קידום אתר רפואי לדף ראשון בגוגל תוך 14 יום

קולגה לשעבר מתחום הדיגיטל פנה אליי עם אתר קטן בתחום רפואי, וביקש לקבל ייעוץ SEO, אופטימיזציה והנחיות להמשך. מכיוון שהיה מדובר בייעוץ חד פעמי ולא בעבודת SEO מתמשכת, ביצעתי רק את הדברים העיקריים שישפרו מיקומים ונראות אורגנית בצורה הכי מהירה.

הדומיין קיים מעל לעשור, אז הנחתי בהתחלה שהוא הספיק לצבור גם מדדי סמכות ואמינות; אבל בפועל טעיתי. באתר לא נעשתה שום עבודת אופטימיזציה, והיו בקושי 5 קישורים נכנסים שרובם לא היו באיכות גבוהה.

מכיוון שהאתר קטן מאוד (בקושי 20 עמודים), הנחתי שהתוצאות יתחילו להגיע רק אחרי שבעל העסק יוסיף עוד תכנים בהתאם להנחיות שלי. בפועל – כבר 14 יום לאחר השינויים, ביטוי ליבה עיקרי של 1,900 חיפושים עבר ממקום 19 למקום 10. חצי שנה לאחר מכן הביטוי עלה למקום 7 בלי שבעל האתר עשה דבר נוסף.

ביטוי חשוב נוסף עם כוונת רכישה, 10 חיפושים בחודש, קפץ ממעמקי מקום 50 והלאה למקום 7. אם בעל העסק ימשיך בהתאם להנחיות ששלחתי לו, צפויים עוד הרבה שיפורים שכאלה.

שיפור במיקומים תוך 14 יום

אז מה עשיתי שם? כמה נקודות On-page עיקריות שבוצעו:

בעמוד הבית כלל לא היו כותרות H1 ו-H2 עם הביטוי הרלוונטי, וכמובן שתיקנתי זאת מיידית. בנוסף הוספתי בערך 200 מילים אודות המוצר, וכן 2 קישורים פנימיים לעמודים חשובים. כמו כן מהירות הטעינה של העמוד שופרה פי 1.6 הודות לכיווץ של כמה תמונות כבדות מדי (מ-7.3 ל-4.5 שניות – שיפור משמעותי בהחלט).

בעמוד קטגוריה שהציג מוצרים ראיתי שאין פסקת פתיחה, אז הוספתי אחת עם קישור פנימי לעמוד הבית + כותרת H2 שלא הייתה בעמוד. חלק מכותרות ה-H הנוספות לא הוצבו בהתאם להיררכיה הנכונה, וגם זה תוקן. תמונות המוצרים קיבלו אלט טקסט, וכיווץ של כמה תמונות הוריד את מהירות העמוד מ-6 ל-5.3 שניות.

בעמוד המוצר העיקרי תיקנתי את תגיות המטא כך שיכילו ביטוי עם כוונת רכישה (אומנם רק 10 חיפושים, אבל הרי הזנב הארוך הוא מה שמניע את ההמרות). כמו כן תיקנתי כותרות H בעמוד, סידרתי את הטקסטים והוספתי כמה קישורים פנימיים לעמודים מקודמים.

אותם דברים פחות או יותר בוצעו גם בשאר העמודים – תיקון כותרות H, הצבת קישורים פנימיים בגוף הטקסט, כיווץ ודחיסת תמונות היכן שהיה אפשר וצריך וכן שדרוג תגיות מטא בעמודים שדרשו זאת.

באשר לעבודת Off-page

כתבתי מאמר שפורסם באתר יחסית סמכותי ומוכר, עם קישור אחד לאתר מביטוי מותג + קישור נוסף באותו נושא לוויקיפדיה. לאחר שהמאמר פורסם, הדבקתי אותו בערך אחר של ויקיפדיה באותו תחום, כמקור מידע נוסף שיחזק את המאמר ובעקיפין גם את אתר הלקוח (Tier 2 Link). הקישור נשאר בוויקיפדיה עד היום, ומעבר לכך הנחיתי את בעל העסק לבנות קישורים חדשים ממקורות נוספים.

בסיום העבודה

שלחתי לבעל העסק את קובץ ההנחיות, עם הוראות להמשך בנושא הוספת תוכן ובניית קישורים. כפי שציינתי בהתחלה – כבר 14 יום לאחר מעשה, ביטוי עיקרי של 1,900 חיפושים קפץ ממקום 19 ל-10, וביטוי מכירה משני של 10 חיפושים הגיח משום מקום אל מקום 7.

וכל זה רק הודות לכמה שינויים מינוריים באתר של 20 עמודים בקושי.
כמו שכולם אוהבים להגיד – זה לא הכמות, זה האיכות.

רוצים לתת בוסט אורגני גם לאתר שלכם?
צרו קשר ואשמח לסייע.

רוצים לשמוע עוד?
קבלו עוד סיפורי הצלחה >

כתוב/כתבי תגובה