100 סטטיסטיקות של קידום אתרים

כל עוד יש מנועי חיפוש, תחום ה-SEO ממשיך להתפתח ולהשתנות. צלילה למספרים שמאחורי התחום יכולה לסייע הן למקדמי אתרים והן ללקוחותיהם, להבין מה הטרנדים הנוכחיים ובמה כדאי להתמקד.

חברת Semrush פרסמה 100 נתוני SEO מעניינים בחלוקה למספר תחומים עיקריים. ראשית נציג סיכום קצר של התובנות העיקריות, ולאחר מכן נפרט את הנתונים אודות כל תחום בנפרד.

100 סטטיסטיקות בנושא קידום אתרים

תקציר ממצאים

  • פחות מ-1% מהמחפשים מקליקים על תוצאות בעמוד השני בגוגל.
  • עמודים עם מספר הקישורים הנכנסים הגדול ביותר, מגיעים למיקומים הטובים יותר בגוגל.
  • מקור התנועה העיקרי עבור אתרי אינטרנט הוא חיפוש אורגני.
  • ביטויי זנב ארוך מהווים את רוב החיפושים בגוגל.
  • מעל 70% מהצרכנים משתמשים בטלפון לקניות אונליין.
  • ל-36% מהאמריקאים יש מכשיר קולי חכם.
  • כ-91% מהחברות (שיא כל הזמנים) משתמשות בווידאו ככלי שיווקי.
  • כ-98% מהאנשים קוראים ביקורות אונליין של עסקים מקומיים.
  • כמעט 70% מהצרכנים שמגיעים לאתר עסקי/מסחרי פונים ישר למנוע החיפוש שלו.
  • כ-88% מהמשווקים שכבר משתמשים ב-SEO מתכננים להגדיל או לשמר את התקציב ב-2023.

שימוש במנוע החיפוש של גוגל

גוגל הוא האתר שמקבל הכי הרבה כניסות בעולם. הנה כמה נתונים שמבהירים את צורת השימוש בו:

  • תוצאות חיפוש אורגניות לסוגיהן מקבלות 73% מהקליקים.
  • חל גידול שנתי מתמיד (YoY) של 20% בשימוש במנועי חיפוש.
  • בשנת 2020 כ-64.8% מהחיפושים בגוגל (מובייל ודסקטופ) היו ללא קליקים / כניסות לאתרים.
  • פחות מ-1% מהמחפשים מקליקים על תוצאות בעמוד השני בגוגל.
  • תנועת חיפוש גדלה ב-2022 עבור נישות האלקטרוניקה, יופי, מדיה ומזון. עבור תחומי השירותים, הטכנולוגיה והאופנה – התנועה ירדה משמעותית.
  • גוגל אוחז ביותר מ-90% משוק החיפוש העולמי. למנוע החיפוש בינג יש מתחת ל-3% ולמנועים יאהו וביידו סביב 1 אחוז.
  • כ-15% מכל החיפושים בגוגל הם חיפושים חדשים לחלוטין שמעולם לא בוצעו בעבר.

קישורים

בניית קישורים היא חלק חשוב ומשמעותי מאסטרטגיית SEO, ומספר הדומיינים המפנים הוא פרמטר חשוב במיוחד. הנה כמה נתונים עדכניים:

  • במחקר בן 13 חודשים של Semrush, כמעט כל 100 האתרים המובילים במיקומים (92.3%) קיבלו לפחות קישור אחד.
  • באותו מחקר, מעל 50% מהאתרים שהיו ללא קישורים כלל – מעולם לא הופיעו בעמוד הראשון.
  • עמודים עם מספר הקישורים הנכנסים הגדול ביותר, מגיעים למיקומים הטובים יותר בגוגל.
  • התוצאה הראשונה בגוגל מקבלת ממוצע של פי 3.8 יותר קישורים מאשר תוצאה 2 עד 10.
  • תוכן ארוך אידיאלי לצבירת קישורים נכנסים – 77.2% יותר קישורים מאשר תוכן קצר (מחקר מ-2019).
  • כ-94% מכל הפוסטים / עמודים הקיימים מקבלים אפס קישורים (מחקר מ-2019).
  • כ-67.5% ממקדמי האתרים מאמינים שקישורים משפיעים על מיקומים במנועי חיפוש.
  • כמעט חצי מאנשי תעשיית ה-SEO מוציאים 5,000 עד 10,000 דולר בחודש על בניית קישורים.
  • שליחת מיילים לגישוש בלבד (בלי לבקש קישורים) מגדילה את ההיענות ביותר מ-40 אחוזים.

מיקומים ואחוזי הקלקה

השוואה של נתונים בדף התוצאות הראשון:

  • מקור התנועה העיקרי עבור אתרי אינטרנט הוא חיפוש אורגני.
  • מיקום בתוצאה הראשונה בגוגל מביאה 39.8% אחוזי הקלקה אורגניים.
  • מעל שני שליש (68.7%) מכל הקליקים מגיעים לשלוש התוצאות האורגניות הראשונות.
  • לתשובות ישירות (Snippets) יש את אחוז ההקלקה הגבוה ביותר – 42.9 אחוז.
  • התוצאה האורגנית הראשונה מקבלת בממוצע פי 19 יותר קליקים מהתוצאה הממומנת הראשונה.
  • כל הקליקים בתוצאות 3 עד 10 ביחד, מסתכמים בפחות מאלו המגיעים לתוצאה הראשונה.
  • לתוצאה האורגנית הראשונה יש סיכוי גדול פי 10 לקבל קליק מאשר התוצאה העשירית.
  • ב-2022 נכנסו לתוצאות החיפוש כ-28% יותר דומיינים חדשים; מספר נמוך יותר מאשר ב-2021 אבל גבוה יותר מ-2020.
  • מתוך 28,000 הדומיינים שנבדקו במחקר של Semrush לאורך 13 חודשים, רק 7.65% דורגו ב-100 התוצאות הראשונות.
  • אתרים המקבלים מספר גבוה של בקשות לגיטימיות להסרת תוכן בגוגל קונסול, חווים ירידה ממוצעת של 89% בטראפיק.

מילות מפתח

  • יש כמעט אפס קורלציה בין הצבה של מילת מפתח בכותרת – ובין מיקום גבוה יותר בדף הראשון.
  • ביטויי חיפוש של 10-15 מילים (באנגלית), מקבלים 1.76% יותר קליקים מאשר ביטויים של מילה אחת.
  • עמודים שכוללים את מילת המפתח או ביטוי קרוב בכתובת ה-URL – מקבלים 45% יותר אחוזי הקלקה.
  • כותרות עמודים חיוביות מקבלות 4% יותר אחוזי הקלקה.
  • ביטויי זנב קצר (נפח חיפוש גבוה עם מילה אחת או שתיים) מופיעים כעת בראש תוצאות החיפוש עבור חיפושי מידע ולא חיפושי רכישה.
  • ביטויי זנב ארוך מהווים את רוב החיפושים בגוגל.
  • ב-10% מהאתרים המדורגים גבוה, ביטויי החיפוש הכילו בין 3.2 ל-3.5 מילים.
  • חיפושים בנושא AI זינקו ל-101 מיליון חיפושים חודשיים במרץ 2023, לעומת 10 בנובמבר 2022.

חיפוש במכשירים ניידים

גוגל משתמש בגרסת המובייל של כל אתר, וזו הסיבה שיש דגש רב על הנושא. חוויית שימוש רעה במובייל עלולה להוביל לאחוזי נטישה גבוהים, ולהשפיע לרעה על ה-SEO. נתונים אודות חשיבות המובייל:

  • ברחבי העולם יש 5.44 מיליארד משתמשים ייחודיים בטלפונים ניידים.
  • קצת מתחת ל-96% ממשתמשי האינטרנט בגילאי 16 עד 64 הם בעלי סמארטפון.
  • כ-57% מהחיפושים המקומיים מבוצעים מטלפון נייד או טאבלט.
  • רוב הטראפיק ברשת האינטרנט (41% – ללא אפליקציות) מגיע ממכשירים ניידים.
  • מעל 70% מהצרכנים משתמשים בטלפון לקניות אונליין.
  • "חיפושים קשורים" הוא הפיצ'ר הכי נפוץ בתוצאות חיפוש במובייל.
  • ב-2022 קטגוריית "מוצרים פופולריים" הופיעה 17% יותר פעמים עבור משתמשי מובייל בהשוואה ל-2021.
  • משתמשי סמארטפון מבצעים 8 מיליארד חיפושים בגוגל לנס מדי חודש.
  • בשנת 2020 מעל 77% מהחיפושים במובייל הסתיימו ללא קליקים.
  • לעמוד אינטרנט ממוצע לוקח 87.84% יותר זמן להיטען במובייל מאשר בדסקטופ (מחקר מ-2019).

חיפוש קולי

חיפוש קולי מאפשר לתוכן שלנו להופיע גם במכשירים קוליים כגון אלקסה או גוגל נסט (לשעבר גוגל הום). הנה כמה נתונים מהתחום:

  • ל-36% מהאמריקאים יש מכשיר קולי חכם.
  • אמזון שולטת בתחום המכשירים הקוליים בארה"ב.
  • מחצית מהצרכנים בארה"ב משתמשים בחיפוש קולי כל יום, כאשר מספר זה גדול יותר בגילאי 25 עד 34. כ-58% מהם משתמשים בחיפוש קולי מדי יום.
  • חיפושים בנושא מזג האוויר ודברים ש"נמצאים לידי" (Near Me) הם הפופולריים ביותר בחיפוש קולי.
  • בריאות ויופי, אלקטרוניקה ומכשירים ביתיים – הם שלושת הקטגוריות העיקריות כאשר מדובר ברכישות מתוך מכשיר קולי.
  • בין אוגוסט 2019 ו-2021 אנשים קנו 8.9 מיליון מוצרי בריאות ויופי דרך מכשירים קוליים.
  • כ-90% ממשתמשי החיפוש הקולי עושים זאת בשפה האנגלית.

וידאו / סרטונים

קידום אורגני של וידאו מתבצע על ידי אופטימיזציה של תוכן וידאו באתר, במדיה חברתית וביוטיוב. הנה כמה נתונים מהתחום:

  • כ-91% מהחברות (שיא כל הזמנים) משתמשות בווידאו ככלי שיווקי.
  • כ-70% מהמשווקים שעדיין לא השתמשו בווידאו מתכננים להתחיל ב-2023.
  • יוטיוב הוא אתר הווידיאו הפופולרי ביותר, בו משתמשים 90% מהמשווקים בווידאו. כ-86% משתמשים בפייסבוק ו-79% באינסטגרם ובלינקדאין.
  • בארה"ב כ-40% מ-20 החיפושים המובילים ביוטיוב – היו קשורים למוזיקה.
  • החיפושים המובילים בכל הזמנים היו "פורטנייט" בארה"ב ו"מיינקראפט" בעולם.
  • הקטגוריות המובילות בערוצי היוטיוב עם הכי הרבה מנויים ב-2022 – מוזיקה, ילדים, ספורט ובידור.
  • ב-2022 אנשים צפו בממוצע של 17 שעות וידאו בכל שבוע.
  • מעל 80% מהמשווקים מסכימים שווידאו הפך ליותר חשוב מאי פעם.
  • יוטיוב מספק השראה ל-75% מהצרכנים ומשפר את חוויית הקנייה המסורתית.
  • כאשר הם קונים באמצעות יוטיוב, 87% מהצרכנים אומרים שהם מקבלים החלטות קנייה מהר יותר.
  • כמעט 90% מהצופים סומכים על המלצות של יוצרי תוכן ביוטיוב.
  • כ-89% מצופי יוטיוב מסכימים שיוצרי התוכן ביוטיוב מספקים את המידע הטוב ביותר על מותגים ומוצרים.

קידום מקומי / לוקאלי

נתונים המדגישים את חשיבות הקידום המקומי לעסקים:

  • כ-98% מהאנשים קוראים ביקורות אונליין של עסקים מקומיים.
  • כ-87% מהצרכנים בדקו עסקים מקומיים באמצעות חיפוש בגוגל ב-2022 (6% יותר מ-2021).
  • לצרכנים יש 2.7 יותר סיכוי לחשוב שעסק הוא לגיטימי ומכובד, אם הם רואים פרופיל עסק מלא בחיפוש גוגל ובמפות גוגל.
  • לעסקים בעלי פרופיל מלא בגוגל יש 70% יותר סיכוי לקבל לקוחות בחנות, ו-50% יותר סיכוי שישקלו רכישה.
  • חיפושים בגוגל מפות בנושא "קניות בקרבת מקום" צמחו ביותר מ-100% מדי שנה ברחבי העולם.
  • גוגל הוא הפלטפורמה האמינה ביותר על צרכנים שמחפשים ביקורות אונליין על עסקים בכל תחום.

מסחר מקוון (איקומרס)

אתרי חנות משתמשים ב-SEO לשיפור הנראות האורגנית. הנה כמה נתונים עדכניים בנושא:

  • כמעט 70% מהצרכנים שמגיעים לאתר עסקי/מסחרי פונים ישר למנוע החיפוש שלו.
  • תעשיית המסחר המקוון נהנתה מגידול שווה ערך ל-10 שנים תוך 3 חודשים במהלך מגפת הקורונה.
  • אמזון.קום הוא אתר המסחר עם כמות הכניסות הגדולה יותר בארה"ב.
  • מספר החיפושים עלה עבור ביטויי רכישה וביטויים מסחריים – אך ירד עבור חיפושי מותג ומידע.
  • אתרי מסחר מובילים דורגו בממוצע ב-20% יותר ביטויים פר-עמוד בשנת 2022 מאשר 2021.
  • כ-33% מכל התנועה לאתרי מסחר מגיע מחיפוש אורגני.
  • כמחצית מהצרכנים עושים מחקר מקדים בגוגל טרם קבלת החלטה לרכוש.
  • כ-59% מהצרכנים מחפשים בגוגל בעודם בחנות.
  • מעל 50% מהצרכנים מוצאים מותגים חדשים באמצעות גוגל.

שיווק B2B

תחום זה פונה ללקוחות עסקיים, בניגוד לשיווק B2C הפונה ללקוחות פרטיים (לקוחות קצה). הנה כמה נתונים עדכניים:

  • חברות B2B מייצרות פי שניים יותר הכנסות מחיפוש אורגני מאשר כל אפיק שיווקי אחר.
  • צרכני B2B שוהים הכי הרבה זמן במסע החיפושים שלהם (27%) במחקר אונליין.
  • קידום אתרים הוא שיטת השיווק השלישית הנפוצה ביותר בעסקי B2B אחרי מדיה חברתית ושיווק במייל.
  • תנועה לאתר היא המטריקה החשובה ביותר למשווקי B2B כדי לעקוב אחר ביצועי תוכן.
  • כ-80% מצרכני B2B מעדיפים להיות יוזמי הקשר עם ספקים בתחום.
  • כ-94% מצרכני B2B מודעים ברמה בינונית עד מלאה מה הם עומדים לקנות טרם הפנייה לנציגי המכירות.
  • כ-81% מצרכני B2B מעדיפים לצפות בווידאו על פני קריאה של תוכן, כאשר הם רוצים ללמוד איך להשתמש במוצר או שירות.
  • ניתן לראות עלייה של 5%-10% בהכנסות B2B לאחר שיפור הרלוונטיות ואחוז המעורבות בתוכן.

תעשיית ה-SEO

  • כ-88% מהמשווקים שכבר משתמשים ב-SEO מתכננים להגדיל או לשמר את התקציב ב-2023.
  • קידום אורגני נשאר בראש רשימת הכלים בשימוש אצל משווקים ב-2023.
  • רק 29% מהמשווקים מושכים וממירים לידים באמצעות אתר ובלוג בהם מוטמעות שיטות SEO.
  • חיפוש אורגני ותנועת הפניה (רפראל) הם שני המקורות הגדולים והיעילים ביותר להחזר השקעה עבור מותגים.
  • כ-46% מהמשווקים ובעלי העסקים מסכימים כי SEO מוביל להצלחה בשיווק מבוסס תוכן; 47% אומרים אותו דבר על מחקר קהלים.
  • תנועה אורגנית היא המטריקה הראשית למדידת ביצועי תוכן.
  • מעל 70% מהמשווקים מעסיקים צוות SEO – לעומת 38.7% שמשתמשים בשירות חיצוני.
  • כ-40% העבירו מעל 40% מתקציב השיווק לחיפוש אורגני.
  • קצת מעל 53% מהעסקים מתכננים להגדיל את ההוצאה על SEO לעומת שנה שעברה. כמעט שני שליש יגדילו את ההוצאה על PPC.
  • כ-84% מהבלוגרים אמרו ש-AI ואוטומציה השפיעו על אסטרטגיית ה-SEO שלהם לשנת 2023.
  • משווקים חלוקים בשאלת העתיד של AI; כ-41% חוזים השפעה חיובית על אסטרטגיית ה-SEO שלהם, 51% לא חוזי םכל שינוי ו-5% חוזים שינוי שלילי.
דילוג לתוכן