הצלחות

אם בעבר היה אפשר לקדם בקלות יחסית, כיום כל נישה כבר רוויה עד אפס מקום וקשה מאוד לקדם אתרים מבחינה אורגנית. אפילו מומחה השיווק ניל פאטל, שעושה מיליונים מ-SEO, אמר שעד לפני כמה שנים הוא היה מצליח להביא הרבה יותר תוצאות באותה השקעה.

אז אם כבר מגיעים לתוצאות טובות ב-SEO, זו בהחלט סיבה למסיבה. הנה כמה ביטויים שהצלחתי להביא לדף ראשון בגוגל ב- 2016:

  • מלגזות (2,400 חיפושים)
  • חליפות חתן (4,400 חיפושים)
  • צמיד טניס (2,400 חיפושים)
  • מלון בנתניה (5,400 חיפושים)
  • (5,400 חיפושים) did the holocaust happen
  • מלון באשקלון (2,900 חיפושים)
  • הנדסה אזרחית (1,300 חיפושים)
  • ניהול מערכות בריאות (1,000 חיפושים)
  • (3,600 חיפושים) wonderlic practice test

עוד כמה הצלחות שהגיעו לדף הראשון בגוגל ב- 2014 – 2015:

  • ניקוי רעלים (3,600 חיפושים)
  • טיפול בעצירות (720 חיפושים)
  • טרמפולינה לחצר (1,000 חיפושים)
  • מחסן גינה (3,600 חיפושים)
  • ניהול אתרים (90 חיפושים)

מבחינה טכנית הביטויים בעלי נפח החיפוש הגדול ביותר הם גם הקשים ביותר לקידום (מה שידוע כביטויי זנב קצר); אבל צחוק הגורל שדווקא ביטויים אלו לא תמיד מביאים את התועלת האמיתית לעסק. דווקא הביטויים הקטנים, הזניחים כביכול, של כמה עשרות חיפושים "בלבד" (ביטויי זנב ארוך) – הם אלו שמייצרים מכירה בסופו של דבר.

אחת מהדוגמאות שאני הכי אוהב לכוחו של ביטוי זנב ארוך, זניח וחסר כוח לכאורה – הוא ביטוי שמכיל 7 מילים ומביא רק כמה מאות חיפושים בחודש; אבל עמוד האינטרנט שעומד מאחוריו הצליח לייצר לבעל העסק מעל 2 מיליון דולר במכירות. דוגמה נוספת היא ביטוי "זניח" נוסף של עשרות חיפושים בלבד, שהביא לחברה שבה עבדתי בעבר לא מעט מכירות, עד כדי כך שמעולם לא פרסמנו את עצמנו בצורה אקטיבית.

אז אומנם נכון הוא שביטויי זנב קצר הם החשובים מבחינת תנועת גולשים, אבל ביטויי זנב ארוך הם החשובים כשמדובר ביצירת הכנסות. החוכמה היא לקדם את שני הסוגים בצורה מוצלחת.