דוח הדיגיטל הישראלי 2018

מדי שנה חברת בזק מקיימת סקר אודות הרגלי השימוש של הישראלים בדיגיטל. בסקר האחרון שבוצע בשנת 2018 השתתפו 1,300 נשאלים מכל הארץ, מגיל 13 ומעלה – והנה כמה מהממצאים המעניינים ביותר מתוך הדוח.

האינטרנט הישראלי במספרים

בישראל יש 6.6 מיליון גולשים באינטרנט, המשתמשים בנפח גלישה יומי של 8 ג’יגה במכשירים ניידים (עלייה של 30% לעומת שנת 2017).

בני הנוער הישראלים (13 עד 18) מעדיפים את אינסטגרם (88%) על פייסבוק (61%), אבל וואצאפ מנצחת את שניהם (95%). אחריהן מגיעות סנפצ’ט (38%), טלגרם (21%) וטיק-טוק / מיוזיקלי (18%).

הישראלים בפייסבוק 2018 פחות כותבים פוסטים, פחות מעלים תמונות ופחות מתכתבים במסנג’ר – אבל יותר מחפשים המלצות, יותר פעילים בקבוצות/קהילות ויותר פונים לחברות מסחריות. 89% חושבים שהקהילות בפייסבוק שימושיות, מה שהופך את פייסבוק מרשת חברתית לרשת קהילתית.

חמישית מהישראלים מרגישים שהפוסטים בפייסבוק לא רלוונטיים להם. למחצית מהישראלים הפוסטים מפריעים.

אחוזי שימוש באינטרנט בישראל 2018

37% מהישראלים צרכו חדשות ברשתות החברתיות ב-2018, זאת לעומת 48% בשנת 2017. לצד הירידה בצריכת החדשות, 50% חושבים שציוצי טוויטר של עיתונאים הם אמינים.

61% מבני הנוער מעלים סטורי לאינסטגרם כל שבוע; 21% מעלים סטורי כל יום. לעומת זאת, רוב המבוגרים (75%) בני 35 ומעלה, לא יודעים מה זה סטורי או מה זה האשטג (72%). אצל בני הנוער – 27% לא ידעו מה זה סטורי ו-41% לא ידעו מה זה האשטג (ממצא די מפתיע, האמת).

56% מהישראלים עדיין לא מקבלים פרסומות בוואצאפ. 44% כן מקבלים.

67% מהישראלים נחשפו לשיימינג באינטרנט וברשתות החברתיות ב-2018, זאת לעומת 58% בשנת 2017. רבע מבני הנוער מפסיקים את שיתוף השיימינג באמצעות מחיקה מבלי להעביר או לשתף.

40% מהישראלים נחשפו למועמדים לרשויות מקומיות ברשתות חברתיות. זאת לעומת שלטי חוצות (50%), שיחות עם אנשים (32%), עיתון מקומי (31%) או היכרות אישית (24%).

54% חושבים שלמדיה החברתית יש השפעה רבה על ההצבעה לרשויות המקומיות. 18% פונים לפוליטיקאים ישירות בפייסבוק כדי להביע דעה, מחאה, שאלה ועוד (בפריפריה זה מתרחש ב-30% יותר).

46% מבני הנוער מעדיפים לצפות בווידאו בסמארטפון, לעומת 30% במחשב נייח. בשנת 2017 רק 30% העדיפו סמארטפון אבל 54% העדיפו מחשב נייח. יש פה עלייה מובהקת בהעדפה לסמארטפון, גם בהשוואה ל-2016.

הישראלים צופים בווידאו בכל מקום – בסלון, בתחבורה ציבורית, במיטה ובשירותים.

בשנת 2018 נטפליקס הגיעה ל-18% מבתי האב בישראל. זאת לעומת 7% בלבד בשנת 2017.

הישראלים לא מוכנים לוותר על כמה אפליקציות עיקריות: וואצאפ (78%), ווייז (47%), פייסבוק (40%), מייל (22%), יוטיוב (21%), חניה ותחבורה ציבורית (16%), אינסטגרם (10%) וכן חדשות, משחקים ומוזיקה.

כ-20% מהישראלים משתמשים בחיפוש קולי – הרבה יותר אצל בני נוער (37%) מאשר מבוגרים בני 18 ומעלה (20%). שימוש בסירי של אייפון נחלק בין 74% בבני נוער ו-41% אצל בני 18 ומעלה.

חיפוש קולי בישראל הגיע ל-20 אחוז ב-2018

בני נוער ישראלים מעדיפים שיחות וידאו קבוצתיות (61%), כאשר 33% מהם מבצעים לפחות שיחת וידאו אחת בשבוע (הנתונים הם לגבי כל המכשירים).

78% מהישראלים קונים אונליין, 33% באמצעות סמארטפון. 64% קונים באתרים ישראלים, 45% באתרים בחו”ל. ההוצאה המרבית הממוצעת גדלה מ-1,000 ל-1,400 שקלים.

37% מתחילים לחפש מוצרים באתרי האיקומרס הגדולים כגון אמזון, איביי, אסוס ואחרים. 31% מחפשים בגוגל, 26% באתרי השוואת מחירים ו-4% בפייסבוק.

רק 5% מהישראלים משתמשים במטבעות וירטואליים. 46% חושבים שלא כדאי להשקיע בהם; 44% חושבים שאף אחד לא באמת מבין מה זה ביטקוין ואיך אפשר לעבוד עם זה; 50% חושבים שמטבע וירטואלי איננו אמצעי התשלום של העתיד.

28% עושים כסף באינטרנט, מתוכם 34% הם בני נוער, באמצעים שונים: מתן ביקורות, מכירת מוצרים, מתן חוות דעת, צפייה בפרסומות ועוד.

33% מהישראלים עובדים גם מהבית במסגרת העבודה הרגילה שלהם – 38% גברים, 29% נשים, 39% צעירים בני 18 עד 34.

47% מבני הנוער הם גיימרים בשנת 2018, זאת לעומת 38% בשנת 2017.

92% מהנוער משתמשים ביוטיוב ככלי עזר ללימודים – 57% בתדירות גבוהה, 35% בתדירות נמוכה, 8% אף פעם.

ההורים מאפשרים לילדים להיחשף למסכים מגיל אפס – 54% עד גיל שנתיים, 46% מעל גיל שנתיים. 43% מההורים לא מגבילים את זמן המסך של ילדיהם. 30% חושבים שאין בעיה עם החשיפה למסכים.

הדוח המלא (PDF) >>>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *