USP – הטריק שיקפיץ לכם את הטראפיק והמיקומים


חפשו ביטוי מסחרי/עסקי כלשהו בגוגל, ותנו מבט בעשר התוצאות הראשונות.

כמה מהן באמת עושות לכם חשק להקליק?
כמה מהן חוזרות על אותם טייטלים ותיאורים פחות או יותר?

בעולם עסקי שבו כולם אדומים, השתדל להיות כחול.

מה מבדל אותך מעשרות ומאות עסקים בתחום שלך?
למה שיפנו דווקא אליך ולא יקליקו על מישהו אחר בתוצאות?

הצעת מכירה ייחודית - ייחודיות מבדלת

החוכמה בקידום אתרים אורגני היא לתפוס את עינו ואת שכלו של המחפש, כבר בתוצאות החיפוש. זו החוכמה גם בכל שיטת פרסום או שיווק אחרת, ולא משנה באיזה פלטפורמה היא מוגשת.

יש כמה אפשרויות לגרום לזה להתרחש בתוצאות החיפוש – אחת מהן היא הצבת קוד סכמה (Schema) המציג ביקורות אודות העסק, מחירי מוצרים ועוד. בהחלט מושך את העין. אופציה נוספת היא להוסיף אמוג’י (אייקונים), אבל כנראה שגוגל פחות אוהב את זה (לא מניסיון אישי).

האופציה החביבה עליי ביותר היא להוסיף USP.
הכי מהיר ויעיל, ולגוגל אין מילה בנושא.

מה זה USP ואיך זה יכול לעזור ב-SEO

הצעת מכירה ייחודית (USP – Unique Selling Proposition) מגיעה מעולם הפרסום והשיווק המסורתי. מדובר בכל יתרון של עסק, חברה או ארגון שהודות לו ניתן לעשות בידול מהמתחרים. זה יכול להיות מחירים נמוכים, שירות מהיר, מוצר או שירות ייחודי שאין לאף אחד אחר וכן הלאה.

החוכמה הגדולה בהצעת מכירה ייחודית, לא מחייבת לתת משהו שאף אחד אחר לא נותן (במיוחד לא בעסקים קטנים ובינוניים, שלא ממציאים את הגלגל מחדש).

לא צריך להציע משהו שאין לאף אחד (אם כי זה בהחלט יעשה את העבודה).
החוכמה היא להגיד משהו ברור ומובן מאליו, שאף אחד אחר עדיין לא השכיל להגיד.

לדוגמה, יצרנית המסטיקים אורביט הלכה על הסלוגן הפשוט של “מוריד את רמת החומציות בפה”. כל מסטיק עושה את זה, לא רק אורביט (מישהו אמר פעם שגם לעיסת צמיג של רכב תוריד לכם את רמת ה- PH בפה).

אורביט הייתה היצרנית היחידה שהשכילה להציג את העובדה הפשוטה הזו כיתרון, ובכך הצליחה לבדל את עצמה משמעותית בהשוואה למתחרים. אף מתחרה אחר לא חשב על זה.

אם עשר התוצאות האורגניות בגוגל מציגות פחות או יותר את אותם סניפטים (טייטלים ותיאורים עם מילות המפתח), תהיו אתם התוצאה השונה שמבדלת את עצמה עם USP.

יש לציין שבניגוד לאנשי האורגני, אנשי הפרסום הממומן בדרך כלל יותר מודעים לנושא הזה. יש להם אוריינטציה יותר מכירתית, ושם זה בא לידי ביטוי בצורה מוצלחת. אנשי האורגני נאלצים לעסוק בעיקר בתוכן וקישורים, כי זה המתכון למיקומים, ועל הדרך פוסחים על אפקט המכירתיות הנחוץ כל כך לשיפור ההמרות באתר.

USP זה כמו מילת מפתח

ברגע שקולטים מה ה-USP של העסק, צריך להציב אותו בכל הנקודות האסטרטגיות בעמוד (בדיוק כמו מילת מפתח): טייטל, מטא תיאור, גוף התוכן וכן הלאה.

במהלך יותר מ-10 שנות קריירה ב- SEO, עשיתי את זה כמה וכמה פעמים – וכמעט בכל פעם זה שיפר בעיקר את הטראפיק האורגני (כי יותר אנשים יקליקו על משהו מעניין). בעקבות שיפור ה- CTR גם המיקומים החלו לטפס למעלה.

לא תמיד קל למצוא USP לעסק מסוים. לפעמים זה יכול לקחת כמה שבועות או חודשים, עד שפתאום במקרה לגמרי קולטים שיש לו מחיר מבצע, או שהוא נותן מתנה כלשהי או שבכלל מדובר בחברה עם מוצר ייחודי (הכי קללללל). לפעמים זה יכול להיות אחוזי הצלחה או כל יתרון אחר, ובפרט שתציגו אותו כהלכה בסניפטים של תוצאות החיפוש ובגוף האתר עצמו.

דוגמאות להשפעתו החיובית של USP באתרים

אפילו הדוגמה הכי בנאלית ל-USP עשתה פלאים עבור לקוחות שלי. לדוגמה, מחירי מבצע.

עבור רשת גדולה ומוכרת, הוספתי בטייטל ובתיאור של כל קטגוריה את אחוז ההנחה המוצע ברכישה באתר. מכיוון שזה מופיע כבר בתוצאות החיפוש, זה מושך מיידית את העין וגורם להעלאת אחוז ההקלקה.

אותו דבר עשיתי עבור עסק תעשייתי בתחום משעמם לכל הדעות; אבל מרגע שהוספתי לתגיות המטא ולגוף התוכן, USP שהיה ייחודי לעסק הזה (הנחה משמעותית במחיר), הייתה השפעה בהחלט יפה על מיקומים.

בעסק שהציע טיפול ייחודי בבעיה נוירולוגית, עם אחוזי הצלחה מרשימים מאוד (קרוב ל-100%) – שילבתי את ה- USP הנ”ל בתגיות המטא, בגוף התוכן ואפילו בתחתית האתר (שלא יפספסו).

בעסק בתחום האופנה, שילבתי USP שהציע הטבה קבועה בכל רכישה של פריט מסוים. הבדל משמעותי לעומת כל המתחרים שלו בגוגל, שפשוט כתבו בטייטלים ובתיאורים שהם מציעים מוצר טוב.

באותו אופן אפשר לשלב עוד סוגים של USP כגון “משלוח חינם”, “שירות מיידי 24/7” וכן הלאה. אפילו הדברים הבנאליים והברורים ביותר מאליהם, משפיעים לחיוב על אחוזי ההקלקה כשמישהו טורח לציין אותם כבר בתוצאות החיפוש.

חשוב מאוד
תמיד בררו מראש עם בעל / מנהל העסק האם ה-USP אכן מייצג את המציאות, והאם ניתן לשלב אותו באתר. אל תשלבו אותו לבד, על דעת עצמכם, בלי להתייעץ.

למה, בעצם? בעיקר מכיוון שמחיר נמוך עלול לתת רושם מוטעה, וציון של אחוזי הצלחה עלול להישמע כהתחייבות; אבל עם קצת שכנוע והסברים אודות שיפור פוטנציאלי בטראפיק ובמיקומים – רוב הסיכויים שתקבלו אישור.

רגע לפני סיום – מה ה-USP שלך?

שילבתם הצעת מכירה ייחודית ועבד לכם?

אם יש לכם דוגמאות לשילוב מוצלח של USP בקמפיינים שלכם (אורגניים או ממומנים), אשמח לשמוע ולהכיר עוד אפשרויות.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *