מדריך תג מנג'ר צד שרת: מדידת המרות מדויקת יותר

מה היה עד עכשיו

מדידה ומעקב בדיגיטל בוצעו לרוב באמצעות קבצים הנקראים עוגיות (Cookies). קבצים אלו מוטמעים בדפדפנים של המשתמשים (מה שנקרא עוגיות צד שלישי), ומאפשרים למדוד תנועה לאתר, המרות ועוד. הבעיה היא שזה עלול להפר פרטיות של משתמשים.

מדוע בכלל צריך לעבור למדידת צד שרת

נושאי פרטיות ברשת הפכו על פניו את עולם השיווק הדיגיטלי. זה התחיל בעיקר עם חברת אפל, שחוסמת במכשיריה מעקבים כברירת מחדל כבר מ-2017, וימשיך גם עם גוגל שתיפטר מעוגיות צד שלישי בדפדפן כרום, מתישהו בקרוב.

כאן המקום לציין שרוב הטראפיק לאתרים מתוך דפדפנים, נעשה מדפדפן כרום של גוגל ומדפדפן ספארי של אפל (אבל גם דפדפנים אחרים כבר חוסמים מעקבים, כגון פיירפוקס ועוד).

כל זה עלול לגרום לכשלים במדידת ביצועים של קמפיינים שיווקיים, כגון תנועה לאתרים ולדפי נחיתה, מעקב המרות ועוד. כדי לפתור את הבעיה יש לעבור ממעקב התלוי בעוגיות צד שלישי – למעקב מבוסס עוגיות צד ראשון.

כדי לעשות זאת צריך להעביר את כל התגים לסוגיהם (אנליטיקס, גוגל אדס, פייסבוק וכו') למדידה בצד שרת (Server side), במקום בצד דפדפן (Client side).

הערה חשובה: המעבר למדידת צד שרת כרוך לרוב בהקמת שרת בספק חיצוני, בין אם הענן של גוגל ובין אם ספקים אחרים (או שימוש בשרתים משלכם).

למי שמעדיף סרטון הדרכה (באנגלית)

שלב 1 – יצירת קונטיינר צד שרת ב-GTM

נכנסים עם שם וסיסמה לגוגל תג מנג'ר ופותחים קונטיינר חדש מסוג Server.

לאחר שאישרנו את התנאים נגיע למסך המאפשר לבחור את סוג השרת: או שרת מוכן בענן של גוגל (האפשרות הראשונה בצילום המסך), או שרת הנמצא אצל ספק שירות אחר (האפשרות השנייה). בכל מקרה, לרוב מדובר בשירות הניתן בתשלום כלשהו, בין אם זה בגוגל קלאוד ובין אם בספק אחר.

אם תרצו לבחור בספק אחר – לכו על stape.io. יש להם גם חבילה בחינם, שמוגבלת מן הסתם לכמות מסוימת של בקשות שרת, וכן גם אפשרות להתקין את הקליינט שלהם ישירות בתג מנג'ר (הורידו את קובץ template.tpl והתקינו אותו ב-templates באמצעות import).

אם בחרתם בספק שרתים אחר (כגון סטייפ), במסך ההתקנה בתג מנג'ר תקבלו את הקישור שאותו יש להדביק בממשק הניהול של אותו ספק.

סרטון הסבר לשימוש בשרת Stape (אנגלית)

לאחר שבחרתם בשרת הרלוונטי – תגיעו למסך הבא שמספק את הקישור הישיר לשרת החדש (Default URL). צילום המסך המצורף הוא רק דוגמה; כל אחד מקבל קישורים שונים.

אם אתם לא מעוניינים להשתמש בדומיין שסופק לכם כאן (appspot של גוגל), תוכלו לשנות אותו דרך ההגדרות בגוגל קלאוד.

שלב 2 – הוספת תג ב-GTM של האתר

לצורך הדוגמה נתקין תג של גוגל אנליטיקס, אבל זה תקף לכל תג אחר שנרצה להוסיף (כגון גוגל אדס, פייסבוק ותגים אחרים). ניגש לקונטיינר הרגיל של האתר (שימו לב: לא לקונטיינר החדש של צד שרת), ונקים שם תג קונפיגורציה מסוג גוגל אנליטיקס 4 (Configuration Tag).

בתיבה העליונה נדביק את קוד האנליטיקס הרגיל (מודגש בירוק – G-XXXXXXX). כמו כן נסמן את התיבה Send to server container – ונדביק את הקישור הישיר לשרת החדש שהקמנו בסעיף הקודם (מודגש באדום).

בסיום נבחר טריגר All pages, נשמור ונפרסם (Publish).

שלב 3 – הוספת תג ב-GTM צד שרת

כעת נחזור לקונטיינר צד שרת החדש שהקמנו, ונפתח תג אנליטיקס חדש. אין צורך להציב שוב את מזהה האנליטיקס (G-XXXXXXX) או להגדיר משהו נוסף. פותחים איוונט, נותנים לו שם ומוסיפים טריגר All pages. בסיום שומרים ועושים פבליש, כדי שכל הקונפיגורציה תעלה לאוויר.

מטרתו של האיוונט הזה היא פשוט לבצע העברה של הנתונים מצד שרת – ולא מצד האתר / הדפדפן. כדאי לבדוק זאת באמצעות התצוגה המקדימה בתג מנג'ר (Preview), ו/או באמצעות דוח דיבאג בגוגל אנליטיקס.

דיווח המרות צד שרת בפייסבוק

כדי לעשות אותו דבר גם עבור פייסבוק, נצטרך להשתמש בפרוטוקול נפרד שנקרא Facebook Conversion API. הפרוטוקול הזה מחליף למעשה את הפיקסל של פייסבוק, שמבוסס על צד דפדפן, ומאפשר לתג מנג'ר לשלוח מידע מדויק ואמין יותר באמצעות צד שרת.

מכיוון שתהליך ההתקנה כאן קצת יותר מורכב, ניתן ללמוד אותו מהסרטון הבא (באנגלית).
בהצלחה!

דילוג לתוכן