גוגל מאפשר להציג ולמכור מוצרים בחינם בגוגל שופינג. במסגרת המלחמה בענקית הקניות אמזון, שנוגסת לגוגל בקהל היעד וברווחים – אנחנו מרוויחים.
בתחילת 2020 הודיעה גוגל על האפשרות להוסיף ולהציג מוצרים בחינם במרכז הסחר שלה, אבל הפיצ'ר הזה עדיין לא כלל את גוגל שופינג בזמנו. מעתה והלאה גם גוגל שופינג (ושירותי גוגל נוספים) נכללים באפשרות החדשה, שעליה נרחיב מייד. האופציה נפתחה ראשית כל עבור ארה"ב, ועד סוף השנה תגיע לכולם.
בהערה מוסגרת נציין שגם פייסבוק יצאה החודש עם פיצ'ר חדשני בתחום המכירות – Facebook Shops. כל מי שיש לו פרופיל עסקי באחד או יותר מאפליקציות פייסבוק (כולל אינסטגרם, ווצאפ ומסנג'ר) יכול כעת לפתוח חנות אונליין בחינם, ולמכור מוצרים ישירות מכל אחת מהאפליקציות הללו. להרחבה בנושא >

מה זה Google Shopping
שירות גוגל שופינג – שנקרא גם PLA = Product Listing Ads – בא לעולם בשנת 2002 תחת השם "פרוגל" (Froogle). מטרתו של פרוגל הייתה לאפשר למשתמשי גוגל להשוות מחירים ולרכוש מוצרים, שהוצגו מעל לתוצאות האורגניות או לצידן.
למעשה מדובר בעוד סוג של תוצאות ממומנות – זאת בנוסף, כמובן, לתוצאות הממומנות הרגילות בגוגל. לאחר שבחרנו במוצר הדרוש לנו, ניתן להמשיך הלאה לרכישה אונליין באתר הספק (בדומה לאתרי השוואות מחירים אחרים, כגון זאפ למשל).
בתחילה הפיצ'ר הזה הופיע רק בגוגל.קום, ולאחר מכן הגיע גם לרחבי העולם ביותר מ-120 מדינות. פרוגל עבר כמה וכמה שלבי התפתחות, עד שלבסוף הפך לגוגל שופינג במתכונתו הנוכחית. בתחילה השירות ניתן בחינם, עד לשנת 2012 בה הוחלט להפוך אותו לשירות בתשלום (בדומה לפרסום בגוגל אדס).
בדומה למודעות גוגל אדס, כיום גם מודעות גוגל שופינג מופיעות בחלק העליון והחלק התחתון בעמוד תוצאות החיפוש.

בישראל (כמו בישראל) הכול מגיע באיחור, וגוגל שופינג החל להופיע אצלנו רק באמצע 2018 – כ-16 שנים מאוחר יותר לעומת חו"ל. גם בישראל היה מדובר בשירות בתשלום בלבד, באמצעות חשבון בגוגל אדס או במרכז הסחר של גוגל (Merchant Center).
מה ההבדל בין מודעות שופינג בתשלום ובין מודעות בחינם?
בעוד שבעבר היה מדובר אך ורק במודעות בתשלום, כעת הגישה נפתחה בחינם לכולם. למעשה מדובר במודעות שופינג אורגניות לחלוטין, המשתלבות בין המודעות בתשלום בהתאם לשיקולי האלגוריתמים בגוגל.
שנית, בעוד שבגרסה בתשלום צריך להקים קמפיינים מדויקים ומתוקתקים היטב – בגרסת החינם זה לא כך. ברגע שמעלים רשימות מוצרים למרצ'נט סנטר / גוגל אדס, המערכת מחליטה בצורה אוטומטית היכן להציב את המוצרים שלכם, באחד או יותר משירותי גוגל הזמינים: תוצאות החיפוש, גוגל שופינג, גוגל תמונות, גוגל לנס (זיהוי תמונות) ועוד.
שלישית, מודעות שופינג בתשלום ימשיכו לקבל את המיקומים הטובים יותר בקרוסלת המוצרים. בין לבין ישולבו גם המודעות החינמיות, דבר שבהחלט יכול להגדיל משמעותית את החשיפה של כל עסק המוכר מוצרים אונליין.
הכנתי מדריך קצר המפרט מה צריך לעשות כדי לקבל חשיפה אורגנית ללא תשלום, באחד משטחי הפרסום המבוקשים ביותר בעולם.
איך מפרסמים מוצרים חינם בגוגל שופינג
ראשית חובה שיהיה לכם אתר מכירות באינטרנט, שמאפשר רכישה אונליין של המוצרים. גוגל שופינג מאפשר חשיפה והשוואת מחירים, אבל הרכישה מתבצעת אצלכם בנכס. שנית – אם כבר העליתם פיד מוצרים למרכז הסחר או לגוגל אדס, אפשר לדלג על שלבים 1+2 ישירות לשלב 3 והלאה.
אומנם חינם אבל שימו לב
גוגל מקפיד על ההנחיות, וכל שטות הכי קטנה שחסרה או לא נמצאת במקום – עלולה לעכב את פרסום המוצרים או אפילו להשהות את החשבון לחלוטין. מומלץ מאוד להתעדכן בלוח הבקרה אודות מצבם של המוצרים והחשבון, ולוודא שהכול מוצג בצורה תקינה. אומנם השירות ניתן חינם, אבל זה חינם בתנאים של גוגל – ויש לזכור זאת.
שלב 1 – הקמה ואימות
ראשית פותחים חשבון במרכז הסחר של גוגל (GMC – Google Merchant Center). ההרשמה היא בחינם לכולם, ולא מצריכה חשבון גם בגוגל אדס. לאחר ההרשמה יש לאמת את אתר החנות שלכם במרכז הסחר (באמצעות קוד, קונסולת החיפוש, תג מנג'ר או גוגל אנליטיקס), וכן לבחור את אפשרויות המיסוי והמשלוח הרלוונטיות לכם.
שלב 2 – פיד מוצרים
מכינים פיד מוצרים בהתאם להנחיות גוגל. בדרך כלל מדובר בקובץ אקסל או קובץ טבלאי אחר, שכולל לפחות כמה פרמטרים חובה לגבי כל מוצר: כותרת, תיאור מוצר, תמונות מוצר, מחיר וזמינות במלאי. ככל שתמלאו יותר פרטים אודות המוצרים, כך תגדילו את פוטנציאל החשיפה שלהם בשירותי גוגל השונים.
אם מדובר במספר קטן של מוצרים, תוכלו לעשות זאת לבד בצורה ידנית; אבל אם מדובר במאות או אלפי מוצרים – מומלץ להכין פיד אוטומטי שיכול להתעדכן בהתאם לשינויים באתר. אפשרות ראשונה נובעת ממערכות ניהול התוכן באתרי החנויות עצמן. רוב פלטפורמות האיקומרס הנוכחיות מאפשרות יצירה אוטומטית של פידים המתאימים למרכז הסחר של גוגל: ווקומרס של וורדפרס, שופיפיי, ביג קומרס וכן הלאה.
אפשרות נוספת נובעת מגוגל, המציעה מספר אפשרויות להעלאה ולעדכון של פיד המוצרים – גוגל שיטס; העלאת קובץ לאתר החנות / למחשב, ומתן הוראה לגוגל למשוך את המידע בתדירות שתקבעו; וכן גם (עבור חשבונות גדולים ומורכבים) שימוש ב- Content API של גוגל.
כמו כן החל מחודש מאי 2020 מרכז הסחר מציע גם התממשקות לפייפאל, מה שיאיץ את אימות החשבונות ויגדיל את היצע אפשרויות התשלום. מי שמשתמש בפייפאל כאמצעי תשלום וסליקה באתר החנות שלו, יוכל לחבר את שני החשבונות יחד.
הערות חשובות בהקשר לתוכן הפיד – חשוב מאוד להקפיד על כותרות, תיאורים ותמונות אטרקטיביים ככל האפשר. בדיוק כמו גוגל שופינג בתשלום – גם בגרסת החינם, הטייטל הוא הפקטור העליון בחשיבותו בהעלאת החשיפה ואחוז ההקלקה. ככל שהטייטל יהיה אטרקטיבי ותיאורי, כך תגדילו את סיכוייכם למכור (ראו שלב 5). עוד נקודה חשובה היא שנכון לעכשיו תצטרכו גם לתייג את כתובות ה-URL המוצגות בפיד, על מנת לקבל אפשרויות מדידה ומעקב בגוגל אנליטיקס (ראו שלב 4).
רוצה להתקדם?
שלב 3 – העלאה ופרסום
לאחר שהעליתם פיד מוצרים מסודר בהתאם להנחיות, גשו לתפריט הניווט במרכז הסחר והקליקו על Surfaces across Google. אפשרות זו תציג את המוצרים שלכם בחינם בכל רחבי הפלטפורמות הגוגליות, כולל תוצאות החיפוש, גוגל שופינג, גוגל תמונות, גרף הידע וגוגל לנס.

אם יש לכם גם חנויות / סניפים פיזיים (בנוסף לאתר), כדי שתוכלו להציג מוצרים בחינם בגוגל שופינג – יהיה עליכם להפעיל אופציה נפרדת במרכז הסחר: Local Surfaces Across Google. האפשרות הזו נמצאת תחת Growth, בתפריט השמאלי במרכז הסחר.
הערה אחרונה לשלב זה – גם אם יש לכם סכמות-מוצרים באתר, זה עדיין לא מספיק כדי להציג את המוצרים במלואם בכל שירותי גוגל. נכון לעכשיו סכמות-מוצרים מאפשרות הצגת מוצרים בגוגל תמונות, וכן בקרוסלת מוצרים פופולריים בתוצאות האורגניות. רק העלאה של פיד מוצרים מלא, תאפשר הצגת מוצרים לכל רוחב הפלטפורמות של גוגל.
שלב 4 – מעקב ומדידה
ממשק הניהול של מרכז הסחר בגוגל מאפשר מדידה בסיסית בלבד, באמצעות הפרדה בין קליקים בתשלום לקליקים אורגניים. החלוקה מתקיימת על פני פלטפורמות גוגל השונות (תמונות, שופינג וכו'), אבל מעבר לכך לא מספקת מידע נוסף כגון המרות.

כדי לקבל יותר מידע ותועלת, מן הסתם נצטרך להשתמש בגוגל אנליטיקס. הבעיה היא שאנליטיקס לא יודע לבד כיצד להפריד בין כניסות אורגניות מתוצאות החיפוש, ובין כניסות אורגניות מגוגל שופינג – ומאחד את כולן תחת Organic בדוחות.
כדי לעשות זאת יש לתייג כל עמוד מוצר בקובץ הפיד באמצעות UTM. כבר בהתחלה עליכם לוודא שני דברים מראש – ראשית שהתיוג האוטומטי בגוגל אדס אכן מופעל; שנית – שאפשרות התיוג הידני בגוגל אנליטיקס (Manual Tagging Override) לא מסומנת. אם לא תוודאו זאת, שיטת התיוג עבור גוגל שופינג לא תפעל.
לאחר מכן יהיה עליכם להכין תיוג UTM עבור כל עמוד מוצר, שיושב בקובץ הפיד תחת עמודת Link Attribute. אפשר להוסיף את התיוג מראש בעת הכנת הקובץ, או גם לאחר מכן באמצעות אופציית עדכון קובץ במרכז הסחר של גוגל.
מומלץ לקרוא את המדריך המלא לתיוג מוצרים עבור פרסום אורגני בגוגל שופינג >
אופטימיזציה לקידום מוצרים בחינם בגוגל
ברוב החברות, הפיד של גוגל שופינג מנוהל בעיקר בגרסת התשלום הממומנת, תוך כדי דילוג (משום מה) על הגרסה החינמית. גרסה זו מאפשרת לקבל עוד חשיפה, טראפיק ורכישות בחינם – וממש לא כדאי לוותר על זה.
מדוע? כי בעוד שהאלגוריתמים בחיפוש גוגל כבר מבוססים היטב, האלגוריתם של גוגל שופינג החדש יחסית מאפשר לעסקים להשיג תוצאות בעזרת אופטימיזציות פשוטות. הוא דומה לקידום האתרים של תחילת שנות ה-2000 – פשוט, אך יעיל כשמבינים אותו.
מכיוון שכך, האופטימיזציה לגוגל שופינג האורגני היא פשוטה באופן מפתיע, ומתמקדת בשלושה תחומים עיקריים:
- מאפיינים – גוגל ממליצה להעלות נתוני מוצר איכותיים, כדי להפוך את הקמפיינים למוצלחים ככל האפשר.
- יסודות – מאפיינים נוספים של מרצ'נט סנטר כגון זיהוי מוצר ברור, תיאורים עשירים, נתונים מובנים ומילות מפתח ממוקדות – כולם חיוניים לנראות אורגנית.
- התאמה – מבטיח שהמידע בפיד של גוגל שופינג תואם בדיוק למה שמופיע בדפי המוצר. שלב זה ייחודי לגוגל שופינג, ואינו קיים בתוצאות אורגניות קונבנציונליות.
על ידי התייחסות לנקודות הללו ומינוף אסטרטגיות פשוטות, מותגים יכולים לנצל אפיק חינמי יועיל ליצירת טראפיק אורגני.
מאפיינים חשובים בפיד המוצרים בגוגל שופינג
"מאפיינים" הם עמודות הנתונים הספציפיות הכלולות בפיד המוצרים. גוגל משתמש בנתוני הפיד כדי להציג את מודעות הקניות והמוצרים שלכם בכל הנכסים שלו.
עסקים שמשתמשים במאפיינים נוספים של מרצ'נט סנטר, מעבר לבסיסיים, יכולים לפתוח הזדמנויות לא מנוצלות להצלחה בקניות אורגניות. להלן כמה מהחשובים ביותר.
1. כותרת מוצר
כדי לייעל את כותרת המוצר שלכם, הוסיפו את שם המותג, שם המוצר/דגם וסוג המוצר. אומנם יש 150 תווים בכותרת, אבל רצוי לשמור על מרווח של 30-35 לפני הסוף כדי למנוע קיצוץ בתוצאות החיפוש.
כמו כן, הימנעו מהוספת שם דגם בסוף שם המוצר.
לדוגמה, במקום:
Bella Pro Series Analog Air Fryer 3-Qt
עדיף:
Bella Pro Series 3-Qt. Analog Air Fryer
2. קטגוריות מוצרים
מוצרים במרכז הסחר של גוגל מקבלים מראש קטגוריה מתאימה מתוך רשימה מוכנה. לפי גוגל, כדי להבטיח שהמוצרים שלכם מסווגים נכון, ספקו מידע איכותי על המוצר כמו כותרת, תיאור, תמחור, מותג ומידע GTIN (ראו בהמשך).
במקרים מסוימים ניתן גם להשתמש במאפיין זה כדי לעקוף את שיטת הסיווג האוטומטית של גוגל. יש ארבעה מקרים בהם ניתן להגיש עקיפה לבדיקה של גוגל:
- חישוב מיסים – ניתן לעקוף את הסיווג של גוגל כדי להבטיח שיחושב שיעור המס הנכון.
- דרישות ספציפיות לקטגוריה – לחלק מקטגוריות המוצרים יש דרישות נוספות, כך שאם גוגל מצוות את המוצר שלכם לאחת מהקטגוריות הללו ואינכם יכולים לספק את המידע הנוסף, תוכלו לעקוף את הבחירה.
- מיקוד קמפיינים של גוגל אדס – אם קמפיין פרסום קשור לקטגוריית מוצר, ניתן לעקוף את הקטגוריה אם לדעתכם היא אינה מסונכרנת עם קמפיין הפרסום שלכם.
- אלכוהול – ניתן לעקוף את הקטגוריה האוטומטית אם היא מתייגת באופן שגוי את מוצר האלכוהול שלכם. סוג זה של מוצרים חייב להיות מסווג בצורה נכונה.
3. מזהי מוצר – מותג, GTIN, MPN
קיימים שלושה מזהי מוצר שניתן להוסיף לרשימת מרצ'נט סנטר להגדרת המוצרים. הוספת ערכים אלה משפרת את חוויית המשתמש, ויכולה לשפר את ביצועי המודעות החינמיות.
- מותג – הוסיפו את שם המותג של המוצר, אם קיים. עבור פריטים גנריים ללא שיוך למותג, השאירו שדה ריק. ציינו את שם המותג של המוצר המוכר בדרך כלל על ידי הצרכנים.
- GTIN – מספר פריט סחר גלובלי תורם לחוויית משתמש טובה יותר. למעשה, גוגל טוענת שקמעונאים שמוסיפים את ערך ה-GTIN הנכון, נהנו מעלייה של 20% בקליקים (בממוצע). שילוב ערך לא חוקי יגרום לפסילת המוצר. אם אינכם בטוחים לגבי הערך, השאירו אותו ריק.
- MPN – מספר חלק היצרן מוקצה על ידי היצרן. בדומה ל-GTIN, יש לשלוח MPN רק אם אתם בטוחים שהוא נכון, אחרת אתם מסתכנים בפסילת המודעה.
4. תמונות מוצר
בחרו תמונות איכותיות ורלוונטיות העומדות בהנחיות של גוגל. זכרו שזה מה שהמשתמש יראה, לכן השתמשו בתמונה שמשקפת במדויק את המוצר.
ניתן וצריך לספק יותר מתמונת מוצר אחת. פעולה זו תיצור קרוסלת תמונות שמשתמשים יוכלו ללחוץ עליה.
גוגל מציינת שתמונות שאינן של בגדים צריכות להיות מרובעות ובגודל מינימלי של 100×100 פיקסלים. תמונות לבוש צריכות להיות בגודל של 250×250 פיקסלים לפחות. מנוע החיפוש מציע גם הנחיות לגודל הקובץ: רזולוציה עד 64 מגה פיקסל וקובץ תמונה עד 16 מגה בייט.
5. קישור למוצר
הקישור לדף המוצר הוא חובה. מומלץ להתאים את נתוני פיד המוצר למידע בדף זה. אתם לא רוצים להבטיח למשתמשים דבר אחד ולקיים דבר אחר.
גוגל אומרת שאין לקשר לדף ביניים, אלא אם כן הדבר נדרש על פי חוק.
6. קישור לתמונה
תצטרכו להזין את כתובת האתר של תמונת המוצר, בפורמט שגוגל יוכל לסרוק (גם גוגלבוט הכללי וגם גוגלבוט תמונות).
7. תוויות מותאמות אישית
תוויות אלו מאפשרות לסווג מוצרים עם תגית מסוימת. לדוגמה, מוצרים עשויים להיות מתויגים כעונתיים, רבי מכר, מבצעים, מהדורה מוגבלת וכו'. לאחר מכן, תוכלו למדוד את ביצועי התוויות במרכז הסחר של גוגל.
שיטות מומלצות לאופטימיזציית מוצרים בגוגל שופינג
בעוד שדפי קטגוריות נהנים מרוב תהליכי האופטימיזציה, דפי מוצרים מוזנחים לעתים קרובות. זה מגביל את יכולתם לקבל מיקומים עבור שאילתות ספציפיות בעלות כוונת חיפוש מסחרית.
כך כדאי לעשות זאת:
צרו כותרות עמוד ממוקדות עם מילות מפתח רלוונטיות
כותרות מוצרים רבות אינן מציינות את סוג המוצר, מה שמשאיר אותן מעורפלות ולא אופטימליות. כל דף מוצר באתר צריך להיות בנוי היטב לקידום אורגני ולמסע החיפוש של המשתמש – כפי שצריך להיות בכל הדפים באתר. יש להתאים את הכותרות לכוונת החיפוש של משתמשי גוגל.
שלבו מילות מפתח חשובות התואמות את כוונת החיפוש הספציפית של המשתמש, כולל קריאה לפעולה ותכונות אחרות כדי להגדיל את שיעור הקליקים. לדוגמה, הצעת משלוח חינם.
כתבו תיאורי מוצר מפורטים
תיאורי מוצרים לרוב קצרים מדי וחסרים בהם פרטים דרושים כדי לרתק משתמשים, או לעזור למנועי חיפוש להבין את המוצר.
מרכז הסחר של גוגל מספק 5,000 תווים לתיאור המוצר. השתמשו בהם כדי לכתוב תיאור מפורט ומשכנע. אתם מספקים ערך לא רק למחפשים, אלא גם מתאימים את הטקסט לחיפושים הרלוונטיים. שדה זה הוא הזדמנות לכלול מילות מפתח רלוונטיות בצורה טבעית.
הטמיעו סכמת מוצרים
בעוד שלעסקים מסוימים יש דירוגים וביקורות, חסר להם סימון נתונים מובנים כדי להבטיח שמנועי חיפוש יוכלו לפרש ולהציג מידע זה ביעילות.
הוסיפו סכמה מסוג Product לאתר כדי לספק למנועי חיפוש מידע נוסף על המוצר. פעולה זו יכולה לשפר את הצגת המוצרים בתוצאות החיפוש עם מידע נוסף כמו דירוגי כוכבים, ביקורות או פרטי מחיר בנכסי גוגל שונים: שופינג, תמונות גוגל, תוצאות מוצרים פופולריות ועוד.
יש 3 דרישות עבור סכמת מוצרים: שם, תמונה והצעה. מאפיינים נוספים אחרים יכולים לספק למנוע החיפוש מידע נוסף על המוצר כגון דירוג מצטבר, צבע, תיאור, ביקורת, גודל ועוד.
גוגל מציעה שתי דרישות לתיוג סכמה של מוצרים:
- דף הנחיתה חייב להישאר עקבי. לדוגמה, אין לשנות מחירים בהתבסס על כתובת ה-IP או הדפדפן של הלקוח.
- נתוני התיוג חייבים להתאים לערכים המוצגים ללקוח. נתונים לא מדויקים מהווה הפרה של הנחיות גוגל.
טיפ: השתמשו ב-Schema Builder, תוסף חינמי לכרום, כדי לבנות ולפרוס סכמות ברחבי האתר בקלות.
בצעו אופטימיזציה למילות מפתח ספציפיות למוצר
דפי מוצרים לרוב חסרים את מילות המפתח הדרושות כדי לבצע אופטימיזציה עבור חיפושים רלוונטיים, מכיוון שלקוחות מתמקדים בדפי קטגוריה ("חליפות גברים") ולא בדפי מוצרים בודדים ("חליפת גברים של ראלף לורן").
התמקדו באופטימיזציה של דפי מוצרים בודדים, וודאו שהם תואמים את מילות המפתח בהן משתמשים הלקוחות בעת חיפוש פריטים אלה.
עדכנו את התוכן
בדקו שוב את פרטי המוצר כדי לוודא שכל השדות הדרושים נלקחו בחשבון ושהמידע נכון. מחירי מוצרים ומידע יכולים להשתנות – וזה אמור להשתנות גם בפיד ובמודעות. אם תפסיקו למכור מוצר מסוים, כדאי להסיר אותו מהפיד כדי להימנע מהפניות לא רלוונטיות.
לא רק שנתונים לא מדויקים יפגעו בחוויית המשתמש (חזרה אחורה לגוגל אם המידע לא תואם למה שהוצג במודעה), אלא שהם יכולים גם לגרום לפסילה מצד גוגל. מעבר לכך, שיעור ההמרה יספוג מכה.
מומלץ להגדיר עדכונים אוטומטיים במידת האפשר. ניתן לעשות זאת באמצעות פיד אוטומטי, Content API או נתוני סכמה.
השתמשו בווריאציות מוצר
אם למוצר יש וריאציות כמו צבע וגודל, בצעו אופטימיזציה עבור וריאציות אלו כדי למקסם את הנראות. זה יעזור למחפשים למצוא את המוצר אם הם משתמשים בשאילתת זנב ארוך עם פרטים או וריאציות נוספות.
התאמת פיד הקניות של גוגל לדפי המוצר
מאז פתיחת הפלטפורמה לכולם, גוגל התמודדה עם אתגרים של הונאות ומידע שגוי. עם זאת, השיפורים המתמשכים, כגון תהליכי אימות קפדניים, שואפים לבנות מערכת קניות אמינה יותר.
שתי בעיות נפוצות מדגישות את הצורך בעמידה קפדנית בתנאים:
- נוכלים – סוחרים המציגים מוצרים מזויפים (למשל, אייפון תמורת 100 דולר) כדי לגבות תשלומים בלי לספק את הסחורה.
- טקטיקות פיתוי והחלפה – חלק מהסוחרים מציגים מוצר במחיר נמוך יותר בפיד שלהם כדי למשוך קליקים (למשל, פרסום פריט בשווי 600 דולר תמורת 100 דולר). כאשר משתמשים מבקרים באתר, המחיר בפועל גבוה בהרבה, מה שמוביל לחוויית משתמש גרועה.
כדי להתמודד עם בעיות אלו, גוגל סורקת כל דף מוצר המוגש בפיד, כדי לוודא שכותרות, תיאורים ומחירים בפיד תואמים את דף פרטי המוצר ואת הנתונים המובנים. כמו כן כדי לוודא שהתמחור נשאר עקבי גם בפיד, גם בדף המוצר וגם בעגלת הקניות.
תהליך אימות זה יוצר את מה שניתן לכנות "ציון האמון הפנימי של גוגל" עבור הפיד שלכם. המידע בפיד של גוגל שופינג צריך להתאים למה שמופיע בדפי המוצר, כולל נתונים מובנים ואפילו עגלת הקניות.
חוסר התאמה יכול לפגוע בנראות ובאמינות שלכם בנכסי גוגל שופינג האורגני.
איך מתרחש חוסר התאמה? לדוגמה כאשר עדכונים בתוכן הפיד, כגון כותרות או תיאורים, אינם משתקפים בדפי המוצר המתאימים. לעיתים דברים משתנים בקובץ הפיד אבל ללא שינוי מקביל באתר. דבר זה יוצר פערים בין הפיד לאתר, ומפחית את האמון של גוגל בפיד שלכם.
כדי לבצע אופטימיזציה לקניות אורגניות בגוגל, ודאו שיש עקביות מוחלטת בין פיד הקניות, דפי המוצר ונתוני סכמה. בנוסף, הימנעו משינוי תוכן הפיד בלי לשקף שינויים אלה באתר האינטרנט.
אסטרטגיות מתקדמות לאופטימיזציה של פיד מוצרים
השתמשו בפיד משלים
אם אתם מנהלים חשבון מרצ'נט סנטר מרובה לקוחות, תוכלו לשפר את הפיד הראשי עם מקורות נתונים נוספים, כדי לבצע שינויים בחשבונות מרובים בו זמנית.
מקורות נתוני מוצרים משלימים מאפשרים לכם להחיל את כללי המאפיינים שלכם, ואת Content API המשלימים, על חשבונות משנה מרובים בו זמנית. הדבר נעשה באמצעות Content API.
כדי להוסיף מקור נתונים משלים, גשו אל "מקורות נתונים" בהגדרות ולחצו על "מקורות נתונים משלימים".
כללי פיד ואוטומציה
כדי לייעל את ניהול הפיד, השתמשו בכללי מאפיינים. זה מאפשר להתאים נתוני מוצרים לדרישות של גוגל.
כדי להוסיף כללי מאפיינים, תצטרכו להפעיל את התוסף "ניהול מקורות נתונים מתקדם" בתוך מרצ'נט סנטר. מכאן תוכלו להוסיף או לערוך פרטי מאפיינים לפני שמירתם. לאחר שמירתם בטיוטה, תוכלו לבדוק אותם כדי לוודא שהם פועלים לפני שאתם מעלים אותם לאוויר.