנדס, חיפושים חודשיים במתכנן מילות המפתח של גוגל, צפיות ביוטיוב, באינסטגרם ובטיקטוק וכן הלאה.
ככל שהנושא מבוקש יותר, כך גדלה הסבירות שכדאי ליצור עבורו תוכן משלכם (ולא משנה אם מדובר בטקסט, וידאו או תוכן מסוג אחר). אם תנחשו על מה כדאי לכתוב, לא תמיד תצליחו לקלוע… והרי הלקוחות שלכם מצפים לתוכן שבסופו של דבר מספק תועלת עסקית. עם זאת, גם מאמרים העוסקים בשאלות פשוטות בהחלט חשובים לא פחות מהנושאים ה"גדולים".
אם אתם מוכנים לשלם עבור כלים לבדיקת מתחרים, תקבלו מידע מדויק יותר (כגון ahrefs או semrush למשל) – אבל גם הכלים החינמיים יכולים לעזור.
שלב 2 – נוסחת כתיבה מהירה: איך כותבים אלף מילים לפחות (בלי לוותר על איכות)
אחרי שעשיתם מחקר והבנתם מה נושא הכתיבה, מגיע שלב הכתיבה עצמו. אני ממליץ לכתוב מאמרים מושקעים של 1,000 מילים לפחות בכל מאמר (פלוס מינוס).
מדוע דווקא המינימום הזה? כדי לספק מענה מקיף ככל האפשר בנושא האמור, ולעזור למשתמשי האתר להבין שהם הגיעו למקום מקצועי שיכול לסייע להם (לא לשכוח שמטרת הכתיבה היא להביא ללקוחות שלכם עוד עבודה – לידים, מכירות ועוד). כמו כן, מנועי החיפוש עדיין מעדיפים מאמרים מקיפים ככל האפשר; זאת למרות הנטייה הנוכחית לתוכן קצר שרובו חזותי ופחות טקסטואלי.
בהנחה שאתם אלו שכותבים את התוכן (ולא מישהו אחר או כלי AI כלשהו), גבשו לפחות 5 שאלות / כותרות משנה שעליהן תרצו לענות באמצעות המאמר. למה דווקא חמש? מכיוון שאם נענה על כל שאלה עם 200 מילים, נגיע כמעט בלי מאמץ למאמר של אלף מילים. זה הסוד – זו נוסחת הכתיבה המהירה שלי.
אם תגבשו יותר מ-5 שאלות או תכתבו יותר מ-200 מילים עבור כל שאלה – תכתבו בקלות יותר מאלף מילים פר מאמר. זה בהחלט מבורך, בעיקר בעולמם של מנועי חיפוש שעדיין נשענים על תוכן טקסטואלי – ומהם מגיע רוב הטראפיק לאתרים גם כיום.
קחו לדוגמה את המאמר הזה. אומנם אין פה 5 נושאים עם 200 מילים בכל נושא, אבל עדיין יש חלוקה מובנית לכמה מקטעים שונים, שיחד מייצרים מאמר של אלף מילים לפחות. לא משנה איך תחלקו – העיקר שתגיעו למינימום הזה (תלוי גם בלקוח שעבורו אתם כותבים, כמובן).
בקצרה: איך כותבים מאמר מושקע של אלף מילים לפחות
האם לכתוב מאמר שיווקי? אינפורמטיבי? תדמיתי?
בגדול המדריך הזה מתרכז בכתיבת מאמרים מקצועיים המתאימים (כמעט) לכל תחום עיסוק עלי אדמות. לפיכך הכתיבה תהיה ברובה אינפורמטיבית-מקצועית, במטרה להעביר ידע (לדוגמה: איך מרוויחים 16 אלף שקל מכתיבה, איך מקדמים אתר בגוגל וכן הלאה).
עם זאת, אין שום מניעה לשלב גם רכיבים שיווקיים בכל מאמר שכזה. אפשר להתחיל עם פתיח מעט שיווקי, כמו שאני עשיתי בראש המאמר, ורצוי (ואף חובה) לסיים כל מאמר עם הנעה לפעולה: צרו קשר, רכשו עכשיו, הירשמו לקורס / לניוזלטר וכן הלאה.
אופציה מהירה יותר – תרגום משפה זרה או שימוש בכלי AI
אם אין לכם את הסבלנות או את היכולת לכתוב בעצמכם, ואתם לא רוצים לשלם לאחרים שיכתבו עבורכם – תוכלו לחפש את הנושא בגוגל בשפות זרות (למשל באנגלית).
ברגע שמצאתם מאמר מקצועי באנגלית בנושא שחיפשתם (רצוי באתרים סמכותיים ברמה גבוהה, כדי להבטיח דיוק עובדתי) – תרגמו אותו לעברית בגוגל או בכלי אחר כגון צ'ט GPT. אותו דבר ניתן לעשות גם עם כלי AI, ולבקש מהם לכתוב לכם מאמר מקצועי (תלוי בפרומפט שתספקו).
החלטתם ללכת על זה? סבבה, אבל לעולם אל תשאירו את המאמר המתורגם או האוטומטי בדיוק כפי שהוא. בדיוק כמו מאמרים שנכתבים אוטומטית על ידי בינה מלאכותית – גם תרגום אוטומטי משפה אחת לשנייה סובל מהרבה תחלואים. לכן תצטרכו לעבור על הכול בעצמכם, לתקן, לשכתב וכן הלאה.
כדי למנוע בעיות בהמשך, מומלץ גם לסדר מחדש פסקאות ושורות, כדי שמבנה המאמר לא יהיה זהה למקור בשפה הזרה. אחרי ששדרגתם את התוצר הגולמי והפכתם אותו לשלכם, תוכלו לפרסם אותו היכן שתרצו.
שלב 3 – זמן עבודה ותמחור
כמה מאמרים צריך לכתוב וכמה צריך לגבות עבור העבודה, כדי להגיע ל-16 אלף שקל לפחות?
החישוב הוא פשוט מאוד:
- עבור כל מילה יש לגבות לפחות 20 אגורות לפני מע"מ (כלומר 23.4 אגורות למילה).
- בכל מאמר יש לכתוב לפחות 500 מילים (אבל כפי שצוין, אנחנו נרצה להגיע לאלף מילים).
- בכל יום עבודה (ראשון עד חמישי) יש לכתוב לפחות 8 מאמרים, במשך 20 ימי עבודה בחודש (בדרך כלל 22 ימי עבודה).
- התוצאה – לפחות 16 אלף שקל בחודש נקי ממע"מ (אבל לא נקי ממיסים ושאר תשלומים).
כל הגדלה כלפי מעלה של כל אחד מהרכיבים שלעיל – ותוכלו להרוויח יותר מ-16 אלף שקל בחודש. לדוגמה: אלף מילים למאמר במקום 500, יביאו לכם 32,000 שקל בחודש.
כפי שציינתי בשלב קודם, הכול תלוי בשאלה האם יש לכם לקוחות שמוכנים לשלם את הסכומים הללו פר מאמר. כמו כן צריך לכתוב כמות מינימלית של X מאמרים מדי חודש, כדי שתגיעו לסכום היעד שלכם. כאן כבר מדובר בעבודה נוספת מעבר לכתיבה – והיא שיווק ופרסום של עצמכם, סגירת עסקאות, ניהול חשבונות וכל מה שקשור בניהול עסק משלכם.
בקצרה: איך עושים 16 אלף שקל בחודש
לסיום – טיפ שלי לעבודה נוחה יותר
לכל אחת ואחד יש דרך מועדפת לעבוד. אני גיליתי דרך נחמדה שמקלה עליי משמעותית את תהליך העבודה בכל הנוגע לכתיבה.
בכל מאמר, אני פשוט מחלק את זמן העבודה בין 2 מצבים עיקריים: מחקר מקדים והכתיבה עצמה.
את שלב המחקר המקדים אני עושה בדרך כלל בישיבה מול לפטופ על גבי שולחן או מחשב שולחני רגיל, מכיוון שהמחקר מצריך ממני יותר חשיבה והשקעה. אחרי שסיימתי ויש לי שלד מוכן בקובץ גוגל דוקס, אני עובר לשלב השני – שלב הכתיבה.
את שלב הכתיבה אני אוהב לעשות בדרך כלל בישיבה על הספה בסלון, באמצעות הסמארטפון שלי. אני פותח את המאמר בגוגל דוקס, ופשוט מתחיל לכתוב ולשדרג את השלד הראשוני שהכנתי בשלב המחקר, עד שאני מעבה אותו לכדי מאמר שלם ומקיף.
לא תמיד אני נצמד לשלב השני, ולעיתים אני ממשיך במחשב השולחני עד לסיום; אבל גיליתי שכתיבה תוך כדי רביצה על הספה בסלון, הופכת את המשימה להיות יותר נוחה… כאילו אני לא באמת עובד (רובץ על הספה, כבר אמרתי).
בהצלחה!