"שיווק מבוסס תוכן הוא השיווק היחיד שנותר לנו" (סת' גודין, 2015)
אנשים שונאים פרסומות.
במיוחד פרסומות שנדחפות לנו באמצע, בלי שום קשר למה שאנחנו רוצים באותו רגע.
שימו לב מה קורה לכם כשאתם יושבים מול הטלוויזיה, וצופים באחד מהערוצים המסחריים. ברגע שיוצאים לפרסומות, רובנו מזפזפ לערוצים אחרים עד יעבור זעם – ואז נוכל לחזור לתוכנית בה צפינו.
אותו דבר קורה לנו גם בדיגיטל. לחלק ניכר מאיתנו יש "עיוורון באנרים" – מרוב עומס של פרסומות, למדנו להתעלם מהבאנרים באינטרנט ולהתרכז רק במה שבאמת מעניין אותנו.
גם במנועי חיפוש רוב האנשים מקליקים על התוצאות האורגניות, ופחות מקליקים על המודעות הממומנות – מאותה סיבה בדיוק. אף אחד לא אוהב פרסומות.
מגיע לכם כתבה מקצועית ולא פרסומת חד פעמית שאיש לא יזכור.
כתבות ממומנות / יח"צ – שיטה חדשה-ישנה לפרסום אפקטיבי
כתבות תוכן ממומנות או שיווקיות היו ונשארו דרך מעולה לפרסום, עוד מתקופת העיתונות המודפסת והרבה לפני שהדיגיטל בא לעולם. מרוב עומס של פרסומות, כתבות התוכן עושות קאמבק ובגדול.
מרוב תחכום של אלגוריתמים וטרגוטים מדויקים, אנשים מתרחקים מפרסומות כמו מאש – וחוזרים אל התוכן הישן והטוב.
זו טעות לחשוב שאנשים לא קוראים באינטרנט, כפי שנהוג לחשוב. התפישה המקובלת אומרת שאין לנו הרבה סבלנות, ושבדרך כלל אנחנו נוטים לקפוץ ולדלג בין הכותרות.
זה נכון במצבים מסוימים, בעיקר כאשר אנחנו נמצאים ב"מצב בידור". למשל, כשאנו נכנסים לפייסבוק או לאינסטגרם, אנחנו בדרך כלל רוצים להתעדכן במה חדש בפיד, או להציץ במהירות על כמה כותרות בחדשות. אנחנו רוצים משהו שיבדר אותנו.
כדי שנעבור מ"מצב בידור" למצב של צריכת תוכן, אנחנו צריכים ש"משהו" יעשה עבורנו את המעבר. אותו משהו הוא כתבת תוכן מעניינת, שקולעת לתחומי העניין שלנו או לדברים שאנחנו רוצים לשנות בחיינו.
כתבות תוכן שיווקי הופכות אתכם לאוטוריטה מקצועית
כשזה נעשה בצורה מקצועית, מדויקת ונכונה – פרסום כתבות באתרים מאפשר לכם להפוך לסמכות בתחומי המומחיות שלכם. לדוגמה רופא שיניים שיפרסם סדרת כתבות על הטיפולים המתקדמים ביותר שלא הכרתם; או חנות אופנה שתעשה סקר בשאלה האם ישראלים אוהבים קוד לבוש בעבודה.
כתבה מקצועית ואינפורמטיבית הופכת אוטומטית גם לכתבה שיווקית, שבעצם מפרסמת אתכם ומוכרת את היכולות המקצועיות שלכם. כל כתבה עוסקת בנושא מסוים, ולכן גם מסננת אוטומטית את כל מי שלא מתעניין בכם ובמה שיש לכם להציע. בצורה כזו תוכלו לקבל פניות יותר רלוונטיות בסופו של יום.
רוצה להתקדם?
פרסום כתבות שיווקיות מסייע לקידום אורגני במנועי חיפוש
ככל שתפרסמו יותר כתבות איכותיות במגוון רחב של אתרים, כך תגדילו את החשיפה שלכם בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש (ובעיקר בגוגל כמובן).
כאשר עושים זאת נכון ובצורה מקצועית – מה שנקרא "בניית קישורים" בשפת ה-SEO – מרוויחים שתי ציפורים במכה אחת: גם כתבת תוכן שתורמת לחשיפה ולמקצועיות שלכם, וגם קישור שמסייע בסופו של דבר לקידום האתר שלכם בגוגל.
כתבה נשארת לתמיד – פרסומת תלויה בתקציב
ברגע שאתם מפרסמים כתבה באחד מאתרי החדשות והתוכן, רוב הסיכויים שהיא תישאר שם לזמן כמעט בלתי מוגבל. אומנם אי אפשר להבטיח את זה לנצח, אבל זה בהחלט עדיף מפרסומת ממומנת – שנשארת באוויר רק כל עוד אתם ממשיכים לשלם.
החישוב פשוט – או פרסומת זמנית שתלויה בתשלום חודשי, או כתבה שנשארת באוויר ללא הגבלה בתשלום חד פעמי.
פרסום מאמרים בתשלום לדוגמה
כמה דוגמאות מתוך אינספור כתבות שכתבתי ופרסמתי עבור לקוחותיי בהווה ובעבר, הן לצורכי תדמית ויח"צ והן לצורכי קידום אורגני.
פרסום כתבה באתר ישראל היום
פרסום כתבה באתר mynet
פרסום כתבה באתר מקור ראשון
פרסום כתבה במקומון גל גפן
איך מפרסמים כתבה ממומנת?
ניתן לפנות למספר ספקים עיקריים העוסקים בתחום כגון משרדי יח"צ ו/או פרסום, או לספקי-משנה כגון buypost.co.il ,bestlinks.co.il וכן הלאה. יש לזכור שבדרך כלל כל כתבה כזו כוללת גילוי נאות שמדובר בתוכן שיווקי / ממומן, אבל הן בהחלט עושות עבודה מצוינת מבחינת מיתוג, תדמית, SEO ועוד.
לאחר שהכתבה עלתה לאוויר, אפשר להמשיך ולהשתמש בה גם במקורות נוספים כגון אתר העסק, פרסום ממומן ועוד. בצורה כזו לא מאבדים את האפקט שלה תוך זמן קצר מדי, ונהנים מחשיפה לטווח ארוך (ראו מקרה תחקיר מקדונלדס).
בהצלחה!