איך למצוא הרבה רעיונות לתוכן [שגם מביא טראפיק ותועלת] בזמן קצר

יש לכם אתר חדש ואתם לא יודעים מה כדאי לכתוב, ואילו נושאים צריך להוסיף? או לחילופין יש לכם אתר ותיק עם מעל 100-200 עמודים, ונגמרו לכם הרעיונות לתוכן חדש?

בדיקת פערי תוכן (Content Gaps) אצל המתחרים תחסוך לכם ים עבודה, ותספק אינספור רעיונות לתוכן חדש ומבוקש תוך כמה דקות.

רעיונות ליצירת תוכן – יותר פשוט ממה שנדמה לכם

במאמר קודם הסברתי איך כותבים מאמרים של אלף מילים לפחות (ועל הדרך גם עושים מזה כסף). אבל מה קורה כשאין לכם מושג על מה כדאי וצריך לכתוב באתר מלכתחילה? או באיזה נושא כדאי ליצור סרטון לטיקטוק, אינסטגרם, יוטיוב ושות'?

במקום לשבור את הראש או להמציא את הגלגל מחדש – פשוט בודקים מה קורה אצל המתחרים. בחו"ל זה נקרא בדיקת פערי תוכן – Content Gaps Analysis. לדעתי זו אחת השיטות הטובות ביותר ליצירת תכנים רבים בזמן קצר, בדגש על תוכן מבוקש שמביא תנועה, צפיות ועוד. למעשה ברוב המקרים היא כל כך יעילה, עד שהיא כמעט מייתרת את הצורך בבניית קישורים לאורך זמן.

יתרון משמעותי לתוכן מבוסס נושאים ולא מילות מפתח

כאשר אתם בוחרים נושאים לכתיבה, לפי רמת טראפיק או פופולריות, אתם הופכים את ה-SEO של האתר להרבה יותר אפקטיבי. במקום להתרכז במילות מפתח בודדות פה ושם, בחירה של נושאים לכתיבה תשלב אוטומטית את כל מילות המפתח הרלוונטיות.

במקביל רצוי כמובן לעשות מחקר מילים קטן לצורך אופטימיזציה של המאמר, אבל בגדול – עדיף לבחור נושא על פני מילת מפתח. זה הרבה יותר יעיל למשיכת כמויות גדולות של תנועה בזמן קצר.

שלב 1 – מי המתחרים שלכם

עשו רשימת מתחרים שעוסקים באותו תחום כמו שלכם, או פשוט חפשו בגוגל את התחום שלכם או נושאים רלוונטיים לתחום. כל אתר שמופיע ב-10, 20 או 30 התוצאות הראשונות – מתחרה בכם בצורה כלשהי, וככל הנראה עשה משהו נכון כדי להגיע למיקום הנוכחי שלו.

עשו רשימה של כל המתחרים יחד עם הקישורים לנכסים שלהם: אתר, ערוץ יוטיוב, חשבון טיקטוק או אינסטגרם וכן הלאה. כעת אתם מוכנים לעבור לשלב הבא.

שלב 2 – התוכן המוצלח ביותר של המתחרים

אז אחרי שהחלטנו ומצאנו מי המתחרים שלנו, הגיע הזמן להבין מה הם עשו שהיה מוצלח כל כך (הגיעו למיקומים גבוהים בגוגל, קיבלו אלפי צפיות ביוטיוב או בטיקטוק וכן הלאה).

מחקר פערי תוכן עבור האתר שלכם דורש כלים חיצוניים, לרוב בתשלום (אבל לעיתים יש גם אפשרות לבדיקה מוגבלת בחינם). אומנם אתם בהחלט יכולים להיכנס לאתרי המתחרים ולבדוק בעצמכם אילו תכנים קיימים שם… אבל אז לא תדעו איזה מהתכנים הכי אפקטיביים בהבאת תנועה לאתר – וזה הפקטור החשוב באמת.

אנחנו רוצים להתמקד קודם כל בתוכן שמביא הכי הרבה תועלת, ורק אחרי שסיימנו איתו נעבור לתכנים האחרים בסולם החשיבות. לצורך כך נבדוק ונמיין עמודי אתר לפי טראפיק בכלים כגון ubersuggest, ahrefs, semrush וכלים דומים אחרים.

נניח שאנחנו עורך דין בתחום המקרקעין. הנה דוגמה לעמודים באתר של מתחרה, ממוינים לפי טראפיק (צילום מסך semrush):

חוץ מעמוד הבית, ניתן לראות שהנושאים שמייצרים הכי הרבה תנועה הם (לפי סדר): מיסוי נדל"ן, מכתב התראה, ביטול הערת אזהרה וכן הלאה. הנושאים הללו צריכים להופיע גם אצלנו באתר, אם הם עדיין לא שם. רצוי להתחיל עם הנושא הכי מבוקש ולהמשיך הלאה ברשימה. כך נבטיח שנקצור יותר טראפיק בזמן קצר.

הנה בדיקת עמודים של אותו אתר אבל בכלי אחר (ubersuggest):

חשוב לציין שכל הכלים החיצוניים הללו יספקו תוצאות שונות אחד לעומת השני; אבל העיקר הוא שתהיה לנו רשימת נושאים ממוינת לפי טראפיק (גם אם המיון הזה לא מדויק). כך נהנה משני יתרונות במכה אחת – גם נמצא רעיונות חדשים לתוכן בלי להתאמץ, וגם נוודא (בסבירות כלשהי) שהנושאים שבחרנו יהיו מספיק מבוקשים ואפקטיביים להגדלת התנועה באתר.

מחקר פערי תוכן ליוטיוב, טיקטוק ואינסטגרם עושים בצורה די דומה – וזה אפילו פשוט יותר. חפשו שמות מתחרים שלכם או תחומי עיסוק, היכנסו לערוצי הסושיאל של המתחרים ומיינו את התוכן בערוץ לפי פופולריות / כמות צפיות. הנושאים שצברו הכי הרבה צפיות הם אלו המומלצים גם עבורכם (בהנחה שעדיין לא יצרתם תוכן בנושאים האלה. אם כבר יש תוכן באותם נושאים, פשוט עברו לנושאים הבאים אצל המתחרים).

הנה דוגמה למיון סרטונים לפי פופולריות, בערוץ יוטיוב העוסק באופנת גברים:

שימו לב, ייתכן שלא כל נושא יהיה לרוחנו או רלוונטי גם לנו (כמו למשל הנושא השני משמאל). לכן נבחר את הנושאים המבוקשים ביותר שגם מתאימים לנו, ותוך זמן קצר נגדיל את כמות הצפיות והמעורבות גם בערוץ שלנו. אותם נושאים שמצאנו בערוצי הסושיאל של המתחרים, יכולים לשמש לבחירת נושאים לכתיבה גם באתר. הכי טוב יהיה אם תוכלו לעשות את שניהם – כל נושא יהפוך גם למאמר כתוב וגם לסרטון, ואז לשלב ביניהם באתר (מאמר עם סרטון מוטמע).

שלב 3 – יצירת התכנים לפי הרשימה

אחרי שעשינו זאת עבור כל המתחרים שבחרנו, הן עבור האתר/ים שלהם והן עבור ערוצי הסושיאל שלהם – נארגן הכול ברשימת נושאים אחת גדולה. בצורה כזו לא נצטרך לחזור על המחקר שוב ושוב כל פעם מחדש, ותהיה לנו רשימת נושאים מוכנה ליצירת תוכן למשך זמן מה.

כעת כל מה שנשאר לנו לעשות הוא לעבוד. בין שאתם מייצרים את התכנים בעצמכם ובין שאתם נעזרים באנשי מקצוע, תוכלו להיות בטוחים שבחרתם תכנים טובים וממוקדים שמביאים תועלת. כדי לקבל את מקסימום התועלת בזמן הקצר ביותר, חשוב ליצור את התכנים לפי מיון העמודים: קודם כל אלו שמביאים הכי הרבה טראפיק, ורק אחר כך את השאר.

גם אני משתמש בשיטה הזו כבר זמן רב, והצלחתי להגדיל את התנועה לאתרי הלקוחות שלי בצורה משמעותית (וברובם גם את ההמרות בהתאם). למעשה שיטת פערי התוכן כל כך יעילה, עד שהצלחתי להימנע כמעט לחלוטין מבניית קישורים חדשים ברוב המקרים.

עדכון תוכן קיים חשוב לא פחות

רגע לפני סיום חשוב לציין שלא תמיד יש טעם בניפוח האתר עם תכנים חדשים עד אינסוף. למעשה, לפעמים זה אפילו עלול להזיק. אם כבר עברתם 100-200 עמודי תוכן באתר, כדאי להתחיל לשקול שיטה נוספת של שדרוג ועיבוי התוכן שכבר קיים.

במקום ליצור עוד מאמרים חדשים – היכנסו לגוגל קונסול, מיינו את העמודים לפי הופעות / חשיפות בסדר יורד, ובדקו אילו עמודים מקבלים הרבה חשיפות אבל מעט קליקים. זה הזמן לשדרג את העמוד, להוסיף נתונים ולעבות את התוכן כמה שניתן. זה ישתלם לכם ויחסוך מכם יצירה של עוד ועוד תוכן.

דילוג לתוכן