סיפורי הצלחה

אם בעבר היה אפשר לקדם בקלות יחסית, כיום כל נישה כבר רוויה עד אפס מקום וקשה מאוד לקדם אתרים מבחינה אורגנית. אפילו מומחה השיווק ניל פאטל, שעושה מיליונים מ-SEO, אמר שעד לפני כמה שנים היה מצליח להביא הרבה יותר תוצאות באותה השקעה:

One thing I realized is how much harder it is to rank on Google today compared to 5 years ago… if it were 5 years ago, the blog would have been at a million visitors a month with the same amount of effort (Quick Sprout, April 2016)


אז אם כבר מגיעים לתוצאות טובות ב-SEO, זו בהחלט סיבה למסיבה.
הנה כמה ביטויים שהבאתי לדף ראשון בגוגל בין 2014 ל-2018 (בסוגריים נפח החיפוש):

מלגזות (1,900)
קידום אתרים בגוגל (1,600)
טבעות אירוסין (14,800)
צמידי טניס (2,400)
חבילות נופש ליוון (6,600)
הרי הטטרה (2,400)
(5,400) wonderlic practice test
(5,400) wonderlic sample test
ניקוי רעלים (4,400)


אתר 1 – עלייה של פי 11.47 בטראפיק אורגני תוך שנה ופי 819 תוך שנתיים
, כאשר האורגני הפך ליותר מ-80% מסך הטראפיק באתר:

 

אתר 2 – עלייה של פי 2.8 בטראפיק אורגני תוך שנתיים, וצמיחתו לכדי 31% מסך הטראפיק באתר:


אתר 3 – עלייה של פי 5 בטראפיק אורגני תוך שנתיים
:

מבחינה טכנית הביטויים בעלי נפח החיפוש הגדול ביותר הם גם הקשים ביותר לקידום (מה שידוע כביטויי זנב קצר); אבל דווקא ביטויים אלו לא תמיד מביאים את התועלת האמיתית לעסק. הביטויים הקטנים, הזניחים כביכול, של כמה עשרות חיפושים "בלבד" (ביטויי זנב ארוך) – הם אלו שמייצרים מכירה בסופו של דבר.

אחת מהדוגמאות שאני הכי אוהב לכוחו של ביטוי זנב ארוך, זניח וחסר כוח לכאורה – הוא ביטוי שמכיל 7 מילים ומביא רק כמה מאות חיפושים בחודש; אבל עמוד האינטרנט שעומד מאחוריו הצליח לייצר לבעל העסק מעל 2 מיליון דולר במכירות. דוגמה נוספת היא ביטוי "זניח" נוסף של עשרות חיפושים בלבד, שהביא לחברה שבה עבדתי בעבר לא מעט מכירות, עד כדי כך שמעולם לא פרסמנו את עצמנו בצורה אקטיבית.

אז אומנם נכון הוא שביטויי זנב קצר הם החשובים מבחינת תנועת גולשים, אבל ביטויי זנב ארוך הם החשובים כשמדובר ביצירת הכנסות. החוכמה היא לקדם את שני הסוגים בצורה מוצלחת.