מספר התוצאות בגוגל: זה לא באמת מה שחשבתם שזה

כשאנו מחפשים משהו בגוגל, מוצג לנו למעלה מספר התוצאות שגוגל הגיע אליהן (ותוך כמה זמן הוא אחזר את המידע). בדיקה קטנה שעשיתי מוכיחה שהמספר המוצג למעלה הוא לא באמת מספר האתרים המוצגים, אלא משהו אחר לגמרי.

אומנם במכשירים ניידים זה כבר לא קיים, אבל במחשבים שולחניים ונייחים עדיין מוצג מספר התוצאות בכל חיפוש בגוגל. לכאורה המספר הזה מציג לנו כמה אתרים שונים נכללים בתוצאות החיפוש עבור אותה שאילתה, אבל למעשה זה לא ממש כך.

מספר תוצאות החיפוש בגוגל

מדוע אנחנו רוצים לדעת מה מספר האתרים שמוצגים בתוצאות? כדי להבין מה גודל התחרות העומדת מולנו. אם אנחנו רוצים לקדם ביטוי X שיש לו 10,000 אתרים מתחרים בגוגל, עבודת ה-SEO תהיה קלה יותר בהשוואה לביטוי Y שיש לו 100,000 אתרים מתחרים.

בדיקה פשוטה מאוד מוכיחה שהמספר המוצג למעלה מתייחס אך ורק לטקסט הנכלל בתוצאות – ולא למספר הדומיינים / האתרים. פועל יוצא מכך הוא שאנחנו בעצם מקבלים את מספר האזכורים של הביטוי שחיפשנו, ולא משנה איפה הם מופיעים וכמה פעמים הם מופיעים בתוצאות.

בדוגמה למעלה כתוב: כ-147,000 תוצאות (0.34 שניות)

שימו לב שכתוב אך ורק "תוצאות". לא כתוב "אתרים" או "כתובות URL" או מהיכן התוצאות נשלפו – וההבדל הקטן הזה הוא מה שחשוב.

רוצה להתקדם?

    קידום אורגניייעוץ SEOשיעור פרטי

    איך בודקים מה גוגל מציג במספר התוצאות

    הבדיקה עצמה פשוטה מאוד ויש לה 3 שלבים:

    שלב 1 – חיפוש רגיל

    לצורך הדוגמה נחפש את הביטוי פלס לייזר. נקליד אותו כמו שהוא בגוגל ונקבל כ-233,000 תוצאות. אבל אם נשים לב קצת יותר טוב, נראה שגוגל מסמן במודגש את כל הפעמים בהן הביטוי הזה מופיע בכל התוצאות ביחד: בכותרות, בתיאורים, בגוף הטקסט (אם הוא מחליט אחרת) וכן הלאה.

    בנוסף, גוגל מדגיש גם את כל הפעמים בהן הביטוי מופיע בצורה מפורקת – מילה אחת נמצאת פה ומילה שנייה נמצאת בכלל במקום אחר. זה אומר שהספירה כוללת גם תוצאות פחות רלוונטיות, רק בגלל ששתי המילים בתוך הביטוי עצמו מופיעות בסמיכות אחת לשנייה. גם אם בין שתי המילים "פלס" ו-"לייזר" מפרידות 100 מילים נוספות, גוגל יספור את שתיהן ויחשיב אותן כביטוי שתואם לחיפוש שלנו. הזוי.

    מספר תוצאות בגוגל בחיפוש רגיל

    אם בכל תוצאת חיפוש בודדת הביטוי מופיע 3 פעמים (פעם אחת בטייטל ופעמיים בתיאור), זה אומר שמספר התוצאות המוצג למעלה יהיה פי 3 ממספר האתרים האמיתי. במצב הזה לא ניתן לדעת מה מספר האתרים המתחרים בנו.

    שלב 2 – חיפוש עם מרכאות

    בשלב הזה נחפש בדיוק את אותו ביטוי, אבל הפעם עם מרכאות. זה מאפשר לדייק יותר בחיפוש, ולמצוא אך ורק את הביטוי המדויק – בלי מילים שנכנסות באמצע כמו בדוגמה הקודמת.

    כעת ניתן לשים לב שמספר התוצאות המוצגות הצטמצם לכדי 170,000 תוצאות (לעומת 233,000 תוצאות בדוגמה הראשונה). זה אומר שהמרכאות אכן עושות את עבודתן, והצלחנו לדייק יותר במספר התוצאות המוצגות.

    אבל גם פה כדאי לשים לב, שגוגל עדיין מציג את כל האזכורים שהוא מצא בתוך האתרים השונים. זה אומר שמספר התוצאות המוצגות למעלה עדיין לא מייצג כמה אתרים מכילים את הביטוי, אלא כמה פעמים הביטוי מופיע בכל המיקומים בכל האתרים ביחד.

    מספר תוצאות בגוגל בחיפוש מדויק עם מרכאות

    זה אומר שגם חיפוש עם מרכאות לא מציג לנו את מספר האתרים שמכילים את הביטוי. אם אנחנו רוצים הערכה של כמה מתחרים יש לנו, אי אפשר לסמוך על מספר התוצאות המוצגות בגוגל גם בשלב הזה.

    שלב 3 – חיפוש עם אופרטור intitle

    כדי להגיע למצב שבו גוגל מציג אך ורק את מספר האתרים המדויק שמתחרה בנו בביטוי מסוים, צריך קצת להתחכם. הוספת המרכאות בשלב 2 צמצמה את מספר התוצאות ביותר מרבע. כעת נוסיף עוד רכיב לחיפוש שלנו, כדי לצמצם את התוצאות שבעתיים.

    הפעם נבצע את החיפוש גם עם מרכאות וגם עם אופרטור שנקרא intitle – שמטרתו להגביל את החיפוש אך ורק לכותרות העמודים בלבד, ולא בשום מקום אחר בעמוד.

    כך זה אמור להיראות:

    מספר תוצאות בגוגל בחיפוש עם מרכאות ואופרטור intitle

    אם רוצים להבטיח רמת דיוק גבוהה יותר, אפשר להשתמש באופרטור דומה שנקרא allintitle (אבל במקרה הזה מוצג אותו מספר תוצאות עבור שני האופרטורים, כך שאין הבדל).

    שימו לב לצילום המסך – הפעם גוגל לא מדגיש בבולד שום ביטוי. המשמעות היא שהחיפוש אכן מבוצע אך ורק בתוך טייטלים בלבד.

    מכיוון שכעת כל ביטוי מופיע פעם אחת עבור כל אתר / דומיין, משמע שהפעם קיבלנו את המספר המדויק של המתחרים בביטוי הנדון (עד כמה שגוגל מספק מספרים מדויקים).

    ניחוש מקצועי שלי: מתישהו בעתיד גוגל יפסיק להציג את מספר התוצאות בדסקטופ, בדיוק כפי שקיים כיום במובייל.

    דילוג לתוכן