כמה יעיל טרגוט דמוגרפי? גוגל בדקה 75,000 קמפיינים ביוטיוב כדי לברר

לא פעם ולא פעמיים נאמר שהסתמכות על מידע דמוגרפי בלבד, עלולה להציג את קהל היעד שלנו בגוון חד ממדי. למרות זאת, רובנו נוטה להשתמש בנתונים כגון גיל ומגדר כדי לשפר את הקמפיינים שלנו. מה התוצאה? אנו עלולים להגיש מודעות שייראו לא רלוונטיות, ולהחמיץ הזדמנות להגיע ללקוחות פוטנציאליים. למרות כל זאת, ברור שככל שנכיר ונבין את קהל היעד שלנו, כך נוכל לדעת האם הם יתעניינו במוצר, בשירות או במותג שלנו: תכנון חופשה, חיפוש אחר סמארטפון, תשוקה לספורט אקסטרים, רצון לאכול יותר מזון מהצומח וכן הלאה. אם נדבר לקהל ה...
More

החיסרון הגדול ביותר של קידום אורגני [שאיש לא מדבר עליו]

קידום אורגני במנועי חיפוש הוא שיטת שיווק ותיקה, שימיה מתחילים עוד לפני שמישהו חשב לעשות מודעות חיפוש ממומנות. ככל שחלף הזמן והשיטה תפסה צורה ומתודת עבודה, הפך SEO לחלק חשוב כמעט בכל אסטרטגיית שיווק (אצל מי יותר ואצל מי פחות). כבר כתבתי בעבר כיצד ניתן להוכיח שהקידום האורגני אכן עובד - החל במדידה של לידים ו/או רכישות באפיק האורגני בגוגל אנליטיקס; המשך בעלייה בכניסות האורגניות בהשוואה בין תקופות שונות, וכלה בשיפור מיקומים וכן הלאה. אבל למרות זאת, הדברים אינם כה פשוטים וישירים כפי שנדמה. ...
More

כך החזרתי לחיים אתר שנעלם מגוגל [ביומיים עבודה]

הסיפור מתחיל כאשר קולגה שהיה בטיול בחו"ל, פנה אליי בבהילות וביקש עזרה עם לקוח שנעלם מגוגל. הוא נתן לי את הטלפון של הלקוח, וביקש שאנסה לטפל בבעיה עד שיחזור לארץ. מיותר לציין שהמצב היה לא נעים, לצד לחץ גדול להחזיר את מיקומי האתר כמה שיותר מהר (ורצוי שלשום). בהחלט מצב לא סימפטי, אז ניגשתי מייד לבדוק ולעזור. שלב 1 - בדיקה מקיפה ממה שהקולגה והלקוח אמרו, ומתוך בדיקה ראשונית שעשיתי - האתר נעלם מהאינדקס בשלושה ביטויים עיקריים שמהווים את ליבת העסק (שלושה ביטויים עם אלפי חיפושים כל אחד, שהקב...
More

כיצד מורכבות ה-SERP משנה את התנהגות המשתמש [מחקר 2019]

עד לפני עשר שנים בערך, תוצאות החיפוש בגוגל היו פשוטות - 10 אתרים שנמצאים אחד מתחת לשני, לצד תוצאות ממומנות. הניווט היה פשוט וקבלת ההחלטה על מי להקליק גם היא הייתה פשוטה, ותלויה בשני פרמטרים עיקריים - מיקום האתר בתוצאות, וכמה אטרקטיבי הסניפט שלו בהשוואה לאחרים. כעת נקפוץ עשר שנים קדימה, לימי 2019, ואנו מתמודדים עם דף תוצאות (SERP) מורכב שבעתיים. לא עוד 10 תוצאות בלבד, אלא ערבובייה של תוצאות מסוגים שונים (בחו"ל, לפחות): ממומן למעלה ולמטה, תשובות ישירות, מודעות שופינג, תמונות, סרטונים, מפות, גר...
More

כך תדעו אם מצאתם מומחה קידום אתרים

איך מוצאים מומחה קידום אתרים
תעשיית הדיגיטל גדולה ורחבה, ויש בה כמה וכמה תחומי עיסוק עיקריים. אחד מהם הוא קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש. בניגוד לתחומי עיסוק "ממוסדים", כגון עריכת דין, רפואה או אדריכלות - מקצועות הדיגיטל הם לא משהו שלומדים באוניברסיטה, או מקבלים עליו תעודה ורישיון ממוסדות המדינה. אז מה המשמעות האמיתית של הביטוי "מומחה קידום אתרים"? איך תדעו אם מצאתם מומחה אמיתי? בישראל יש אלפי ועשרות אלפי אנשי דיגיטל, מתוכם רק אחוז קטן הם אנשי SEO - בסך הכול 6%, כך לפי סקר שכר 2018 של פיאלקוב דיגיטל. זאת בניגוד ל...
More

5 דרכים לשיפור ההמרות באתר שלכם

שיפור המרות באתר הוא נושא גדול מאוד, עליו ניתן להרחיב בכמה מאמרים שונים, ואף לדבר על 100 פרמטרים ויותר לחיזוק האתר ושיפור ההמרות שלו. אולם, במאמר זה נשתדל להיות כמה שיותר תמציתיים ונספק 5 דרכים שישפרו את ההמרות באתרכם מקצה לקצה. א': לפני הכל - לכו לסרץ' קונסול ובדקו מה הולך שם שמנו לב שלא משנה מה נעשה בקידום האתר, כמה נשדרג אותו, הן בוויזואליות והן בתכנים - כל עוד ה־CTR שלכם (שיעור לחיצה) נמוך במיוחד, כל זה לא יעזור. בדקו את מילות המפתח בהם אתם מדורגים ונסו לשפר כמה שיותר את ה־CTR – מפני ...
More

קיימברידג’ אנליטיקה: רצון חופשי הוא רק אשליה

אחת הפרשות החמורות ביותר של הפרת פרטיות, אחרי פרשת ה-NSA, היא לא אחרת מאשר קיימברידג' אנליטיקה. הנתונים האישיים של כמעט 90 מיליון בני אדם נכרו לצורכי תעמולה פוליטית, מהמתוחכמות ביותר שידענו עליי אדמות. חמור מכך - כל זה קרה לא רק פעם אחת בארצות הברית, אלא פעמים נוספות בעשרות מדינות. לאחרונה התפרסם שפייסבוק הייתה מודעת למעשיה של קיימברידג' אנליטיקה, 3 חודשים טרם הצהרתה הרשמית תחת שבועה. אין פלא שממש לפני כמה ימים, פייסבוק הודיעה על אפשרות חדשה שתאפשר למשתמשים למחוק היסטוריה באתרים ובאפליקציות ...
More

תחסכו לעצמכם – מתי לא כדאי לקדם אתר בגוגל

לפעמים לא שווה לכם להשקיע בקידום אורגני במנועי חיפוש, ויכולות להיות לכך מספר סיבות - החל מגורמים אנושיים במהותם, וכלה בגורמים יותר עסקיים, טכניים ואחרים. אז רגע לפני שאתם מסתערים על SEO, בדקו טוב טוב אם אתם בכלל מתאימים לסוג כזה של שיווק. סבלנות קצרה קידום אורגני זה לא ספרינט אלא מרתון. רבים חושבים שקידום אורגני וקידום ממומן זה אותו דבר, פחות או יותר: בוחרים מילות מפתח, מציבים אותן היכן שצריך והטראפיק מתחיל לזרום ולהביא מכירות. אבל מה שנכון לגבי פרסום ממומן, אינו תקף בהכרח לגבי קידום אורג...
More

איך לכתוב עמודי קטגוריה שיתקדמו בגוגל ויביאו יותר המרות

רבים חושבים שעמודי קטגוריה נחשבים לעמודים שגוגל "פחות אוהב" באופן כללי. יש לכך כמה סיבות: רוב עמודי הקטגוריה כוללים יחסית מעט טקסט, וגם אם יש בהם טקסט הוא בדרך כלל נדחק לשוליים.בעמודי קטגוריה יש בדרך כלל מוצרים / מאמרים' או כל סוג אחד של אייטמים שכבר נמצאים בעמודים אחרים.הרבה עמודי קטגוריות לא מעוצבים בצורה הכי שימושית: הם עמוסים מדי, ארוכים מדי או פשוט סתם לא נראים טוב. אבל זה לא צריך להיות המצב. אם מטפלים בעמודי קטגוריות כמו שצריך ולא מתייחסים אליהם כמו משהו שאי אפשר לשנות, הם יכולים לה...
More

דוח הדיגיטל הישראלי 2018

מדי שנה חברת בזק מקיימת סקר אודות הרגלי השימוש של הישראלים בדיגיטל. בסקר האחרון שבוצע בשנת 2018 השתתפו 1,300 נשאלים מכל הארץ, מגיל 13 ומעלה - והנה כמה מהממצאים המעניינים ביותר מתוך הדוח. האינטרנט הישראלי במספרים בישראל יש 6.6 מיליון גולשים באינטרנט, המשתמשים בנפח גלישה יומי של 8 ג'יגה במכשירים ניידים (עלייה של 30% לעומת שנת 2017). בני הנוער הישראלים (13 עד 18) מעדיפים את אינסטגרם (88%) על פייסבוק (61%), אבל וואצאפ מנצחת את שניהם (95%). אחריהן מגיעות סנפצ'ט (38%), טלגרם (21%) וטיק-טוק /...
More