בחלוף השנים גוגל מציעה עוד ועוד נכסים בהם ניתן לקבל חשיפה נוספת. זה התחיל מתוצאות חיפוש אורגניות וממומנות, המשיך לתוצאות מפה, טיסות, מסעדות, קניות וסיפורים מובילים, ובשנים האחרונות גם באזור מיוחד הנקרא Google Discover.
דיסקבר, כשמו כן הוא, מיועד לעזור למשתמשים לגלות עוד תכנים רלוונטיים להם. זהו בעצם פיד אורגני של תכנים, ששואב מידע אודות המשתמש באמצעות היסטוריית חיפושים ומיקומים, תחומי עניין, תכנים שנצרכו בעבר, שימוש באפליקציות ועוד.
מעבר לכך כל משתמש יכול להגדיר בעצמו את הפיד, על ידי בחירה / הסרה של נושאים, התחלה / הפסקה של קבלת תכנים ממקור מסוים ועוד. כך הפיד מתמלא אוטומטית בתכנים חדשים, בצורה מותאמת אישית לכל אחד ואחת.
גוגל דיסקבר הוא מקום מצוין לקבלת חשיפה וקליקים, בייחוד אם יש לכם אתרי תוכן וחדשות. ברגע שמגלים פיסת תוכן מעניינת, הקלקה תוביל לעמוד התוכן הרלוונטי באתר המקורי. זהו בעצם סוג של קידום בגוגל, כאשר דיסקבר משמש כאפיק אורגני נוסף לקבלת חשיפה וכניסות לאתר.
הפיצ'ר הזה מופיע אך ורק במובייל, הן בגרסת הווב של מנוע החיפוש והן בגרסת האפליקציה שלו. כמה מסוגי התכנים שמופיעים בפיד: חדשות, סרטונים, תוצאות ספורט, בידור, מחירי מניות, אירועי תרבות ועוד.
כדי להופיע בדיסקבר אין צורך להשתמש בתגיות מיוחדות או להטמיע קודי סכמה (ואף אין צורך לעמוד בהנחיות של גוגל חדשות, כפי שככל הנראה היה בעבר). הנה כמה מהדגשים העיקריים שיעזרו לכם להופיע בדיסקבר.
1. תוכן מעניין שיוצר מעורבות
צרו ופרסמו תכנים שלדעתכם יעניינו את המשתמשים ו/או את קהל היעד שאליו אתם פונים. מומלץ ליצור תוכן איכותי שמספר סיפור, עוסק בדברים רלוונטיים שמשיקים לתחום עניין ספציפי, או מספק נקודת מבט ייחודית על נושא מסוים.
2. כותרות אטרקטיביות
הכותרת היא אחד משני הרכיבים הבולטים ביותר בפיד של דיסקבר (לצד התמונה), והיא מהווה חלק מההחלטה האם להקליק דווקא על האייטם שלכם. צרו כותרות ענייניות שמתארות את התוכן באייטם, אבל בלי להפוך אותה למפגן של קליק בייט.
רוצה להתקדם?
3. תמונות איכותיות
תמונות גדולות באיכות גבוהה, ברוחב 1,200 פיקסלים לפחות, נדרשות כדי שתצליחו להיכנס לפיד ולעורר עניין במשתמשים. שימוש בתמונות גדולות ולא ממוזערות מגדיל את שיעור הקליקים ב-5%, את זמן השהייה ב-3% ואת רמת שביעות הרצון של המשתמש ב-3%. אין להשתמש בלוגו כתמונה. הצגת התמונות בפיד מתאפשרת או בעזרת AMP או באמצעות הגדרת תגית Meta Robots עם הפקודה max-image-preview:large
4. מדד EAT
אחת הנקודות המרכזיות שמסייעת להופעה בדיסקבר, קשורה למדדי EAT – מומחיות (Expertise), סמכות (Authoritativeness) ואמינות (Trustworthiness). המערכת מציפה אוטומטית תכנים מתוך דפים בעלי מדד EAT גבוה, בדיוק כפי שהדבר מתבצע בתוצאות החיפוש הרגילות.
אתר תוכן ידוע ומוכר בציבור, יקבל מן הסתם ציון EAT גבוה יותר מאתר פחות מוכר. כדי לשפר את מדד המומחיות, הסמכות והאמינות של האתר, יש לוודא שמופיעים בו הפרטים נחוצים: תאריך, תיבת מחבר עם מידע אודות הכותב, מידע אודות האתר והעסק / ארגון שמאחוריו, פרטי יצירת קשר ועוד. כל אלו יוצרים אמינות, סמכות ושקיפות בקרב המשתמשים.
הרחבה: איך משפרים מדד EAT >
ממה להימנע
בד בבד עם ההנחיות מה כן לעשות, מומלץ ואף חובה להימנע מכל מה שמריח כמו קליקבייט בגוגל דיסקבר:
- תוכן סנסציוני / שערורייתי.
- טענה לחשיפת סודות.
- כותרת ותקציר מעורפלים בכוונה לגרום להקלקה.
- תמונות שמטרתן לעורר הלם, זעזוע או פחד.
- יצירת עומס רגשי במטרה לגרום להקלקה.
- וכן הלאה…
מעבר לכך יש להיצמד להנחיות האיכות של גוגל, ולהימנע מתכנים מסוגים מסוימים: תוכן שעלול לסכן או להטריד את המשתמשים, שנאה, טרור, תוכן למבוגרים, אלימות, וולגריות / קללות, תוכן מטעה, סתירה בנושאים מדעיים ורפואיים (פייק ניוז), תוכן מוצף בפרסומות, תוכן מועתק שמפר זכויות יוצרים וכן כל סוג אחר של ספאם בהתאם להנחיות.
מעקב ומדידה
כמו ברבים מנכסי גוגל, אפשר לקבל נתוני פעילות גם עבור תוכן שהופיע בגוגל דיסקבר. את זאת עושים באמצעות דוח דיסקבר, בקונסולת החיפוש של גוגל. דוח הדיסקבר דומה לדוח הביצועים הרגיל בקונסולת החיפוש, ומציע נתונים אודות חשיפות, קליקים ו-CTR.
אם במרכז המסך לא מופיע אף אתר לבחירה, משמע שתוכן לא הופיע בדיסקבר בכמות הנדרשת (ככל הנראה, מינימום של 1,000 חשיפות בטווח זמן של 16 החודשים האחרונים).
בהצלחה!