קידום ושיווק של סרטונים ביוטיוב

בני אדם הם יצורים ויזואליים, ומראה עיניים הוא האינטראקציה הראשונה והבסיסית ביותר שלנו. אנו מבינים מסרים חזותיים פי 60,000 מהר יותר ממסרים טקסטואליים, ולכן אין פלא שווידאו הפך ליצרן הטראפיק המוביל כיום באינטרנט (כ-80% מהטראפיק מגיע מווידאו).

למה כדאי לקדם וידאו ביוטיוב?

יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי גוגל. מדי חודש משתמשים בו מעל 2 מיליארד בני אדם, ובכל דקה עולים לשרתים שלו מעל 600 שעות וידאו. קידום אורגני של סרטונים ביוטיוב לא יצריך מכם לשלם עבור קליקים/חשיפות, ועדיין תוכלו לקבל חשיפה נאה לעסק שלכם (או לכל מטרה אחרת).

יש גידול מסיבי בעסקים שמפרסמים כיום ביוטיוב (הן בתשלום והן בצורה אורגנית). רוב משווקי הווידאו טוענים שפרסום ביוטיוב הגדיל את כמויות הטראפיק, הלידים והמכירות שלהם. כמו כן כמעט חצי מהמשתמשים ביוטיוב אמרו שרכשו מוצר או שירות, בעקבות צפייה בסרטון של עסק / חברה / מותג. אנשים כיום (בעיקר צעירים) מעדיפים לראות סרטון הדרכה / הסבר, מאשר לפתוח חוברת הדרכה של מוצר, ובנוסף יש עלייה קבועה בחיפושים של "איך עושים".

המגמות הללו מבשרות טובות לכל עסק, שרוצה לקדם את עצמו באפיק שיווקי נוסף. מעבר לעובדה שמדובר במנוע חיפוש אדיר מבחינת כמויות חיפושים, ליוטיוב יש תפוצה רחבה מאוד בהשוואה לווידאו בפייסבוק, למשל.

למה לא כדאי בפייסבוק?

הבעיה העיקרית בפייסבוק היא שהסרטונים שלו תלויים אך ורק בבועה הפייסבוקית, ואילו לסרטוני יוטיוב ניתן להגיע הן מאתר יוטיוב, הן מתוצאות גוגל והן מאתרים בהם הוטמעו הסרטונים. חיסרון נוסף של סרטוני פייסבוק, הוא שאי אפשר להמשיך הלאה לסרטון הבא בשרשרת. פייסבוק לא מציע עוד סרטונים לצפייה, כך שבעצם אתם נותרים "תקועים" בסיום הסרטון.

ביוטיוב, לעומת זאת, הסרטון שלכם כן יכול להציע עוד סרטונים בסיום. ככל שאנשים יצפו ביותר סרטונים בגלל שצפו בסרטון שלכם – כך הסרטון שלכם יקודם (דוגמה מצוינת לחשיבות של יצירת פלייליסטים ביוטיוב, כאשר כל פלייליסט עוסק בנושא מסוים).

למרות זאת, העלו את הסרטונים שלכם גם לפייסבוק, לאינסטגרם, טיקטוק וכן הלאה. קודם כל מדובר בעוד מקורות הפצה לתוכן שלכם; ודבר שני אפשר להשתמש בהם בדרכים אחרות שלא קשורות לקידום אורגני.

איך לקדם סרטון ביוטיוב ביעילות?

קבלו 7 טיפים מובילים:

טיפ 1 – מיקוד

חשוב מאוד להיצמד לנושא מדויק וספציפי. אם אתם מומחים למדרסים, הקפידו שהסרטונים יעסקו בתחום הזה או בתחומים מקבילים (טיפול בכאבי גב, דורבן ברגל ועוד). אל תתפזרו מבחינה נושאית, כי אתם עלולים לצמצם את יעילות הסרטונים שלכם מבחינת קידום והפצה. זה דומה בדיוק לקידום אורגני של אתרים – ככל שתהיו יותר ממוקדים מבחינה נושאית, כך הקידום יהיה יותר אפקטיבי.

טיפ 2 – אינטראקציה

שימו לב לאינטראקציה בכל סרטון שפרסמתם – צפיות, תגובות, לייקים, דיסלייקים וכו'. מן הסתם יהיו לכם סרטונים בעלי ביצועים טובים יותר מהאחרים (ניתן לראות זאת גם ביוטיוב אנליטיקס, כאשר אתם מחוברים עם הג'ימייל שלכם). באילו נושאים עוסקים הסרטונים המוצלחים? עשו להם עוד גרסאות ונסו להרחיב את היריעה בנושאים האהובים על המשתמשים שלכם.

טיפ 3 – מחקר

מעבר לכך בדקו מה אנשים מחפשים באמצעות כלים למחקר מילים – ההשלמות האוטומטיות בגוגל, ההצעות לחיפושים נוספים בתחתית עמוד התוצאות בגוגל, וכן כלים נוספים כגון ubersuggest ואחרים. בצורה כזו תוכלו להוסיף את המילת המפתח העיקרית של כל סרטון בטייטל, בתיאור ובתגיות.

טיפ 4 – איכות

אחרי שבחרתם מילות מפתח לקידום בסרטון ספציפי, תכננו את הסרטון כך שיהיה איכותי ואטרקטיבי. יוטיוב מודד זמן שהייה וזמן צפייה (כמו גם כמות צפיות כוללת, תגובות ולייקים). ככל שיצפו בסרטונים שלכם למלוא אורכם – כך תדורגו גבוה יותר בביטויים הרלוונטיים.

מעבר לכך, יוטיוב גם בודק האם הסרטונים שלכם גורמים למשתמשים להישאר באתר יוטיוב ולא לצאת החוצה בגמר הצפייה. אם אנשים ממשיכים לצפות בעוד סרטונים שהוצעו להם, אחרי הסרטון שלכם, הוא יקודם גבוה יותר.

בחרו נושאים שאנשים מחפשים וצרו את הסרטון בצורה הכי אטרקטיבית ומעניינת שאתם יכולים. גם אם תצלמו את עצמכם עם הסמארטפון ביד אחת, צורת ההגשה שלכם היא שתקבע. אם תשלבו נתונים מספריים או דברים חדשניים, תגרפו יותר צפיות והצלחות.

רוצה להתקדם?

    קידום אורגניייעוץ SEOשיעור פרטי

    טיפ 5 – פורמט

    צרו פורמט שמסייע להגדלת זמן הצפייה והשהייה. צרו סרטון שמבהיר למשתמשים כבר בשניות הראשונות, למה כדאי לצפות ומה הם הולכים לקבל כאן מבחינת תועלת. ככל שהסרטון אטרקטיבי יותר, כך יותר יצפו בו וגם בסרטונים שיוטיוב מציע לאחר מכן.

    בהמשך מומלץ לבקש מאנשים להירשם כמנוי לערוץ, כדי שיוכלו לקבל עוד סרטונים שיועילו להם ברגע שיפורסמו. הבקשה הפשוטה הזו יכולה להביא לכם הרבה יותר מנויים לערוץ.

    תהיו ברורים בסרטון שלכם, אל תדברו בשפה גבוהה או טכנית מדי והשתדלו להסביר כל דבר חשוב. ככל שהסרטון יהיה יותר בגובה העיניים של הקהל – כך הוא יצליח יותר. הנתונים מעידים שהסרטונים המקודמים ביותר הם בני 14 דקות בערך, אבל אתם ממש לא חייבים להיצמד לזה. גם סרטוני טיפים קצרים של 2 דקות כל אחד יכולים להועיל בטווח הארוך.

    טיפ 6 – מתחרים

    תציצו למתחרים שלכם באותה נישה, ובדקו מה הם עושים בסרטונים שלהם. איזה סרטונים בערוץ מקבלים הכי הרבה צפיות ותגובות? כנראה שמדובר בנושא חם, ששווה שגם אתם תעסקו בו. לא מדובר על להעתיק את הסרטון שלהם או לשכפל מילה במילה, אלא לתת את נקודת המבט שלכם על אותו נושא.

    טיפ 7 – מיידיות

    בניגוד לקידום אורגני בגוגל, שמבוסס על על הטווח הארוך, ביוטיוב זה בדיוק הפוך. האלגוריתם של יוטיוב מודד הצלחה בטווח של 24 השעות הראשונות בחיי הסרטון. אם הסרטון שלכם מצליח לגרוף כמה שיותר צפיות, תגובות ולייקים תוך יממה, הוא יקודם היטב ביוטיוב.

    אז אחרי שאתם לוחצים על "פרסום", הפיצו את הסרטון בכל מקור אפשרי וזמין לכם, כדי שיקבל את המדדים החיוביים הללו תוך 24 שעות: בניוזלטר (אם יש), בחתימת המייל (קישור לערוץ היוטיוב), בדפי המדיה החברתית שלכם, הטמעות סרטונים באתר וכן הלאה.

    טיפים טכניים לקידום סרטוני יוטיוב

    • שימו לב לנראות של ערוץ היוטיוב שלכם. השקיעו בתמונת קאבר איכותית, לוגו וקישורים לאתר ולפרופילים שלכם ברשתות חברתיות.
    • בכל סרטון דאגו שיהיה תיאור טקסטואלי ארוך בנושא הרלוונטי (לפחות 200 מילים עם מילת המפתח פעם או פעמיים), יחד עם קישורים לאתר שלכם ולעוד מקורות (הקפידו על קישורים מלאים כולל http, כדי שיהיו לחיצים).
    • הוסיפו לכל סרטון טיימליין בתיבת התיאור, באמצעות פורמט של שעות, דקות ושניות אחד מתחת לשני: 00:30 הקדמה, 01:23 אמצע, 04:45 סיום, וכן הלאה.
    • צרו סכמת וידאו לכל סרטון והטמיעו אותה בעמוד בו הוא נמצא (סכמות ניתן לעשות באתרים כגון videoschema.com ואחרים).
    • מומלץ מאוד להוסיף כתוביות של טקסט חי (לא בפורמט תמונה). מצוין גם לנגישות וגם לקידום אורגני.
    • הטמיעו את הסרטונים באתר שלכם, בבלוג ובכל מקום שבו הם רלוונטיים. זה יסייע לכם לצבור צפיות ולהגדיל את הסיכוי להתמקם גבוה בתוצאות.
    • קשרו אל הסרטונים שלכם ממקורות חיצוניים – מאמרים, פוסטים, כתבות ועוד.
    • צרו רשימות השמעה (פלייליסטים) העוסקות, כל אחת, בתחום שונה. אם אתם עוסקים בנעליים, אז פלייליסט לנעלי נשים, פלייליסט לנעלי ריצה וכן הלאה. זה מסייע להגדלת החשיפה.

    כך נראה ערוץ היוטיוב של ניל פאטל:

    ערוץ היוטיוב של ניל פאטל

    ערוץ היוטיוב של בריאן דין מאתר backlinko:

    ערוץ היוטיוב של בריאן דין - backlinko

    קורס וידאו חינמי של ניל פאטל בנושא קידום ביוטיוב

     

    דילוג לתוכן