כתיבת תוכן וחשיבותה לקידום עסקים

כתיבת תוכן היא האמצעי העיקרי לשיווק מוצלח.

"שיווק מבוסס תוכן הוא השיווק היחיד שנותר לנו" (סת' גודין, 2015)

השקעה בתוכן מפיקה פי 3 יותר לידים לעומת שיווק מסורתי
X 0
שיווק מבוסס תוכן זול ב-62% לעומת שיווק מסורתי
% 0
תקציבים המוקדשים לתוכן גדלו ב-78% מאז שנת 2018
% 0

אתר עשיר בתוכן הוא אתר שמצליח להביא יותר לקוחות פוטנציאליים, לעיתים גם בלי להשקיע בפרסום אקטיבי. כל עמוד תוכן שרלוונטי לקהל היעד, משמש עוד דלת כניסה לאתר שלכם – ולהיכרות עם העסק.

בין שמדובר בפרסומות ממומנות, בקידום אורגני, ברשתות חברתיות ובניוזלטרים – הכול מבוסס למעשה על תוכן מסוג כזה או אחר. בהקשר זה כדאי לזכור שתוכן הוא לא רק טקסט, אלא גם תמונות, סרטונים ואפילו כלים מסוגים שונים.

בניגוד לנהוג לחשוב, כתיבת תוכן לצרכים עסקיים לא חייבת להתבצע בהתאם לכל כללי הלשון והדקדוק. מכיוון שתוכן לעסקים אמור למכור בסופו של דבר, אפשר להשתמש גם בקיצורים, בסלנג ובכל מה שיפעיל את המשתמש ויהפוך אותו לרוכש.

מה ההבדל בין כתיבת תוכן לקופירייטינג

אומנם שני התחומים נוגעים בטקסטים בצורה כזו או אחרת, אבל יש הבדל משמעותי ומהותי ביניהם. קופירייטינג הוא למעשה כתיבה שיווקית המיועדת לעודד את הקורא לבצע פעולה כלשהי. כתיבת תוכן לעומת זאת אינה חייבת להיות שיווקית במהותה, ויכולה להתקיים במבחר צורות ופורמטים – תוכן אינפורמטיבי, תוכן עיתונאי וכן הלאה.

למרות זאת, במצבים רבים כתיבת תוכן וקופירייטינג נוטים להתערבב אחד בשני (ואפילו כמעט תמיד, אם תשאלו לדעתי האישית). גם פרסום כתבות תוכן אינפורמטיביות שאין בהן אפילו פיסת שיווקיות אחת לרפואה ("איך עושים עוגת גבינה ב-10 דקות"), יכול לשמש הלכה למעשה לצורכי שיווק.

לדוגמה: כותב המתכון, במקרה הזה, מתויג אוטומטית כאיש מקצוע ובעל סמכות בתחום; אחד שיודע לעשות עוגות ואולי שווה גם לפנות אליו לקבלת שירות בהמשך. זו דוגמה לתוכן אינפורמטיבי נטו שמייצר מיתוג אישי. דוגמה נוספת: ניתן להשתמש בעמוד המתכון הזה, שחף מכל אלמנט שיווקי, ולתייג באמצעותו אנשים שהתעניינו בעוגות גבינה או באפייה באופן כללי. לאחר מכן ניתן להציע לאותם אנשים תכנים נוספים ואף הצעות שיווקיות בהמשך.

בצורה כזו כמעט כל סוג של תוכן יכול להפוך להיות תוכן שיווקי / קופירייטינג; אפילו אם מדובר במידע נטו שלכאורה לא נושא בחובו שום ערך שיווקי. הגדולה של כותב תוכן מקצועי הוא לדעת כיצד לשלב בין כל הסוגים, ליצירת תוכן רלוונטי ללקוח שנותן ערך, ובסופו של דבר גם תועלת עסקית בהמשך הדרך.

רוצה להתקדם?

    קידום אורגניייעוץ SEOשיעור פרטי

    איך מוצאים רעיונות לתוכן חדש?

    יש אינספור דרכים למצוא נושאים לכתיבה / ליצירת תוכן מכל סוג:

    • שאלות נפוצות מלקוחות
    • חיפוש בגוגל וביוטיוב (גם באנגלית או בשפות נוספות)
    • תכנים וכלים שנמצאים אצל מתחרים (Keyword Gap / Content Gap)
    • חיפוש בקבוצות פייסבוק, בפורומים, אתרי שו"ת (כמו quora)
    • חיפוש באתרי חדשות (דרך גוגל, הכי מהיר)
    • וכן הלאה…

    כשהתוכן הנכון עובד בשבילך

    הנה כמה דוגמאות לעמודי תוכן חדשים שכתבתי במספר אתרים, כולל כמות הכניסות והלידים שהם הפיקו מאז (כניסות בצד שמאל, לידים בצד ימין):

    אתר לקוח בתחום האופנה:

    לידים וכניסות שהגיעו מעמודים חדשים באתר

    אתר לקוח בתחום טיפולי:

    לידים וכניסות שהגיעו מעמודים חדשים באתר

    האתר שלי:

    לידים וכניסות שהגיעו מעמודים חדשים באתר

    ראוי לזכור שבתחומים תחרותיים, לא מספיק לכתוב את התוכן ולהציב אותו באתר; יש להפיץ ולקדם אותו כדי שיביא תוצאות. אבל כשמדובר בתחומים פחות תחרותיים ובביטויים קטנים, לעיתים מגיעות תוצאות גם בלי קידום אקטיבי.

    אני כותב ועורך תכנים למחייתי משנת 1999. מאז כתבתי אלפי עמודים עשירים בתוכן איכותי עבור אינספור עסקים, חברות וארגונים (בחישוב גס, כתבתי וערכתי טקסטים עבור יותר מ-3,100 אתרים).

    גם את לימודי התואר השני והראשון צלחתי הודות לכישורי הכתיבה שלי, ובמקביל כל הקריירה שלי נסובה סביב תוכן בדרך כזו או אחרת. גם קידום אורגני, שהוא תחום העיסוק העיקרי שלי – נסוב רובו ככולו סביב יצירת התוכן הנכון והפצתו במקורות הנכונים.

    למעשה, הייתי איש תוכן הרבה לפני שהפכתי למקדם אתרים. כיום אני משתמש בכל 20 שנות הניסיון שלי בכתיבה לטובת לקוחות ה-SEO שלי.

    כאן המקום לציין: אני לא מספק שירותי כתיבה בצורה נפרדת, אלא אך ורק כחלק מחבילת SEO.

    רוצים יותר טראפיק, לקוחות והכנסות באתר? צרו קשר >

    מקור נתונים: Reboot Online

    קורס כתיבה שיווקית (14 סרטונים, 2.5 שעות)

    דילוג לתוכן