53 סטטיסטיקות אודות בלוגים ותוכן שכדאי להכיר

כ-ו-ל-ם עושים היום תוכן!
מיליוני עמודים חדשים נוצרים מדי יום ועל פניו נראה שתוכן כבר איבד מיעילותו.

ובכל זאת:
השקעה בתוכן מפיקה פי 3 יותר לידים לעומת שיווק מסורתי.
שיווק מבוסס תוכן זול ב-62% לעומת שיווק מסורתי.

השיווק הדיגיטלי כבר מזמן איננו רק תוכן טקסטואלי. הודות לפלטפורמות כגון יוטיוב, אינסטגרם וטיקטוק – גם סוגים אחרים של תוכן נמצאים במגמת עלייה מתמדת.

אבל עד כמה והאם בכלל בלוגים ממשיכים להיות חלק משמעותי מהשיווק הדיגיטלי של ימינו? הנה 50+ סטטיסטיקות מעניינות שמוכיחות שתוכן ובלוגים ממשיכים לחיות ולבעוט (מקור: אתר ahrefs).

סטטיסטיקות בלוגים ותוכן

נתונים עיקריים אודות בלוגים

  • 71% מהמשווקים מדווחים ששיווק מבוסס תוכן קיבל חשיבות גדולה יותר בארגון בשנה האחרונה.
  • 76% מהמשווקים באמצעות תוכן עושים זאת לצורך קבלת לידים. 80% מהבלוגרים מדווחים שבלוגים מייצרים תוצאות.
  • יש יותר מ-600 מיליון בלוגים מתוך יותר מ-1.9 מיליארד אתרים ברחבי העולם.
  • 77% ממשתמשי האינטרנט קוראים בלוגים.
  • יש קורלציה חיובית חזקה בין מספר מילים לקישורים נכנסים, אבל רק עד 1,000 מילים. מעל אלף מילים הקורלציה הופכת להיות שלילית.
  • יש קורלציה חיובית בינונית בין מספר מילים לטראפיק אורגני, אבל רק עד 2,000 מילים. מעל אלפיים מילים הקורלציה הופכת להיות שלילית.
  • לבלוגרים שמעלים 2 עד 6 פוסטים בשבוע יש 50% יותר סיכוי לדווח על תוצאות משמעותיות.
  • לבלוגרים שמוסיפים לפחות 7 תמונות יש פי 2.3 יותר סיכוי לדווח על תוצאות משמעותיות.
  • 59% מהקישורים המפורסמים במדיה חברתית לא נקראים.

סטטיסטיקות כלליות אודות בלוגים

  • בטאמבלר יש יותר מ-518 מיליון בלוגים. בוורדפרס יש יותר מ-60 מיליון בלוגים.
  • וורדפרס עומד מאחורי 43.2% מהאינטרנט.
  • כ-70 מיליון פוסטים חדשים מפורסמים כל חודש בוורדפרס. כ-77 מיליון תגובות חדשות נוספות לפוסטים בוורדפרס מדי חודש.
  • שיווק מבוסס תוכן צפוי לגדול ב-584 מיליארד דולר בין 2023 ל-2027.
  • 44% מהצרכנים צורכים בין 3 ל-5 תכנים לפני שהם פונים לספק כלשהו.
  • יותר ממחצית הצרכנים יפסיקו לצרוך תוכן אם ייתקלו בבעיות.
  • רק ל-40% מהמשווקים יש אסטרטגיית תוכן כתובה.

סטטיסטיקה אודות הכנסות מבלוגים

  • 33% מהבלוגרים לא מרוויחים כסף כלל.
  • המונטיזציה הפופולרית ביותר היא גוגל אדסנס ולאחריה שיווק שותפים. עם זאת, כשמדובר בבלוגרים בעלי הכנסות גבוהות אדסנס מדורג במקום שלישי. לבעלי בלוגים אלו יש פי 2.5 יותר סיכוי למכור מוצרים או שירותים משלהם.
  • בלוגרים עושים הכי הרבה כסף באמצעות: מודעות, אפיליאציית מוצרים, סקירות מוצרים ממומנות, מכירת מוצרים משלהם וכן מכירת קורסים דיגיטליים.
  • 45% מהבלוגרים שמרוויחים מעל 50 אלף דולר בשנה, עושים זאת באמצעות מכירת מוצרים / שירותים משלהם; זאת לעומת 8% בלבד מהבלוגרים בעלי ההכנסה הנמוכה.
  • 72% מהבלוגרים שמרוויחים 2,000 דולר לחודש ומעלה, עושים זאת באמצעות פלטפורמת הפרסום Mediavine או Adthrive.
  • הנישה הרווחית ביותר היא אוכל. לבלוגרים בתחום האוכל יש את ההכנסה החודשית החציונית הגבוהה ביותר (9,169 דולר) לעומת שאר התחומים.
  • הנישות עם יותר מ-50 אלף כניסות בחודש הן: אוכל (42.8%), לייף סטייל (13.3%) ותיירות (10%).

רוצה להתקדם?

    קידום אורגניייעוץ SEOשיעור פרטי

    סטטיסטיקות אורך ותדירות בבלוגים

    • האינטראקציה פוחתת בפוסטים בעלי זמן קריאה של יותר מ-7 דקות.
    • 73% מרפרפים על פוסטים, 27% קוראים ביסודיות.
    • 75% מהציבור מעדיף לקרוא מאמרים של פחות מאלף מילים.
    • הפוסט הממוצע נכתב במשך 4 שעות ועשר דקות ואורכו הוא 1,376 מילים.
    • אורכו הממוצע של מאמר B2B הוא 1,460 מילים; מאמר B2C מכיל 1,300 מילים בממוצע.
    • כ-66% מהבלוגרים מפרסמים תוכן בתדירות שבועית, חודשית או בין לבין.

    סטטיסטיקות תוכן בבלוגים

    • איכות התוכן מדורג במקום הראשון בקרב בלוגרים, כגורם החשוב ביותר להצלחה. בלוגרים בעלי הכנסה גבוהה שמים יותר דגש על הפצת / קידום התוכן בהשוואה לבעלי הכנסה נמוכה.
    • רוב הבלוגרים מוסיפים בין תמונה אחת לשלוש לכל פוסט.
    • 42% מבצעים ומפרסמים מחקרים מקוריים.
    • התלונות הנפוצות ביותר על תוכן – יותר מדי מילים, איכות כתיבה נמוכה, עיצוב ירוד.

    סטטיסטיקות בלוגים ותוכן

    סטטיסטיקות SEO בבלוגים

    • 68% מפעילויות באונליין מתחילות במנוע חיפוש.
    • 90.63% מהעמודים לא מקבלים טראפיק אורגני מגוגל.
    • רק 5.7% מהעמודים ידורגו בעשירייה הראשונה בגוגל תוך שנה מיום הפרסום.
    • גילו של עמוד ממוצע המדורג בעשירייה הראשונה הוא שנתיים לפחות.
    • עמוד ממוצע שמדורג בעשירייה הראשונה, מדורג גם בכאלף ביטויים נוספים בדף הראשון בגוגל.
    • ככל שלעמוד יש יותר קישורים נכנסים, כך הוא מקבל יותר טראפיק אורגני מגוגל.
    • 71% מהבלוגרים אומרים ש-SEO הוא מקור התנועה החשוב ביותר.
    • רק מחצית הבלוגרים עושים מחקר מילים עבור רוב התוכן שלהם. 17% לעולם לא עושים מחקר מילים.
    • בלוגרים שמרוויחים מעל 50 אלף דולר בשנה שמים דגש רב על SEO. מקור התנועה הראשון בחשיבותו עבורם הוא חיפושים אורגניים בגוגל. כמו כן יש פי 4.3 יותר סיכוי שהם עושים מחקר מילים לעומת בלוגרים בהכנסה נמוכה.
    • 73%מהבלוגרים מעדכנים תוכן ישן.

    סטטיסטיקות שיווק בבלוגים

    • רק 32% מהבלוגרים בודקים בקביעות את נתוני הטראפיק.
    • מדיה חברתית היא המקור הפופולרי ביותר ליצירת תנועה לבלוגים.
    • 70% מהבלוגרים שמרוויחים מעל 50 אלף דולר בשנה, אומרים שהם פעילים עד פעילים מאוד בקידום הבלוג; זאת בהשוואה ל-14% בלבד בקרב בלוגרים בהכנסה נמוכה.
    • בלוגרים שעושים שת"פים עם משפיענים, מקבלים תוצאות טובות יותר.
    • לבלוגרים שמרוויחים מעל 50 אלף דולר בשנה מהבלוג, יש פי 2 יותר סיכוי להתמקד בהשגת נרשמים למייל; זאת בהשוואה לבלוגרים בהכנסה נמוכה. בנוסף הם גם משתמשים ב-343% יותר שיטות איסוף של מיילים.

    סטטיסטיקות של מאמרי אורח

    • עלות ממוצעת לפרסום מאמר אורח בתשלום: 77.8 דולר.
    • מחצית מהבלוגרים שולחים בקשות פרסום של מאמרי אורח ל-10 או פחות מקורות בחודש; 7% שולחים בקשות ל-100 ומעלה בחודש.
    • 60% מהבלוגרים כותבים אחד עד חמש מאמרי אורח בחודש.
    • 87% מהבלוגרים חושבים בעצמם על רעיונות למאמרי אורח, אבל רק 52% גם כותבים בעצמם.
    דילוג לתוכן