5 דרכים לשיפור ההמרות באתר שלכם

שיפור המרות באתר הוא נושא גדול מאוד, עליו ניתן להרחיב בכמה מאמרים שונים, ואף לדבר על 100 פרמטרים ויותר לחיזוק האתר ושיפור ההמרות שלו. אולם, במאמר זה נשתדל להיות כמה שיותר תמציתיים ונספק 5 דרכים שישפרו את ההמרות באתרכם מקצה לקצה.

א’: לפני הכל – לכו לסרץ’ קונסול ובדקו מה הולך שם

שמנו לב שלא משנה מה נעשה בקידום האתר, כמה נשדרג אותו, הן בוויזואליות והן בתכנים – כל עוד ה־CTR שלכם (שיעור לחיצה) נמוך במיוחד, כל זה לא יעזור. בדקו את מילות המפתח בהם אתם מדורגים ונסו לשפר כמה שיותר את ה־CTR – מפני שהכל מתחיל מכאן. לאחר שיפור את אחוזי הלחיצה על המודעות, ראינו שיפור ניכר בהמרות והפניות האתר. האמת שזה כבר ידוע אבל תמיד טוב לבדוק לפני.

כל הלקוחות איתם אנו עובדים חושבים שהם “יודעים מה עובד”, אך הדרך הנכונה והיעילה ביותר היא למדוד את התוצאות לאורך זמן, ולהפיק לקחים בהתאם. בינינו? הם לא באמת יודעים את הכל…

ב’: הוסיפו אמצעי תקשורת באתר

הוספת אמצעי תקשורת באתר יגדילו בוודאות את כמות ההמרות והלידים שלכם. ככל שלגולש קל יותר ליצור עמכם קשר, כך גם אחוזי ההמרות יעלו. יותר אמצעי תקשורת –> פנייה קלה יותר לגולשים. לא, אנחנו לא מדברים על דף “צור קשר” הכולל טופס פשוט או את מספר הטלפון של העסק, אלא הרבה מעבר. אז אילו אמצעי תקשורת קיימים?

תוסף שימושי הוא Call Now Button העובד רק מהמובייל – מה הוא בעצם עושה? הפלאגין מציג כפתור שמסתובב יחד עם הגולש לכל אורך האתר, ומקנה לו את האופציה הנוחה ביותר להתקשר אל בית העסק, מבלי לעבור מדורות גיהינום בחיפושים מתישים. כך זה נראה (בתחתית התמונה):

תוסף חיוג לטלפון Call Now Button

כמובן שניתן להתאים את הכפתור ברמה הויזאולית כרצונכם, אך זכרו גם לא לפגוע בחווית המשתמש.

תוסף WhatsHelp Chat Button – גם הפלאגין הזה מאפשר שיחת טלפון בלחיצה, ועוד שלל דרכים יעילות ליצירת קשר עם בית העסק, כגון: שליחת הודעת WhatsApp או Telegram, ואף הודעה פרטית לעמוד ה־Facebook הרשמי שלכם. כך הוא נראה:

כפתור חיוג לטלפון WhatsHelp Chat Buttin

כמובן שקיימים פלאגינים נוספים ומועילים מאוד להגברת ההמרות והלידים באתר. עם זאת, השתדלנו לצמצם את הרשימה לטובת הפלאגינים השימושיים ביותר עבורכם.

תוסף OneSignal Push Notifications – תוסף המתאים יותר לאתרי תוכן גדולים, בלוגים ואתרי חדשות. התוסף מאפשר לגולש להתעדכן בכל פעם שיפורסם פוסט חדש, כלומר, הוא עושה לנו את החיים קלים. במידה ויש לכם בלוג שאתם מוכרים בו מוצרים מסוימים, אין ספק שתרצו לבנות ולתחזק קהל יעד מסוים, אותו תוכלו למשוך בחזרה לאתר בכל פעם שיהיה משהו חדש. כמו כן, זה יכול לתרום גם להמרות באתר: הגולש חוזר לפוסט החדש ולאתר שלכם, ועל הדרך הוא יכול גם להתעניין במוצר מסוים.

תוסף OneSignal Push Notifications

ג’: הנעה לפעולה, כתיבה שיווקית ומה שביניהן

הגורמים הבאים יכולים להיות כלים יעיל ביותר – ההנעה לפעולה בעמוד והכתיבה השיווקית והפסיכולוגית שגורמת לגלוש לבחור ‘דווקא’ בכם. לא מדובר בפרט שולי, ואף חשוב לפעול לפי אותם כללים על מנת להגביר את ההמרות. אז מה חשוב לדעת כאשר נבצע הנעה לפעולה ו\או כתיבה שיווקית?

כתבו כותרות נכונות ושיווקיות עם מסר חד וקולע
הניעו לפעולה, אך בצורה עדינה ולא “מתי שבאה לכם הזדמנות”. אל תחשבו שיווקי מדי, נסו לספק ערך / עזרה מסוימים לגולש. בנוסף לכך, תוכלו לשלב ‘על הדרך’ הנעה לפעולה ו/או מסר שיווקי.

אל תכתבו באופן חובבני עם שגיאות כתיב, או להפך, במשלב וניסוח גבוהים מדי: הדבר מרתיע את הגולש ולא מושך אותו אליכם.

הדבר החשוב ביותר – אל תכתבו לגוגל, תכתבו כמה שיותר לגולש. אל דאגה, גוגל כבר תבין למה אתם מתכוונים ותזכה אתכם בהתאם. זו אחת הטעויות העיקריות באתרי הלקוח היא וחשוב להימנע ממנה. כן, ב־2019 עדיין עושים טעויות כאלה.

דברים נוספים שתוכלו לעשות בשיטת “עשה זאת בעצמך”:

יש לכם תכנים ארוכים עד לשעמום?
כמעט לכל אתר יש תוכן או שניים המכילים כ־1,000 + מילים. סדרו את התכנים לפסקאות, הוסיפו להם תמונות, והוסיפו גם סרטונים, אם יש. אם אתם רוצים להשקיע יותר, הוסיפו תוכן עניינים מסודר לפי פסקאות. כל זה יכול לתת לגולש ערך מוסף ועזרה בדילוג לחלק שמעניין אותו. הרי בינינו… לא כולם ירצו לקרוא 1,000-2,000 מילים, ויש כאלה שרק ירפרפו. חשבו על זה בכנות.

השתמשו בכותרות קולעות
שימוש בכותרות ארוכות מעייף לרוב את הגולשים. השימוש בכותרות קצרות המציגות באופן מדויק את מטרת הנושא הוא זה שיגרום לאחוזי הלחיצות לעלות אף יותר. כמו כן, תוכלו להשתמש גם בפרטים טכניים או בכותרות שיווקיות, למשל: “גלקסי נוט 10 במחיר מצחיק!” או: “סמסונג תחשוף סוללה עם 4200mAh בספטמבר!”.

השתמשו בתיאורי מטא מעניינים
צרו כותרות ותיאורי מטא SEO שמשרתים את המטרה, מספקים את המידע הנכון, מניעים לפעולה, והכי חשוב, כותרות לעניין מבלי יותר מדי חפירות.

השתמשו בכפתורים בנוסף ללינקים
בואו ניקח את זה כצעד אחד קדימה. מה שמגביר את ההמרה עוד יותר הוא שימוש בכפתור המתנהג גם ככפתור ולא כקישור, מה שגם יכול להעלות את כמות הלחיצות וההמרות. כיצד עושים את זה?

תצטרכו לספק לכפתור “אפקט” שיעזור לו לצוף, ואף להוסיף טקסט מובנה שיוצג כאשר גולש יעבור / ירחף עליו עם העכבר, למשל: “לחץ כאן כדי לקבל את המדריך שלי!”. אפשרות נוספת להעלאת הסיכויים ללחיצה היא שכאשר גולש יעבור / ירחף על הכפתור, הצבע והרקע שלו ישתנו בהתאם.

סרטונים בנוסף לתמונות
תמונות מגדילות גם הן את ההמרות, אך סרטונים מסוגלים לספק פוש רציני, ואף גורמים לסיכויי המרה גבוהים יותר. אם יש לכם את האפשרות, הוסיפו סרטון מקצועי במקום הנכון. חשוב שהסרטון יכלול את המסר הנכון, ויהיה כמה שיותר מדויק. במידה ותוכלו, מומלץ גם להוסיף תוכן שיווקי. רצוי שהסרטון יופיע במקום הכי בולט ומושך שניתן למצוא, למשל: בהדר או בסליידר. כל זה אם יש אחד כזה, כמובן.

ודאו שהתוכן שלכם ידידותי ומותאם לנייד ב־100%
מרבית הגולשים משתמשים בנייד למימוש את מטרות הגלישה שלהם. למען האמת, כך גם אנחנו. הסיבה פשוטה – כמעט הכל יותר קל וזמין בנייד. לכן, רצוי ואף חובה להתאים את התכנים והעמודים שלנו לנייד. בהזדמנות זאת, רצוי גם שתצרו דפי AMP מותאמים. הגיע הזמן, לא ככה?

טופסי יצירת קשר
יש לכם טופסי יצירת קשר באתר? הגדירו תוסף שבסוף תהליך הפנייה יעביר את הגולש לעמוד שיכלול “תודה שיצרת עמנו קשר”; עמוד ייחודי בו תוקירו תודה והערכה כלפי הגולש על הפנייה. רצוי מאוד שהעמוד יכלול גם כפתור “דף הבית” או “חזור לדף שהיית בו”. נצלו את הדף כך שיכלול כמה שיותר מסרים ודרכים ידידותיות לגולש.

בצעו אופטימיזציה לכל עמוד על מנת לענות על רצונותיו של הגולש
בצעו התאמות ייחודיות שישביעו את רעבם ורצונותיהם של הגולשים. למשל, ענו על כל השאלות הנפוצות בעמוד מסוים, בצעו אף סקר קטנטן שיכלול את השאלות הבאות: כיצד הגעתם אלינו? דרך גוגל? דרך פייסבוק? וכו’. באיזה מונח חיפוש השתמשתם?

שאלות כאלו ואחרות יעזרו לנו לאפיין וללמוד לגבי הקהל שמבקר באתר שלנו. מה, לדוגמה, הקהל מצפה מאתנו? איזו עזרה הוא רוצה לקבל? ועל מה הוא רוצה ללמוד?

תוכן ואלמנטים ויזואליים כאלה ואחרים יעזרו לנו בכך. בסופו של דבר, נוכל להשתמש במידע הזה לטובתנו בצורה חכמה. ובכך, אחוזי המרות האתר יגדלו פי כמה וכמה. זה בדוק.

יש לכם עמודי מוצר? צרפו ביקורות גולשים
במידה ויש לכם עמודי מוצר, מומלץ לצרף ביקורות יעילות ואמיתיות של הלקוחות שלכם. לדוגמה: מכתבי תודה, הערכה בצילומי מסך מהודעות WhatsApp ועוד. כל אלו לבדם, יעלו את אחוזי ההמרות של הדף הספציפי. כמו כן, לידיעתכם, הגולשים כבר לא כל כך ‘טיפשים’ כמו בשנת 2005. הם יודעים בדיוק אילו ביקורות אמיתיות ואילו פחות. צילומי מסך הם מעין הוכחה חותכת שגורמת לגולש לחשוב: “וואלה, על העסק הזה אני יכול לסמוך…” אמינות היא שם המשחק.

בכל הקשור לתוכן, הנעות לפעולה וכתיבה שיווקית – רצוי ביותר להיעזר בשירותיו של קופירייטר.

שיפור המרות באתר

ד’: נוחות וגישה – עיצוב, סדר ועוד

הגולשים היקרים שלנו נתקלים בלא מעט בעיות באתר, החל מבעיות בסידור התפריט, תוכן מוגזם, סידור האתר, פירורי לחם ועוד. כדי לתת קצת יותר שקט לגולש, סדרו את התפריט בצורה הרבה יותר מושכת ונוחה לעין. כמובן שגם יש לסדר את דף הבית ופירורי הלחם.

נסו להשקיע בעניין טיפה יותר מחשבה, ולהיות טיפה יותר יצירתיים. העיצוב והוויזואליות באתר, גם בשנת 2019, לוקים בחסר. חשבו היטב על המיתוג של האתר. גם מבחינת העיצוב. הנוחות והמראה מעניקים ערך מוסף לגולשים, ואף נותנים להם סיבה ליצור אתכם קשר. נוחות היא המפתח לכל עסק מצליח.

ה’: התקינו מפות חום, מעקב קליקים ועוד

בסעיף הקודם דיברנו גם על נוחות וגישה, ובעצם כמעט בכל המאמר עסקנו בדרכים להגדלת ההמרות באתר. אז נניח שביצענו את כל המשימות האלו ושום דבר לא עבד. מה עושים?

ראשית, אנו נרצה לדעת מה באמת הולך וקורה באתר שלנו, מה הגולשים בעצם עושים? ולא, אנחנו לא מתכוונים לכלים של הסטטיסטיקות של גוגל, אלא למשהו קצת יותר מעמיק. להיכנס לראש של גולשי האתר… מה הם בעצם מחפשים בו? על מה הם לוחצים? מה לא עובד טוב? ומה כן?

יש שני כלים ייחודיים בהם אנו משתמשים בתהליך חקירת ולמידת הגולשים הממוצעים באתרים השונים שלנו. הנה לכם 2 הכלים המומלצים והטובים ביותר:

Hotjar – הכלי החביב והאהוב ביותר עלינו. הכלי מעניק את שלל יתרונותיהם של מפות החום, הקלטות גולשים וקליקים. אין הרבה מה להרחיב לגביו, חוץ מכך שהוא מספק המון פרטים אודות שלל התרחישים המתבצעים באתר ואודות הגולשים עצמם. יתר על כן, רמות הדיוק שלו טובות מאוד, לפי בדיקה שעשינו בזמן האחרון.

פופטין (מוצר כחול לבן) – מגוון כלי פופ-אפ והנעה לפעולה להתמודדות עם תרחישים שונים באתר, להגדלת המרות, תנועה ועוד.

יש לכם חנות באתר?
קבלו טיפים שיגדילו משמעותית את ההמרות והקניות:

מוצרים חמים בדף הבית – הדגישו את המוצרים הפופולריים והנמכרים ביותר בדף הבית, בחלקו העליון. הפעולה הזו תעזור לגולש להבין קצת יותר על האתר ומוצריו. מן הסתם, המוצרים הנצפים ביותר באתר יקבלו הרבה יותר המרות.

שימוש בתמונות מרהיבות – השקיעו טיפה יותר במוצרים שלכם. צרפו תמונות מוצר מושכות וסופר-איכותיות. נסו להכניס כמה שיותר זוויות צילום שונות ויצירתיות. יתר על כן, מומלץ להוסיף סרטון סקירה של המוצר, במידה וקיים כזה.

הוסיפו את המבצעים במקום נוח ונגיש – אנשים תמיד מחפשים מחירים מוזלים. וסוד כמוס? בעיקר הישראלים מחפשים זאת. לכן, כדאי לכם להוסיף מבצעים בדף הבית, ואפילו בתפריט הראשי של האתר. כך, הגולשים יוכלו לצרוך את המבצעים בצורה הכי פשוטה.

אל תנסו להמציא את הגלגל מחדש, מה שעובד – עובד. מה שלא עבד בעבר, לא יעבוד פתאום.

לסיכום
אומנם יש אינספור שיטות נוספות לשיפור המרות, אבל אלו הן העיקריות בהן אנו משתמשים על מנת לחזק ולשפר את ה־CTR ואת אחוז ההמרה בכל עמוד. כך, בסופו של דבר, נסייע לאתר להביא כמות עבודה גדולה יותר מהכמות הקבועה מדי חודש. לצורך ההמחשה: אם בחודש “טוב” הלקוח מקבל 100 לידים, באמצעות השיטות האלו נוכל להגדיל אותם מ־100 ל־200, ואולי אפילו יותר.

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of