דוח הדיגיטל הישראלי 2018

מדי שנה חברת בזק מקיימת סקר אודות הרגלי השימוש של הישראלים בדיגיטל. בסקר האחרון שבוצע בשנת 2018 השתתפו 1,300 נשאלים מכל הארץ, מגיל 13 ומעלה - והנה כמה מהממצאים המעניינים ביותר מתוך הדוח. האינטרנט הישראלי במספרים בישראל יש 6.6 מיליון גולשים באינטרנט, המשתמשים בנפח גלישה יומי של 8 ג'יגה במכשירים ניידים (עלייה של 30% לעומת שנת 2017). בני הנוער הישראלים (13 עד 18) מעדיפים את אינסטגרם (88%) על פייסבוק (61%), אבל וואצאפ מנצחת את שניהם (95%). אחריהן מגיעות סנפצ'ט (38%), טלגרם (21%) וטיק-טוק /...
More

מדריך קידום אתרים ב-10 צעדים

איך לקדם אתר בגוגל בעשרה שלבים קידום אורגני במנועי חיפוש הוא אפיק שיווקי אחד מני רבים שיכול להיטיב עם האתר / העסק שלכם, כל עוד יודעים מה לעשות ובאיזה מינון. חשוב לזכור: בדיוק כמו כל שיטת פרסום ושיווק אחרת, גם בקידום אתרים אורגני אי אפשר להבטיח הבטחות (ובייחוד מיקומים בתוצאות החיפוש). מי שחושב שקידום אורגני משמעו לשלוט בתוצאות החיפוש של גוגל, מוטב שיפרסם את עצמו בשיטות אחרות. אז מה זה כן קידום אתרים? שילוב רחב-יריעה של פרקטיקות, תיאוריות וקורלציות בין משתנים מרובים, שמאפשר להגדיל הן...
More

סטטיסטיקות יוטיוב מעניינות 2019

יוטיוב הוא מנוע החיפוש השלישי בגודלו בעולם, והאתר השני בעולם בכמות הכניסות. מעצמת הווידאו של גוגל - שהחלה בכלל כאתר היכרויות - לא עוצרת באדום. כשגוגל רכשה את יוטיוב ב-1.65 מיליארד דולר בשנת 2006, הרבה עיניים נפערו לרווחה במחשבה שגוגל ודאי השתגעה. היום ברור שהרכישה של יוטיוב הייתה אחת ההחלטות המוצלחות ביותר של גוגל. אנליסט בחברת RBC Capital מעריך שהכנסות יוטיוב הגיעו לכדי 10 מיליארד דולר בשנה, וממשיכות לגדול בקצב של עד 40% בשנה. עד סוף שנת 2018 עלו ליוטיוב מעל 5.2 מיליארד סרטונים באורך...
More

קידום אתר בהתחייבות / תשלום לפי תוצאות – כמה זה אמיתי?

מדי פעם בפעם יוצא לי לראות מישהו שמחפש קידום אתרים עם התחייבות לתוצאות או בתשלום לפי תוצאות. אז החלטתי להרים את הכפפה ולתת את דעתי האישית והמקצועית בנושא. האם ניתן להתחייב לתוצאות בקידום אתרים? התשובה הקצרה והמהירה ביותר תהיה "כן" אבל גם "לא". ראשית צריך להבין היטב למה הכוונה במילה "תוצאות" - מיקומים בגוגל? כמות כניסות אורגניות לאתר? כמות המרות? מן הסתם אי אפשר יהיה להתחייב על כולם. לצורך הדוגמה נניח שאנו מדברים על התחייבות למיקומים. גם פה נצטרך להגדיר מראש אילו מיקומים ייחשבו ה...
More

מה עומר אדם יכול ללמד אותנו על שיווק דיגיטלי

אחד ממכריי עובד בתעשיית המוזיקה הישראלית, ובמהלך הקריירה העשירה שלו כתב עשרות שירים לכמה מהזמרים והזמרות המפורסמים בישראל. יום אחד, כששאל אותי אם אני יכול לקדם אותו אורגנית באינטרנט, הייתי צריך לראשונה בחיי לחשוב לעומק האם באמת ניתן לעשות דבר כזה. האם במוזיקה יש כוונת משתמש? פרסום ושיווק בתעשיית המוזיקה פחות נסמכים על חיפושים של ביטויים גנריים ("כותב שירים", "זמר ישראלי" וכו'). לא מדובר פה במוצר או שירות, אלא בעיקר במותג שאותו מקדמים במגוון רחב של פלטפורמות. כשמדובר בזמרי ענק כמו ע...
More

חוק הספאם מפריע לשיווק שלכם? כך תעקפו אותו באלגנטיות [בלי לעבור על החוק]

איך לעקוף את חוק הספאם
כל מי שעוסק בשיווק דיגיטלי כנראה מודע לחוק הספאם בישראל, שנכנס לתוקף בסוף שנת 2008. מה זה חוק הספאם? באופן כללי וגס ביותר, החוק אוסר על פנייה שיווקית / פרסומית במייל, בפקס, בטלפון (כולל מערכת חיוג אוטומטית) ובהודעות בנייד - אלא אם כן הגורם המקבל אישר זאת מראש. לא סתם נקרא הספאם "דואר זבל". לדוגמה, אם יש לכם 100 לקוחות שנתנו לכם כתובות מייל לצורך התקשרות עסקית - אסור לכם בשום פנים ואופן לשלוח להם ניוזלטר במייל או הודעות SMS שיווקיות. אם הלקוחות חתמו מראש על חוזה שכולל את הסעיף הזה, ...
More

USP – הטריק שיקפיץ לכם את הטראפיק והמיקומים

הצעת מכירה ייחודית - ייחודיות מבדלת
חפשו ביטוי מסחרי/עסקי כלשהו בגוגל, ותנו מבט בעשר התוצאות הראשונות. כמה מהן באמת עושות לכם חשק להקליק?כמה מהן חוזרות על אותם טייטלים ותיאורים פחות או יותר? בעולם עסקי שבו כולם אדומים, השתדל להיות כחול. מה מבדל אותך מעשרות ומאות עסקים בתחום שלך?למה שיפנו דווקא אליך ולא יקליקו על מישהו אחר בתוצאות? החוכמה בקידום אתרים אורגני היא לתפוס את עינו ואת שכלו של המחפש, כבר בתוצאות החיפוש. זו החוכמה גם בכל שיטת פרסום או שיווק אחרת, ולא משנה באיזה פלטפורמה היא מוגשת. יש כמה אפשרויות ל...
More

איך בודקים איכות של אתר והאם קישורים צריכים טראפיק כדי להיות אפקטיביים

כמעט כל מקדם אתרים מכיר את הסיטואציה בה מוצע לו אתר לצורך קישורים, וכעת נשאר לו להבין האם האתר המוצע אכן שווה את הטרחה (ולפעמים גם את הכסף, במקרה של קניית קישורים). אז איך באמת יודעים? אם מדובר באתרים ידועים ומוכרים, מן הסתם אין שום בעיה שכזו. אתרי תוכן וחדשות מובילים כגון כלכליסט, ynet או ערוץ 20, בדרך כלל יהיו בעלי הפרמטרים הנדרשים כדי להשפיע לחיוב על קידום האתר. אך מה קורה כאשר מוצעים לנו אתרים לא מוכרים? אתרים כאלו דורשים בדיקה מעמיקה כדי לעמוד על טבעם ועל איכותם. איזה פרמטר...
More

בניית קישורים למתקדמים: כוחם של קישורים בשכבות

בניית קישורים בשכבות
עם כל התחכום של גוגל, אינספור עדכוני האלגוריתמים והבינה המלאכותית המתקדמת - אין ספק שיצירה מכוונת של קישורים נכנסים, הייתה ונשארה פקטור מכריע בכל תהליך של קידום אורגני. הפרמטרים העיקריים שהשתנו בכל הנוגע לקישורים, נוגעים בנושאים כגון גיוון בטקסט עוגן (בדגש על שם המותג), שימוש במקורות איכותיים (כלומר מחוזקים בקישורים חזקים בעצמם) וכן תדירות הוספת הקישורים. אבל אם יש משהו שרוב אנשי ה-SEO לא מקדישים לו את תשומת הלב הראויה, הרי אלו הקישורים שכבר הצליחו להשיג. מרגע שהושג קישור במקור מסוים,...
More

קמפיין SEO – כך תרוויחו שניים במחיר אחד

כשעבודת SEO נעשית בצורה נכונה, היא מייצרת הרבה יותר מטראפיק אורגני בלבד. באופן כללי, קידום של אתר הוא תהליך שנחלק לכמה חלקים עיקריים: מחקר מקדים (ביטויים, מתחרים וכן הלאה), עבודת On-page ועבודת Off-page. לאחד מהשלושה האלה יש אפקט משמעותי מאוד, שבא לידי ביטוי בכמות הכניסות המגיעות לאתר (בנוסף לכניסות האורגניות). מנחשים במה מדובר? כאשר מדובר ב-SEO, רוב מקדמי האתרים (ולקוחותיהם) נוטים להסתכל אך ורק על האפיק האורגני. מצד אחד זה בהחלט הגיוני – כי בגדול זו המטרה שלנו; אבל מצד שני, הקישור...
More