לידים לעסקים בחינם: קידום אתרים מקומי עם גוגל ביזנס

אם אתם לא מכירים את גוגל ביזנס (לשעבר Google My Business), אז הגיע הזמן. אם אתם כן מכירים אבל עדיין לא משתמשים – אתם פשוט מפספסים לידים בחינם לעסק שלכם!

במאמר הזה תקבלו כמה טיפים מוכחים מהשטח, שיעזרו לכם לבלוט בין המתחרים ולקבל יותר פניות דרך גוגל ביזנס – והכול בחינם. זה מתאים כמובן לעסקים שחיים ונושמים לידים, אבל יכול להתאים גם לאתרי מכירות שחלק מהכנסותיהם מגיע גם מפניות טלפוניות / הודעות טקסט.

אבל קודם כל נתחיל בהתחלה.

מה זה גוגל ביזנס

בצורה הפשוטה ביותר, מדובר באינדקס העסקים הגדול ביותר בעולם.

כן כן, אפילו יותר גדול מדפי זהב, כי הוא מכיל בעצם עסקים מכל רחבי העולם ולא רק ממדינה מסוימת. בכל פעם שגוגל מזהה שאילתה עם כוונת חיפוש של עסק, מוצר או שירות ברמה מקומית – הוא משלב 3 תוצאות מפה מתוך גוגל ביזנס.

זה יכול להיות חיפוש עם כוונה לוקאלית מפורשת (פיצה בתל אביב), או חיפוש בלי כוונה מקומית (פיצה). בהתאם לנתוני המשתמש (מיקום לפי סמארטפון, רשת אלחוטית, מחשב ועוד) – גוגל מחליט מתי להציג תוצאות של עסקים מקומיים.

עסקים בגוגל ביזנס בתוצאות גוגל

בתגובה לחיפוש הרלוונטי, גוגל מציג 3 פרופילי עסק התואמים לשאילתה – בתוספת מפה או תמונה. בכל אחד מהפרופילים ניתן לבצע מספר פעולות, בהתאם למה שהוגדר על ידי בעל העסק: להתקשר ישירות לטלפון, לבקש הוראות הגעה לעסק, להיכנס לאתר, לשלוח הודעת SMS וכן הלאה. אפשרויות ההתקשרות מופיעות בדרך כלל רק בתוצאות מובייל, ופחות עד בכלל לא בתוצאות דסקטופ.

מה זה נותן לי?

פשוט מאוד: פניות של לקוחות, ישירות מתוצאות החיפוש של גוגל – בחינם!

הנה דוגמה לעסק קטן שאני מקדם. ניתן לראות שבשלושת החודשים האחרונים התקבלו 257 שיחות טלפון; ממוצע של 85 שיחות בחודש. חלק ניכר מהלידים האלה מגיעים הודות לעבודה שנעשתה במשך זמן רב, וזה עוד עסק קטן יחסית. תארו לכם מה קורה עם עסקים גדולים יותר.

וכל זה רק מהפרופיל הבודד הזה! בשילוב לידים שמגיעים גם מאתר הלקוח שנמצא בקידום אורגני, אתם יכולים לדמיין בכמה עבודה מדובר כאן מדי חודש.

שיחות טלפון מפרופיל גוגל ביזנס

אפשר אפילו לראות את פילוח השיחות לפי ימות השבוע:

שיחות טלפון מגוגל לפי ימות השבוע

מעבר לכך ניתן לבדוק גם נתונים נוספים, כגון מספר חשיפות שהפרופיל קיבל, ביטויי חיפוש שהובילו משתמשים אל הפרופיל וכן הלאה. אפשר אפילו להקים מיני-אתר תחת הדומיין של גוגל (למי שעדיין אין אתר), אבל תכלס מה שהכי חשוב כאן זה הלידים הטלפוניים, ששווים הון תועפות לכל עסק.

בנוסף גוגל ביזנס מציג כמה ביקורים פיזיים היו לכם בחנות, ואיזה ימים בשבוע הכי פופולריים. אפשר להתכונן מראש ולהציע מבצעים, מוצרים חדשים והטבות במיוחד למגיעים בימים הפופולריים ביותר. גוגל עוקב אחרי סמאטרפונים ומכשירי טלפון ניידים אחרים, ומציג את הביקורים גם בתוצאות החיפוש עצמן.

שעות ביקור פופולריות בעסק

איך נרשמים לגוגל ביזנס

בהנחה שיש לכם חשבון גוגל / ג'ימייל כלשהו:

1. מחפשים בגוגל את הביטוי "גוגל ביזנס" או מקליקים על הקישור google.com/intl/iw_il/business

2. נרשמים ומוסיפים את העסק – חובה למלא את כל הפרטים אחרת זה לא יעבוד לכם: שם עסק מדויק, כתובת מדויקת, טלפון, קטגוריה עיקרית (תחום עיסוק), שעות וימי פעילות, קישור לאתר וכן הלאה. לא לשכוח להוסיף לוגו ותמונת שער ייחודית (cover) כדי לבלוט, ומומלץ גם להוסיף מוצרים או שירותים.

3. בסיום תתבקשו לאמת את הפרופיל – בדרך כלל על ידי גלויה בדואר שתגיע אליכם תוך 20 יום. אם תירשמו באמצעות ג'ימייל שמשויך לחשבון קיים של קונסולת גוגל / אנליטיקס, ייתכן שיתאפשר לבצע אימות מיידי ללא גלויה.

אם יש לכם עד 10 סניפים, תוכלו להעלות את כולם בצורה ידנית אחד-אחד. אם יש לכם 10 סניפים ומעלה, ניתן לעשות זאת במרוכז באמצעות קובץ CSV ייעודי שמסופק על ידי גוגל.

בנוסף לשיחות טלפון, ניתן לקבל גם הודעות טקסט לנייד ישירות מהפרופיל. זה דורש הפעלה ידנית של הפיצ'ר הזה לאחר שהקמתם את הפרופיל, וכן התקנת אפליקציה במכשיר שלכם.

תוך כדי שאתם ממתינים לגלויה או לאימות בדרך אחרת, כדאי להבטיח מראש שהפרופיל שלכם יבלוט בין המתחרים. כך תעשו זאת.

רוצה להתקדם?

    קידום אורגניייעוץ SEOשיעור פרטי

    איך מקדמים את גוגל ביזנס ומקבלים יותר לידים

    כדי שהפרופיל יתחיל לעבוד לטובתכם, צריך לבצע בו אופטימיזציה בהתאם לכמה כללי אצבע. קחו בחשבון שאם הפרופיל חדש לחלוטין, ייקח יותר זמן להתחרות בפרופילים קיימים שכבר צברו ותק (ככה זה עם כל עסק חדש שנכנס לנישה קיימת).

    גם מי שכבר יש לו פרופיל קיים בגוגל ביזנס, יוכל למצוא כאן כמה טיפים שיעזרו לשפר את הנראות ולהגדיל את כמות הפניות הטלפוניות. יאללה, לדרך!

    טיפ 1 – הוסיפו לפחות 100 תמונות לפרופיל

    כן, זה נשמע הזוי אבל זה נתמך בממצאים מהשטח.

    מי שיש לו יותר תמונות בגוגל ביזנס, מקבל חשיפה גדולה יותר – ובעקבותיה גם יותר פניות. בשלב כלשהו תוכלו לדעת מה ביצועי התמונות שלכם בהשוואה למתחרים, וכך תהיה לכם אינדיקציה ליעילותן (בצורה רופפת, אבל עדיין עדיף על כלום).

    גרף צפייה בתמונות בפרופיל גוגל ביזנס

    לא תמיד ניתן להגיע לכמות כזו של תמונות, בייחוד אם אתם עסק שפועל בתחום לא הכי ויזואלי. אבל ברמת העקרון אפשר לספק תמונות לכל עסק, גם אם הוא בתחום שוק המניות או שאיבת ביוב. גם אם תעלו 20 או 50 תמונות זה יעזור; העיקר שיהיו תמונות.

    חשוב לדעת: כל אחד מבחוץ יכול להוסיף תמונות לפרופיל שלכם. זה אולי נשמע בעייתי, אבל תכלס זה יכול לשרת את הצרכים שלכם, להגדלת מספר התמונות בפרופיל. אם מישהו מעלה תמונה בעייתית, אתם תמיד יכולים לדווח עליה לגוגל דרך ממשק הניהול של ביזנס (מקליקים על התמונה, ובחלק העליון מקליקים על סימן הדגל).

    בין שיש או אין לכם עסק פיזי בחנות, הנה כמה טיפים בסיסיים להוספת כמה שיותר תמונות בפרופיל:

    • כפי שציינתי בהתחלה, לוגו ותמונת שער חשובים מאוד.
    • צלמו כמה שיותר תמונות של העסק עצמו, בפנים ובחוץ, כולל אתם, העובדים, הלקוחות ועוד.
    • צלמו תמונות של המוצרים (אם יש, בתוספת מחיר), סיפורי הצלחה, סלבס שהגיעו ועוד.
    • בקשו מלקוחות לצלם ולהעלות (אפשר גם תמורת הטבה כלשהי).
    • הוסיפו צילומים של תעודות מקצועיות, כנסים ועוד.
    • וכן הלאה…

    טיפ 2 – קבלו כמה שיותר ביקורות וחוות דעת

    אומנם זה קשה יותר להשגה, במיוחד בפרופילים חדשים, אבל זה אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחת פרופיל בגוגל ביזנס. בזכות ביקורות תגדילו את החשיפה ואת כמות הלידים שיגיעו לעסק.

    כמה שיותר ביקורות – יותר טוב; וכמובן כמה שיותר ציונים גבוהים. אפילו אם מדובר בביקורות שליליות מדי פעם, זה רק מוכיח שמדובר כאן בעסק אמיתי. לא לשכוח להגיב לביקורות, ובמיוחד לשליליות שבהן – כדי להראות שיש בעסק קבלת אחריות על המתרחש.

    ביקורות / חוות דעת בגוגל ביזנס

    הביקורות בגוגל ביזנס נחלקות לשני סוגים עיקריים: ביקורות גוגל בתוך הפרופיל, והביקורות שנשאבות ממקורות חיצוניים (כגון פייסבוק, איזי וכן הלאה). עשו ככל האפשר כדי לקבל ביקורות טובות – החל משירות מצוין ומוצרים מעולים, וכלה בהצעת הטבות והנחות עבור כתיבת ביקורת.

    כדי לקבל יותר חוות דעת, תוכלו לבקש זאת במפורש – הן ברשתות החברתיות, הן בניולזטר (אם אתם שולחים), הן מלקוחות שמגיעים אליכם פיזית לעסק וכן הלאה.

    אל תכתבו ביקורת על עצמכם! רוב הסיכויים שגוגל יזהה את זה, במיוחד אם מדובר באותו חשבון בו נרשמתם לגוגל.

    טיפ 3 – צרו כתובת מקוצרת

    אחרי תקופה מסוימת בה הפרופיל קיים, תוכלו ליצור עבורו כתובת URL מקוצרת. לדוגמה, כך נראית הכתובת המקוצרת שלי בגוגל ביזנס: https://g.page/amitadler

    תסכימו איתי שזה עדיף על הכתובת הרגילה, שאי אפשר (וגם לא רוצים) לזכור:

    זה יכול לשמש אתכם בכמה דרכים מאוד אפקטיביות:

    • קישור ישיר וקל לזכירה של העסק – מומלץ להוסיף באתר, בחתימת המייל וכן הלאה.
    • קישור ישיר לכתיבת ביקורות: https://g.page/amitadler/review (אפשר לשלוח ישירות ללקוחות ולבקש חוות דעת).
    • קישור שיכול לשמש גם לקידום הפרופיל בצורה אורגנית – מדי פעם הוסיפו את הקישור במקורות חיצוניים, בדיוק כמו בבניית קישורים רגילה.

    טיפ 4 – כתבו פוסטים

    בדומה לכל רשת חברתית – גם בפרופיל גוגל ביזנס ניתן לכתוב פוסטים קצרים, כגון עדכונים, מבצעים וכן הלאה. אומנם זה מוגבל בתווים, אבל מאפשר הוספת תמונת או סרטון ומגדיל את סיכויי החשיפה שלכם בגוגל.

    לכל פוסט יש תוקף של שבעה ימים, ואז הוא נמחק מגוגל (אבל נשאר אצלכם במערכת הניהול). ככל שתעלו יותר פוסטים – תקבלו יותר חשיפה, ובעקבותיה תשפרו גם את הביצועים החשובים (לידים). תמונה או סרטון חשובים מאוד, והם מגדילים את הסיכויים לקבל יותר חשיפות.

    בלוח הבקרה ניתן לראות כמה חשיפות וקליקים קיבל כל פוסט. כך אפשר להבין מה אהוב יותר על קהל היעד – ולספק עוד פוסטים מאותו סוג.

    פוסטים בגוגל ביזנס

    טיפ 5 – ודאו תקינות NAP

    הביטוי NAP הוא ראשי תיבות של שם (Name), כתובת (Address) וטלפון (Phone).

    אלו הם 3 פרמטרים עיקריים באלגוריתם הקידום הלוקאלי של גוגל, והם צריכים להיות זהים בכל מקום שבו נמצאים פרטי העסק: באתר, ברשתות חברתיות והכי חשוב – באינדקסים של עסקים.

    בין שיש לכם פרופיל קיים בדפי זהב, 144, איזי וכן הלאה – ובין שאתם צריכים להקים אחד חדש: ודאו ששלושת הפרמטרים הללו יהיו זהים בכולם. לדוגמה, אם שם העסק או הכתובת השתנו במהלך השנים – חובה לבצע את השינויים גם בכל שאר המקורות החיצוניים הללו.

    טיפ 6 – ניווט לכתובת

    ככל שיותר אנשים / לקוחות יבצעו פעולות כגון ניווט לעסק, חיוג מתוך הפרופיל וכניסות לאתר מתוך הפרופיל – כך ציוניו ישתפרו. כמו כן גם ניווט אל העסק מאפליקציית ווייז יכול לסייע (רצוי לחפש את שם העסק עצמו ולא את הכתובת).

    עוד טריקים לפרסום חינם >

     

    דילוג לתוכן