לפני קצת יותר משבועיים יצר איתי קשר בעל עסק עצמאי בתחום מסוים, וביקש לדעת כמה יעלה לו לקדם את האתר הנוכחי. הוא ציין שהאתר כבר היה בעבר בדף הראשון בגוגל, והוא פשוט רוצה להחזיר אותו למצבו הקודם.
בבדיקה מהירה ראיתי שמדובר באתר של 3 עמודים בלבד, שככל הנראה מעולם לא נעשתה בו שום פעולת שיווק. לאור העובדה שבעל העסק רצה לקדם אך ורק ביטוי אחד, של כמה עשרות חיפושים בחודש; ולאור העובדה שהביטוי היה בדף התוצאות השלישי בגוגל – נתתי לו הצעת מחיר נמוכה מאוד, בהשוואה למינימום שאני גובה בדרך כלל.
הוא אמר שיחשוב על זה, ובכך הסתיימה שיחתנו הנעימה.
חלף לו שבוע מאז אותה שיחה, ולאחר מכן חלפו עוד כמה ימים – והאיש לא חוזר אליי. אני לא נוהג לרדוף אחרי לקוחות שלא חוזרים אליי; אני מעדיף שהם יסיקו את המסקנות לבדם, ויחשבו האם שווה להם לעבוד איתי. בצורה כזו, אם הם כן חוזרים אליי – זו החלטה מודעת שלהם, ולא בעקבות לחץ או שיווק קלוקל.
כ-10 ימים אחרי השיחה העפתי מבט באתר של האיש, ופתאום אני רואה שבוצעו בו כמה שינויים קלים – מילת המפתח נוספה בטייטל ובתיאור, כמו גם בעמוד הבית, וכן נוספה כותרת ראשית עם הביטוי לרוחב כל האתר.
באותו רגע הבנתי למה הוא לא חזר אליי. הוא כנראה החליט לקדם את האתר לבד ולראות מה יקרה.
רוצה להתקדם?
קידום אתר עשה זאת בעצמך? תלוי בתחרות ובכמות הביטויים
חייכתי ביני לביני והחלטתי לשים עין על המתרחש. לא הייתי בטוח שמשהו כאן יזוז (כבר ראיתי ביטויים של פחות חיפושים שלא זזו מילימטר), אבל 4 עובדות חשובות פעלו כאן לטובת בעל העסק:
- עובדה 1 – מדובר בביטוי אחד בלבד בעל אפס תחרות, עם כמה עשרות בודדות של חיפושים בלבד בכל חודש.
- עובדה 2 – במצבו הנוכחי, האתר היה בדף התוצאות השלישי, וכבר אז אמר בעל העסק שהוא מקבל ליד אחד בחודש מהאתר.
- עובדה 3 – האתר היה בעבר בעשירייה הראשונה, מה שאומר שלא דרוש הרבה כדי להחזיר אותו בביטוי כל כך קטן.
- עובדה 4 – האיש הוא אחד מבין כמה בודדים בישראל שמורשים לעסוק בתחום. כלומר אפס תחרות מבחינת כמות האתרים המופיעים בגוגל.
ואכן כך היה. בימים שחלפו ראיתי שעמוד הבית מתחיל לנוע למעלה בתוצאות. יומיים לאחר מכן הוא כבר היה בדף התוצאות השני… ואחרי 15 ימים העמוד נמצא כרגע באמצע הדף הראשון בגוגל, בביטוי שאותו ביקש הלקוח. בין לבין נוסף באתר עמוד רביעי, שוודאי סייע לו להגיע למיקומו הנוכחי. מעבר לכך, העובדה שהוא צריך לקדם רק ביטוי אחד ולא עשרות (או מאות), כבר תורמת משמעותית להאצת התוצאות.
למזלו הרב של האיש, מדובר בתחום כל כך נישתי מאין כמותו, עד שכל שינוי קטן באתר היה מביא אותו לתוצאה הרצויה. כמה נישתי, שאלתם? בישראל יש פחות מ-10 בעלי מקצוע מורשים בתחום הזה… תופעה חריגה עד כדי כך שעשו עליה כתבה באחד מאתרי החדשות המובילים בארץ.
שאפו לבעל העסק וליוזמה שלקח לידיו. אני מקווה מאוד שכעת הוא כבר מתחיל לקבל יותר פניות, ולראות תועלת בהשקעה שלו.
גם אתם יכולים לקדם אתר לבד. קבלו את מדריך ה-SEO שלי >