מקדם אתרים בגוגל ופריק של תוכן

קידום אתרים מקצועי לאתרים קטנים ובינוניים

שמי עמית אדלר ואני עובד בתחום האינטרנט מ-1999. בשנת 2008 התחלתי לעשות גם קידום אתרים מקצועי – ומאז התמכרתי.

מדוע לבחור דווקא בי כמקדם האתר שלכם?

  • בלי התחייבויות ובלי קנסות יציאה.
  • עד 50 ביטויים בקידום אקטיבי, ומאות ביטויים בקידום פסיבי.
  • הכול כלול: מחקרי מילים ומתחרים, אופטימיזציה, תוכן וקישורים.
  • דוחות חודשיים, שקיפות מלאה וזמינות לכל שאלה והבהרה.
מאמרים ועמודי תוכן
0 +
קישורים ואזכורי מותג
0 +
לקוחות
0 +
שנות ניסיון בדיגיטל
0 +

מקדם אתרים פרילנסר – קצת עליי בנקודות:

מקדם אתרים מקצועי בגוגלהחל משנת 2008
איש תוכן מבטן ומלידהכתיבה, עריכה וניהול של תוכן החל מ-1999
מוסמך גוגל אנליטיקסGoogle Analytics Individual Qualification
בוגר קורס גוגל אנליטיקסמכללת All Things Data
בוגר קורס שיווק דיגיטליהמכללה לניו מדיה
תעודת הסדנה הדיגיטלית של גוגלGoogle Digital Garage Certificate
מוסמך אוניברסיטה (MA)תואר שני בהיסטוריה ופילוסופיה של המדע

בימיי כשכיר עבדתי בחברות ובסוכנויות דיגיטל מובילות, ובהן קבוצת זאפ (דפי זהב לשעבר), Websem, קבוצת אנגורה מדיה ועוד. במסגרת עבודתי כמקדם אתרים – הן שכיר והן עצמאי – הבאתי לעשירייה הראשונה בגוגל ביטויים רבים, בנישות שונות: תכשיטים, עיצוב הבית, לימודים, שיווק, תעשייה, רפואה, אופנה ועוד.

באתר ניתן לקרוא מאמרים מקצועיים או את הבלוג שלי, סיפורי הצלחה ולקוחות ממליצים וכן מדריך SEO חינם שילמד אתכם את עיקר הדברים. כמו כן ניתן להזמין חבילת קידום אתרים מלאה, ייעוץ SEO ממוקד או שיעורים פרטיים (כולל ייעוץ ו/או שיעור מרחוק במידת הצורך).

למה בעצם צריך מקדם אתרים מקצועי? אי אפשר לבד?

מקדם אתרים הוא איש שיווק דיגיטלי המתמחה בקידום אתרים אורגני במנועי חיפוש. עיקר עבודתו של המקדם היא להגדיל את כמות הטראפיק האורגני הנכנס לאתר, במטרה להגדיל גם את כמות ההמרות ו/או ההכנסות של העסק.

בניגוד לנהוג לחשוב, אתם ממש לא חייבים לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי בגוגל. אם יש לכם את הידע, את הסבלנות ואת היכולות הנדרשות – אתם בהחלט יכולים לקדם אתר בעצמכם: ממחקר המילים והמתחרים, המשך באופטימיזציה שוטפת וביצירת התוכן הרלוונטי, וכלה בבניית המותג שלכם שכולל גם קישורים, אזכורים ועוד.

מה ההבדל בין מקדם אתרים פרילנסר וחברה?

ההבדל העיקרי הוא שמקדם אתרים פרילנסר עולה לכם פחות בהשוואה לחברה ו/או סוכנות דיגיטל. עלויות התפעול והעסקת העובדים של סוכנות / חברה, מגדילות משמעותית את המחיר שאתם נדרשים לשלם.

הבדל נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא שהמשאבים העומדים לרשותו של מקדם עצמאי בדרך כלל מצומצמים יותר בהשוואה לאלו של חברה או סוכנות דיגיטל. עם זאת, קידום אתרים מקצועי יכול להתבצע בכל אחת מהדרכים הללו – תלוי בצרכים שלכם.

איזה כישורים דרושים למקדמי אתרים בגוגל?

מומחי קידום אתרים נדרשים להיות אנשים טכניים מצד אחד, ומצד שני לשמור על ראש פתוח ולחשוב מחוץ לקופסה בעת הצורך.

ניסיון מעשי כמקדם אתרים
בתחום ה-SEO, הניסיון בפועל חשוב יותר מכל כישור אחר. גם אם אין לכם שום תעודה בתחום הדיגיטל או ה-SEO, אבל אתם עדיין מקדמים אתרים בהצלחה – זה עדיף על הכול. ניסיון מעשי אפשר לצבור הן בעבודה כשכיר (בסוכנות דיגיטל, במחלקת שיווק בחברה ספציפית ועוד) והן כעצמאי.

אם אתם ממש בתחילת הדרך – מומלץ מאוד להתחיל לקדם אתר/ים משלכם ובבעלותכם. בצורה כזו תצברו ניסיון, לצד כל הדברים הנוספים שתוכלו לעשות בהמשך. כמו כן אם יש באפשרותכם להתחיל לקדם אתרי לקוחות, זה בהחלט יתרום לסט הכישורים המקצועיים שלכם כמקדמי אתרים.

הבנה אמיתית של SEO
מקדם אתרים מקצועי חייב לדעת SEO על בוריו. מעבר להיכרות התיאורטית עם התחום, חובה לדעת גם כיצד מיישמים את התיאוריה הלכה למעשה. למשל, יש הבדל בין ללמוד כיצד להשיג קישורים – ובין להשיג קישורים בפועל; זאת מכיוון שבניית קישורים דורשת לעיתים גם יכולות בין-אישיות ולא רק טכניות.

מעבר לכך יש להכיר את עשרות התחומים הרלוונטיים לקידום אתרים:

  • איך עובדים מנועי חיפוש ומהם גורמי הדירוג העיקריים.
  • ידע וניסיון בתפעול אתרי אינטרנט מסוגים שונים (וורדפרס, מג'נטו, שופיפיי, קונימבו ועוד).
  • ביצוע מגוון שינויים בקוד ובתוכן בעמודים קיימים.
  • כתיבה ועריכה של תכנים טקסטואליים לצד יצירת תכנים מסוגים אחרים.
  • יכולות ניתוח של מידע גולמי והסקת המסקנות הדרושות לביצוע שיפורים.
  • שימוש במגוון רחב של כלים – אנליטיקס, קונסולת החיפוש, תג מנג’ר, ahrefs, semrush ועוד.
  • נכונות ללמוד ולהתפתח בהתאם לשינויים המתרחשים בתעשיית החיפוש.
  • ועוד…

כמובן שאפשר גם "להאציל סמכויות" ולמצוא אנשי מקצוע שיטפלו בשבילכם בחלק מהדברים או בכולם; אבל לכם צריך להיות מספיק ידע כדי לדעת מה דרוש ומה צריך לבקש.

לימודים ותעודות
אומנם זה הצד הפחות חשוב של המקצוע, אבל לימודים בתחום וכן בתחומים נוספים יסייעו לכם להשתפר ולהיות עם אצבע על הדופק. ניתן ללמוד SEO בצורה מסודרת הן במספר גופים המציעים קורסים בתחום כגון Askpavel Academy, מכללת האקריו; ג'ון ברייס ואחרים; הן באמצעות קורסים מקוונים בתשלום או בחינם באתרים כגון Udemy או קורסרה; והן באמצעות איתור המקורות הרלוונטיים בעצמכם באמצעות מנועי חיפוש.

מעבר ללימודים בתחום ה-SEO נטו, מומלץ מאוד ללמוד גם תחומים נוספים – כגון גוגל אנליטיקס, תג מנג'ר, חוויית משתמש, שיפור מהירות וביצועים באתרים, אסטרטגיה שיווקית וכל מה שיכול לעזור לכם להתמקצע. אחרי הכול, מקדם אתרים הוא איש שיווק, ולכן תחום השיווק רלוונטי מאוד.

האם מקדם בגוגל נדרש לקדם גם במנועי חיפוש אחרים?

הכול תלוי בצרכים שלכם ושל העסק. אם האתר שלכם פונה גם ללקוחות אמריקאים, למשל, מומלץ שמקדם האתרים שלכם יידע לקדם גם במנועי חיפוש נוספים כגון בינג, יאהו ועוד.

בהקשר זה ראוי לציין שאני מקדם אתרים בעברית בלבד, בגוגל ישראל בלבד. אומנם גם חיפושים בעברית בגוגל קום מניבים פחות או יותר את אותן תוצאות, אבל רצוי להיצמד למנוע גוגל המתאים לשפה ולמדינה התואמות לאתר.

כמה עולה מקדם אתרים מקצועי בגוגל?

הכול תלוי באתר ובמצבו הנוכחי בתוצאות האורגניות, אבל בגדול ניתן לומר שמקדם אתרים מקצועי יעלה לכם החל מאלפיים שקלים בחודש (לא כולל מע"מ). תהליך העבודה כולל מחקר מילים ומתחרים; אופטימיזציה של קוד, תגי מטא ותוכן; יצירת היררכיה תקינה באתר, כולל קישורים פנימיים; השקעה מסיבית בתוכן רלוונטי; בניית מותג וקישורים באתרים חיצוניים וכן דוח ביצועים מדי חודש.

אחרי 20 שנות עבודה כשכיר בתחום הדיגיטל, הפכתי לעצמאי וכיום אני מקדם אתרים פרילנסר. הודות לכך, כל תשומת הלב שלי מוקדשת לצרכים העסקיים שלכם, ואשמח לסייע גם לאתר שלכם לגדול. אפשר למצוא אותי גם בפייסבוק, בלינקדאין או ליצור קשר באתר.

דילוג לתוכן