טיפול פסיכולוגי הוא עניין רגיש עבור רבים. למרות שיש לא מעט חיפושים בתחום, החוכמה היא גם לגרום למחפשים להרגיש מספיק בטוחים כדי לפנות למטפל בסופו של דבר. הנה מקרה מהשטח.

איך מקדמים אתר של פסיכולוג?
בתחילת התהליך, לפני כ-12 חודשים, האתר היה כמעט ריק לחלוטין למעט עמודים בסיסיים כמו בית, אודות וכו'. כיום האתר מלא בתוכן מקצועי שעוזר לאנשים לקבל את ההחלטה הנכונה – ולפנות לטיפול.
יש לציין שהחלק שלי בקידום האתר היה בעיקר ייעוץ והדרכה ולא קידום אקטיבי בפועל, למעט פעולות בסיסיות שביצעתי בעצמי. לאחר שקיבל ממני כמה וכמה שעות הדרכה מרחוק, הלקוח יישם הכול בעצמו – והתוצאות הגיעו בסופו של דבר.
כיום מעל 50% מהטראפיק לאתר מגיע מתוצאות חיפוש אורגניות, וקצת מעל 2.5% ממנועי AI כגון צ'ט ג'יפיטי, פרפלקסיטי, ג'מיני וקלוד (מה שאומר שהוא מופיע ב-AI אפילו יותר מכך). לאחרונה הלקוח סיפר לי שהיומן שלו מלא במטופלים, עד כדי כך שאין לו יותר זמן למטופלים נוספים. אם זה לא סיפור הצלחה, אני לא יודע מה כן.
הנה שלבי העבודה העיקריים.
שלב 1 – בדיקת האתר ותיקונים קטנים
תחום הטיפול הפסיכולוגי תחרותי מאוד. מעבר לכך, זהו תחום שמוגדר בגוגל כ-Your Money or Your Life – כלומר קריטי לחיים (כמו רפואה, פיננסים, משפט, ביטוח ועוד). כדי להרגיש בטוחים לפנות למטפל שמצאתם באינטרנט, צריך שגם המטפל וגם האתר ישדרו מקסימום אמינות, מקצועיות, ניסיון וכמובן דיסקרטיות.
די להעיף מבט בעשירייה הראשונה בגוגל, בביטויי ליבה כמו "טיפול פסיכולוגי", "טיפול בחרדה" ו"טיפול בדיכאון", כדי להבין מול מי צריך להתמודד: החל מאתרי אינדקס ענקיים המרכזים רשימות של מכונים ומטפלים, וכלה באתרי המכונים והמטפלים עצמם.
מכיוון שהאתר היה חדש יחסית בתחילת התהליך, הבדיקה התרכזה בעיקר בדברים חדשים שצריך לעשות, אך גם בתיקונים בסיסיים שצריך לבצע. אני עשיתי את הפעולות הטכניות העיקריות באתר, כגון התקנת קודי מעקב, שיפור תפריטי הניווט ותיקונים קטנים נוספים מעת לעת.
שלב 2 – הדרכה בנושא תוכן
בתחילת התהליך האתר היה כמעט ריק לחלוטין, לכן הדבר החשוב ביותר היה להתחיל לייצר תוכן מקצועי. בהדרכות הראשונות שהעברתי ללקוח, הדגשתי את חשיבות התוכן והסברתי איך כותבים מאמרים מקצועיים בנושאים מבוקשים. תיארתי את התהליך הפשוט בו אני עצמי משתמש, ולא רק שהלקוח הבין – אלא גם יישם בעצמו בפול גז.
יצרתי עבור הלקוח רשימת נושאים לכתיבה, על בסיס מחקר מילים ומתחרים שעשיתי קודם לכן. הרשימה הזו היוותה את חלק הארי של התוכן הקיים כיום באתר. מעבר לכך הלקוח למד איך למצוא בעצמו נושאי כתיבה – והוא ממשיך בעבודה זו באופן עצמאי עד היום.
פקטור חשוב מאוד בהמרת המחפשים למטופלים, הוא תחושת האמינות שהמטפל משדר כבר באתר עצמו. תמונת המטפל, פירוט הניסיון המקצועי והתעודות ופרטי יצירת קשר – מגדילים את הסיכויים לפנייה. מעבר לכך, נימת פנייה אישית – בנוסף לזו המקצועית – יכולה לעשות את ההבדל בין יומן מלא מטופלים ובין יומן ריק.
מהר מאוד האתר התחיל להתמלא במאמרים מקצועיים ומקיפים, במגוון נושאים רלוונטיים ללקוח. ממצב של כמעט אפס עמודים – כיום האתר כולל כ-450 עמודים.
בנוסף הדרכתי את הלקוח כיצד לחלק את המאמרים לקטגוריות הרלוונטיות – שאותן חיברנו גם לתפריט הראשי, להקלה על ניווט בין הנושאים. כמו כן הוספנו תיבת חיפוש, כדי שיהיה קל יותר להגיע לאן שרוצים.
טראפיק התחיל לזרום פנימה, אבל חוץ מכמה פניות מעטות פה ושם שלרוב לא הבשילו לכדי מטופלים, האתר עדיין לא הביא תועלת מבחינה עסקית.
כעת, לאחר שהתוכן כבר נסרק והופיע במנועי חיפוש, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא.
שלב 3 – הדרכה בנושא בניית מותג וקישורים
אמינות נוצרת הודות לכך שאחרים רואים בנו סמכות בתחומנו. אתר בלבד אינו מספיק כדי לעשות זאת, ויש להשתמש בנכסים נוספים כגון אתרים אחרים, וידאו, רשתות חברתיות ועוד.
בהדרכות האחרונות עברנו לגיבוש אסטרטגיית off-site באתרים חיצוניים. הסברתי ללקוח איך כותבים ומפרסמים כתבות אפקטיביות, הן מבחינת הנושאים והן מבחינת בנייה נכונה של המותג שלו כפסיכולוג מקצועי (אזכורים וקישורים לאתר). מעבר לכך הלקוח השתמש גם ברשתות חברתיות כדי לשפר את נוכחותו במרחב הדיגיטלי.
הלקוח עשה עבודה מעולה גם בבניית הקישורים ואזכורי המותג שלו באתרים חיצוניים. למעשה, מעל 10% מהטראפיק לאתר כיום מגיע מאותם קישורים חיצוניים. מעבר לכך, אותה עבודת אוף-סייט היא זו שהכניסה את הלקוח גם לתשובות ה-AI בפלטפורמות שונות.
רוצים גם? פנו אליי ויחד נגרום לזה להצליח >