יוטיוב הוא מנוע החיפוש השלישי בגודלו בעולם, והאתר השני בעולם בכמות הכניסות. מעצמת הווידאו של גוגל – שהחלה בכלל כאתר היכרויות – לא עוצרת באדום.
כשגוגל רכשה את יוטיוב ב-1.65 מיליארד דולר בשנת 2006, הרבה עיניים נפערו לרווחה במחשבה שגוגל ודאי השתגעה. היום ברור שהרכישה של יוטיוב הייתה אחת ההחלטות המוצלחות ביותר של גוגל. אנליסט בחברת RBC Capital מעריך שהכנסות יוטיוב הגיעו לכדי 10 מיליארד דולר בשנה, וממשיכות לגדול בקצב של עד 40% בשנה.
עד סוף שנת 2018 עלו ליוטיוב מעל 5.2 מיליארד סרטונים באורך כולל של מיליארד שעות. כמו כן היו באתר 29 טריליון צפיות, 250 מיליארד לייקים / דיסלייקים ו- 33 מיליארד תגובות.
2 מיליארד משתמשים מחוברים נכנסים ליוטיוב בכל חודש. אין פלא שיוטיוב הוא האפליקציה הנבחרת ב-iOS לשנת 2018 (אבל רק מקום שלישי במכשירי אנדרואיד). מבחינת כמות משתמשים חודשית, יוטיוב מתחרה כמעט בכל אפליקציה אחרת כגון פייסבוק, וואצאפ ופייסבוק מסנג’ר. למעשה רק פייסבוק עוקפת את יוטיוב מבחינת כמות משתמשים חודשית, בקטגוריית הרשתות החברתיות.
רוב משתמשי יוטיוב הם גברים (62%). מבחינת גיל, 49% מהמשתמשים הם בני 25 עד 44.
בכל דקה עולים ליוטיוב סרטונים באורך המסתכם בחודש של צפייה (כמעט 10 שעות בכל שנייה). ב-2021 זה צפוי לעבור את החודשיים בכל דקה. כמו כן ל-79% ממשתמשי האינטרנט יש חשבון ביוטיוב.
70% מהצפיות ביוטיוב מתרחשות במובייל. 81.6% מסך כל הצפיות בכל המכשירים הולכות ל-0.64% מהסרטונים בלבד (כלומר אפשר למחוק 99.36% מהסרטונים ביוטיוב ועדיין להישאר עם 81% מהצפיות).
רוצה להתקדם?
קטגוריית המוזיקה ביוטיוב היא היחידה שמצליחה למשוך מאות מיליוני משתמשים לאותם סרטונים שוב ושוב. הסרטון הראשון ביוטיוב ששבר את מחסום מיליארד הצפיות היה סרטון מוזיקה; מרבית סרטוני היוטיוב שחצו את הרף הזה גם הם סרטוני מוזיקה. השיר “דספסיטו” הגיע למיליארד צפיות תוך 97 ימים, והשיר “הלו” של אדל עשה זאת ב-87 ימים.
יוטיוב מגיע ליותר בני 18 עד 34 בארה”ב מאשר כל רשת טלוויזיה אחרת (וזה אפילו בלי לכלול צפיות בדסקטופ). 90% מבני 18 עד 44 בארה"ב משתמשים ביוטיוב. בהקשר הזה, אפילו הפרסום ביוטיוב יעיל יותר מאשר בטלוויזיה המסחרית – מודעות יוטיוב במובייל זוכות לתשומת לב הצופים ב-83% מהזמן (לעומת פרסום בטלוויזיה – רק 45%).
יוטיוב מספק כמעט מחצית (47%) מהזרמת המוזיקה בעולם (בהשוואה לספוטיפיי, אפל מיוזיק וכו’). כמו כן מדי יום אנשים צופים במיליארד שעות של וידאו ביוטיוב.
בין קיץ 2017 ל-2018 הייתה עלייה של 70% בסרטוני רגיעה והרגעה ביוטיוב (החל מיוגה ומדיטציה וכלה ב-ASMR לסוגיו).
70% מבני דור ה-Y צפו בסרטון יוטיוב כדי ללמוד משהו חדש. כמו כן אנשים צפו ב-50,000 שנים(!) של ביקורות מוצר ביוטיוב (עדיף מלקרוא את ההוראות במדריך).
מאז 2016 הוכפל מספר העסקים הקטנים והבינוניים שמפרסמים ביוטיוב. 62% מהעסקים בארה"ב משתמשים ביוטיוב להעלאת סרטונים. כמו כן 78.8% מאנשי השיווק אומרים שיוטיוב הוא פלטפורמת הווידאו היעילה ביותר בתחום הפרסום. זה לא מפליא בהתחשב בכך ש-90% מהאנשים מגלים מוצרים חדשים באמצעות יוטיוב.
בהקשר הזה מעניין לציין שלחברת לגו יש כמעט פי 2 יותר צפיות מלכל מותג אחר ביוטיוב. הם בטח עושים ערימות כסף רק הודות לזה.
מאז 2017, מספר היוטיוברים שמרוויחים 5 ספרות בשנה גדל ב-35%, ואלו שמרוויחים 6 ספרות בשנה גדלו ב-40%. רוב הרווחים מגיעים מפרסום. יוטיוב עושה הרבה למען יצרני התוכן הכבדים, ומאפשרת להם להרוויח ממגוון רחב של אפשרויות.
להרחבה: איך מקדמים ומשווקים סרטונים ביוטיוב >
מקורות:
https://www.oberlo.com/blog/youtube-statistics
https://blog.pex.com/what-content-dominates-on-youtube-390811c0932d
https://kinsta.com/blog/youtube-stats
היי!
מאוד מעניין. אולי תוכל להמליץ לי על סוכנות שמקימה ומנהלת ערוץ יוטיוב לנטורופתית (https://dromrit.co.il/)
אשמח לקבל המלצות,
תודה מראש,
היי חני, תודה רבה שקראת.
השבתי לך באופן פרטי במייל.