קישורים חיצוניים תופסים נפח חשוב מאוד בכל הליך קידום אורגני. למעשה, יש אומרים שהם עושים עד חצי מעבודת הקידום, כאשר החצי השני הוא עבודה על מאות פרמטרים אחרים, שרק מקבלים כוח קטן יותר בהשפעה על מיקום האתר בגוגל.
בין אם אתם מסכימים או לא, אי אפשר להתכחש לכך שקישורים חיצוניים הם חלק חשוב מאוד בתהליך הקידום. בלעדיהם כנראה שלא תצליחו להתברג בתוצאות הראשונות בגוגל ברוב המילים התחרותיות שתקדמו באתר.
החשיבות של תמהיל קישורים טבעי (ולמה חשוב לא לוותר גם על קישורים פשוטים יותר)
גוגל מתייחסת לקישורים כאל המלצות, אבל יש לכך התניות ופרמטרים המשפיעים על עוצמתם של הקישורים, על התרומה או הנזק שלהם לאתר המקודם ועל האופן שבו הקישורים מקושרים.
לגוגל חשוב שתמהיל הקישורים יהיה טבעי. בעולם מושלם אתרים בגוגל היו מקבלים כוח מקישורים טבעיים בלבד. לדוגמה: גולש שנכנס לאתר שלכם, התלהב ממאמר שכתבתם ושיתף אותו בדף שלו בפייסבוק או אפילו באתר האינטרנט שלו, והמליץ על המאמרים שלכם לגולשים ולעוקבים שלו.
אבל במציאות התחרותית של עולם קידום האתרים, כולם יודעים (כולל גוגל) שחברות הקידום “עוזרות” לקבל המלצות באופן יזום. על כן גוגל פועלת ומעדכנת את המנוע שלה על מנת לספק לגולשים תוצאות בעלות ערך אמיתי, ולפיכך מענישה אתרים שתמהיל הקישורים שלהם נראה מלאכותי.
לדוגמה, אם האתר שלכם רגיל לקבל 10 קישורים בחודש, ופתאום תקבלו 100 קישורים במכה – זה יכול לגרום לגוגל להרים גבה. אם כל הקישורים שלכם הם רק קישורים איכותיים, גם זה יגרום לגוגל להבין שאלה קישורים יזומים בלבד. זו הסיבה העיקרית לכך שאסור לוותר גם על קישורים פשוטים יותר.
קישורים מרשתות חברתיות
קשרו אל האתר שלכם מפרופילים שונים ברשתות החברתיות: פייסבוק, לינקדין, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט ואחרים. במציאות של רשתות חברתיות המשתלטות על חיינו, גוגל מייחסת חשיבות רבה לקישורים אלה (אם כי אין להם השפעה ישירה על המיקומים, אלא השפעה עקיפה בלבד נכון להיום). כדאי גם להוסיף כפתורי שיתוף למאמרים שלכם באתר (ראו “השגת קישורים באופן טבעי מהגולשים שלכם” בהמשך המאמר).
רוצה להתקדם?
קישורים מאתרי מאמרים: האם זה עדיין עובד?
אומנם קישורים מאתרי מאמרים פחות איכותיים מאשר בעבר, אך גם אם קישורים אלו בעלי כוח מופחת יותר, עדיין אסור לזלזל בהם. כדאי לקשר לאתרים שלכם גם מאתרי מאמרים, וזאת כדי לשמור על אותו תמהיל קישורים טבעי שכולל גם קישורים איכותיים יותר, גם פחות איכותיים, הכול במידה.
קישורים טבעיים
כתבו מאמרים איכותיים שיגרמו לגולשים שלכם לרצות להמליץ עליהם ביוזמתם. אלו הקישורים הכי טבעיים וטובים שתוכלו לקבל. כדאי להוסיף הנעה לפעולה בסוף כל מאמר, וכן גם כפתורי שיתוף שיעזרו לכם לדחוף את הנושא.
קישורים במאמרים אורחים
כדאי לבצע שיתופי פעולה עם בעלי אתרים אחרים. אחד מסוגי השת”פים הוא להציע להם מאמר תוכן איכותי בתחום שלהם, ובתמורה לכך הם יקשרו אליכם. איך מחברים בין נושאי האתר הנותן לנושא בו אתם מעוניינים? בעזרת חיבור הנושא לתחום שלכם.
לדוגמה: אם יש לכם אתר של וילות/צימרים להשכרה – תוכלו לפנות למעצבי פנים, להכין מאמר בנושא עיצוב פנים של וילות/צימרים, ומתוך המאמר הזה לקשר לאתר שלכם. זו רק דוגמה אחת מיני רבות נוספות בהן אפשר להשתמש.
עבודה מול חברת קידום אתרים
עבודה מול חברת קידום מקצועית בעלת נכסים, תסייע לכם לחסוך את כל הזמן והמאמץ (ולעיתים גם הכסף) בהשגת קישורים חיצוניים. כל חברת SEO מקצועית מודעת לנושא של תמהיל קישורים טבעי. חברת הקידום תדאג לכל נושא הקישורים עבורכם כחלק מעבודת הקידום שלה, ואתם יכולים להישאר רגועים בראש שקט.