קידום אתרים לרופאים – SEO מבוסס דאטה לאתרי רפואה ובריאות

קידום אתרים של רופאים / מרפאות אמור להיות דומה לקידום של כל אתר אחר.

אבל בפועל זה לא ממש ככה…

קידום אתרים של רופאים / מרפאות

מתי בפעם האחרונה חיפשתם רופא בגוגל ופניתם אליו מיידית?

ככל הנראה ייקח לנו קצת זמן מהרגע שגילינו את הרופא המסוים, ועד שנחליט האם לפנות אליו/ה לקבלת שירות.

רובנו רגיל להגיע לרופא ישירות בקופת החולים שלנו, או דרך המלצה של חברים ובני משפחה שעליהם אנו סומכים. אבל חיפוש רופא בגוגל מצריך מאיתנו תהליך שונה, וזאת כדי לברר "על מי נפלנו" והאם הוא / היא התשובה לבעייתנו.

מי בכלל מחפש רופא או מרפאה בגוגל?!

בעיות רפואיות הן נושא רגיש אצל רובנו, אבל יש אינספור אנשים שמחפשים באינטרנט רופאים, מרפאות וטיפולים למגוון רחב של בעיות. הנה דוגמה לכמה מילות מפתח שאנשים מחפשים בגוגל:

  • רופא שיניים – 6,600 חיפושים בחודש, עלות לקליק: 4 עד 13 שקל.
  • רופא עור – 2,400 חיפושים בחודש, עלות לקליק: 1.5 עד 3.6 שקל.
  • רופא עיניים – 1,600 חיפושים בחודש, עלות לקליק: 2 עד 5 שקל.
  • וכן הלאה מאות ואלפי ביטויי חיפוש נוספים במגוון תחומי רפואה.

לפי כמויות החיפושים בכל חודש והעלויות לקליק, ניתן להבין שני דברים: ראשית שמדובר באינספור חיפושים בתחום הרפואה, כלומר מדובר בתחום מבוקש. שנית – גם תחום זה, בדומה לקידום של אתרים לעו"ד, הנו תחרותי מאוד ודורש השקעה ניכרת כדי להגיע לתוצאות הרצויות.

מה מיוחד בקידום אתרי רופאים / מרפאות

במאמר העוסק בקידום של אתרים לעורכי דין, ציינתי סיבה מסוימת שמקשה על הקידום בהשוואה לאתרים "רגילים": עורכי דין ניתן לקדם אורגנית בדרך כלל בנושא אחד, או שניים לכל היותר אם נצליח. אם עורך הדין שלנו עוסק ב-5 נושאים, נצליח לקדם את היתר רק בביטויים קטנים יותר (זנב ארוך) ולא בביטויי הליבה (זנב קצר).

בתחום הרפואה המצב שונה, וזאת מכיוון שכל רופא עוסק בדרך כלל בתחום מקצועי מאוד צר (זאת בניגוד לעורכי דין, שרובם עוסקים בכמה תחומים משפטיים שונים במקביל). לדוגמה – רופא שיניים עוסק בדרך כלל רק בתחום השיניים… וכן הלאה לגבי רופאי עור, עיניים ועוד.

אין ספק שלעיתים יהיו גם יוצאי דופן, אבל באופן כללי ניתן להגיד על רופאים שהם ממוקדי-תחום. העובדה הזו מסייעת לנו ליצור מיקוד נושאי באתר, מה שהופך אותו ליותר קל לקידום בהשוואה לאתר של עו"ד למשל. עם זאת, גם ברפואה יש נושאים מאוד תחרותיים ופחות תחרותיים, וצריך לנווט בצורה מושכלת במים הפרועים האלה.

רוצה להתקדם?

    קידום אורגניייעוץ SEOשיעור פרטי

    קידום אתרים לרופאים עם מדדי EEAT / YMYL

    אתרים מסוימים עוסקים בנושאים קריטיים וחשובים יותר לחיים, בהשוואה לאתרים אחרים. כולנו נסכים שאתר של רופא חשוב יותר לחיינו מאשר אתר בתחום האופנה, ובדיוק מהסיבה הזו הוא נדרש לעמוד בקריטריונים מחמירים יותר.

    לאתרים מהסוג הזה קוראים אתרי YMYL – קיצור של Your Money or Your Life. אלו הם אתרים שעוסקים בנושאים חשובים וקריטיים לחייו של כל אדם, כגון משפט, רפואה, ביטוח, ייעוץ מס וכן הלאה. אתרים מסוג זה צריכים לעמוד בסטנדרטים גבוהים של אמינות, סמכות, ניסיון ומקצועיות – או בקיצור: EEAT.

    מה זה אומר תכלס?

    שבאתר של רופא נצפה למצוא אלמנטים המעידים על סמכותו המקצועית, ניסיונו, אמינותו וכן הלאה. סממנים כאלה עוזרים לנו לגבש החלטה לגבי איש המקצוע, האם הוא אמין והאם הוא יפתור את הבעיה שלשמה פנינו אליו.

    הנה רשימה קצרה של מדדי EEAT שחובה לשלב בכל אתר של רופא/ה:

    כתובת מלאה של הרופא / המרפאהאין כתובת פיזית? עלול לעורר חשד
    אמצעי יצירת קשרטלפונים, כתובות מייל, טופסי צור קשר וכו' – בצורה בולטת וקלה לשימוש
    עמודי מותגעמוד אודות מושקע: מי הרופא, תמונתו, השכלתו, ניסיונו, מחקריו, ספרים / מאמרים שפרסם, חברות במוסדות מקצועיים ואקדמיים וכן הלאה (רצוי עם צילומי תעודות); עמוד צור קשר, דרושים, תנאי שימוש, הצהרת נגישות וכן הלאה
    תכנים מקצועיים ללא שגיאותכל התוכן באתר אמור להיכתב על ידי גורם מקצועי שבקיא בתחום – בין אם זה הרופא עצמו ובין אם גורם מקצועי אחר
    תיבת מחבר בכל מאמרכל עמוד המציג תוכן מקצועי אמור לכלול תיבת מחבר המציגה תמצית אודות הכותב, ניסיונו ועוד. אם יש ריבוי כותבים במגוון תחומים, עוד יותר טוב
    המלצותביקורות, חוות דעת, מכתבי תודה, סיפורי הצלחה (Case Studies) – הן אופליין (רצוי לסרוק ולהעלות כתמונה) והן אונליין
    קטגוריית "כתבו עלינו" / "מהתקשורת"בהמשך לבניית הקישורים, מומלץ מאוד להציג באתר כתבות וראיונות נבחרים מתוך מקורות ידועים כגון אתרי חדשות, יוטיוב ועוד
    נוכחות דיגיטלית במגוון נכסים חיצונייםגוגל ביזנס, אתרי חדשות, אתרי רפואה בולטים (כמוני, דוקטורס וכו'), גופים בהם מועסק הרופא, אתרי אינדקס, ערוץ יוטיוב מקצועי של הרופא ועוד
    גידול מתמיד באזכורי מותג ברשתבכל מקור חיצוני שהוזכר לעיל וכן במקורות רלוונטיים נוספים

    זוהי רשימה חלקית בלבד וניתן למצוא עוד סממני אמינות שכדאי להוסיף לאתר (גם אם הוא לא בתחומי YMYL. גוגל בודק קריטריונים של EEAT בכל האתרים).

    כמו כן ראוי לציין שהדברים כאן נכונים לאתרים של רופאים ומרפאות בסדר גודל קטן ובינוני. אתרי מותג בתחום הרפואה או אתרי אינדקס רפואיים יוכלו להסתדר לעיתים גם ללא חלק מהדברים שצוינו כאן.

    מיקוד עיקרי בתוכן רפואי מקצועי

    ההבדל בין רופא לכל מקצוע אחר הוא בדרך כלל במיקוד. כל רופא הוא מומחה בתחום צר ומסוים, בניגוד לעורכי דין שיכולים להתפרש על פני כמה תחומים במקביל. זה לא אומר שאין רופאים שעוסקים בכמה תחומים ביחד… אבל לרוב זה נדיר יותר. המיקוד הזה הוא בדיוק מה שמשמש אותנו לצורך קידום של אתרי בריאות ורפואה.

    תחום הרפואה עשיר בנתונים, מחקרים, מקרים מהשטח ועוד אינספור אופציות שמאפשרות ליצור ולפתח תכנים מקצועיים באיכות גבוהה. ניקח לדוגמה תחום מאוד צר לכאורה של קרדיולוגיה. גם בתחום המאוד צר הזה, ניתן לייצר כמויות גדולות של תוכן הממוקדות ספציפית בבעיות לב (התקף לב, פרפור חדרים, טכיקרדיה ועוד).

    יש לייצר תכנים מקצועיים וממוקדים, רצוי על ידי הרופא עצמו או גורם מקצועי אחר שיכול לספק תכנים ברמה גבוהה. המיקוד המקצועי יאפשר לגרוף יותר כניסות לאתר, להפוך את הרופא לסמכות מקצועית בתחומו ולהמיר את הטראפיק ללקוחות בשלבים מאוחרים יותר.

    רגע לפני סיום

    ניכר וברור שכל הדברים שעליהם דובר במאמר הזה, הינם רלוונטיים בעצם לכל אתר מכל סוג ובכל תחום. אבל כשעוסקים באתרים קריטיים לחיינו, גוגל מכפיל את רמת החשיבות הניתנת למדדים הללו, ולכן חשוב שהם יהיו קיימים במיוחד באתרי רופאים.

    מעבר לכך חשוב לא פחות להקפיד על עבודת Off-site מדויקת, בבנייה נכונה של הקישורים הרלוונטיים ביותר. יש לגוון הן בטקסט העוגן של הקישורים, והן במקורות מהם אנו בוחרים לקשר אל אתר הלקוח (ראו שוב את הסעיף בטבלה בנושא נוכחות דיגיטלית).

    בהצלחה!

    דילוג לתוכן